عجیب و غریب‌ترین مکان های دنیا که واقعا حقیقت دارند

4.1
از 32 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
باورش سخت است ولی این مکان‌های عجیب و غریب، واقعا حقیقت دارند! +تصاویر
07 خرداد 1398 07:00
6

هر جا که ردی از طبیعت وجود داشته باشد، گویی پای یک منبع انرژي پایدار، پایان ناپذیر و قدرتمند در میان است؛ چیزی که گاهی نمی‌توان آن را به طور کامل درک کرد. هربار که از جایی دور و ناشناخته دیدن می‌کنیم، دوست داریم باور کنیم که این مکان را خودمان کشف و فتح کرده‌ایم، نه اینکه فقط آمده‌ایم تا در آن گشتی بزنیم. اما اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، انسان در مقایسه با قدرت واقعی طبیعت، مثل یک دانه‌ی شن در دل صحرا است؛ و در نهایت امر، وقتی طبیعت تصمیم بگیرد که مطابق میل خودش رفتار کند، هرگز نمی‌فهمید که در قدم بعدی چه چیزی در انتظارتان خواهد بود. در ادامه‌ی مطلب، شما فهرستی از مکان‌هایی را خواهید دید که وجودشان سند محکمی هستند بر شخصیت و روح سرکش و سازش‌ناپذیر طبیعت.

در این مطلب، فوق‌العاده‌ترین و غیر واقعی‌ترین مناطق دنیا را رده‌بندی کرده‌ایم؛ از غارهای نورانی گرفته، تا درختانی با اشکال عجیب و غریب که بیشتر به موجودات بیگانه شبیه هستند. مسلما مقیاس زیبایی طبیعت٬ چیزی نیست که قابل دستیابی باشد، در نتیجه ممکن است که از اساس به وجود چنین مکان‌هایی شک کنید. اما برای اینکه بیشتر و بیشتر شگفت زده بشوید باید بدانید مکان‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند شاید به اندازه‌ی یک روزِ برفی، واقعی و ملموس نباشند، اما هنوز در هاله‌ای رازآلود پوشیده هستند. وقتی به پایان مطلب برسید، قطعا متوجه خواهید شد که چرا تسلط و قدرت طبیعت هرگز نمی‌تواند فتح شود.

 

18- غارهای کرم شب‌تاب - نیوزیلند

غارهای کرم شب‌تاب - نیوزیلند

زیر تپه‌های همیشه سبزِ وایتامو، هزارتویی از غارهای کرم شب‌تاب و مرداب‌ها نهفته است و رودخانه‌هایی که به آرامی از داخل غار عبور می‌کنند. به راحتی می‌شود گفت که این نوع کرم‌های شب‌تاب، که اسم علمی‌شان Arachnocampa Luminosa است، دیدنی ترین جاذبه‌ی توریستی نیوزیلند هستند. این غارهای شناخته شده، نه تنها مناطقی متعلق به دنیایی دیگر نیستند، بلکه بیش از صد سال پیشینه و میراث فرهنگی دارند. در اینجا، مسافران می‌توانند وقتی از بین هزاران کرم شب تاب می‌گذرند، از قایق سواری در مناطق خوش منظره هم استفاده کنند. این موجودات ریز و زیبا، سال‌هاست که درون این غارها زندگی و نورهای درخشان خود را منتشر کرده‌اند؛ نوری که نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری اشتباه گرفت.

 

17- DEADVLEI - نامیبیا

DEADVLEI - نامیبیا

تصاویری که از پارک ملی نامیب ناکلوفت (Namib-Naukluft) در نامیبیا، ثبت شده است به راحتی این قابلیت را دارد که با یک نقاشی کلاسیک در سطح جهانی، اشتباه گرفته ‌شود. این مکان بی‌مانند، حقیقتا رویای هر عکاسی به حساب می‌آید. اما در واقعیت، نه تابلوی نقاشی است و نه یک عکس فوق‌العاده، بلکه یک دشت از خاک رس است که باتلاق‌ها و درختان خار شتر مشخصه اصلی آن هستند. یک حقیقت دیگر درباره Deadvlei  وجود دارد، آن هم این است که وقتی رودخانه‌ی Tsauchab در منطقه به جریان می‌افتد، به درختان خار شتر اجازه می‌دهد که رشد کنند و به همین شمایل منحصر به فردی که در تصویر دیده می‌شود، دربیایند.

 

۱6- دریاچه آبراهام - کانادا

دریاچه آبراهام - کانادا

این دریاچه با سطحی به مساحت بیش از 50 کیلومتر مربع، خط بزرگراه دیوید تامپسون، درست بین Nordegg و River Crossing را مشخص می‌کند. مخلص کلام اینکه دریاچه‌ی زیبای آبراهام در آلبرتای کانادا، به خاطر حباب‌های منحصر به فردش که از گاز متان یخ زده تشکیل شده‌اند، بسیار معروف و شناخته شده است و با این حساب، به لحاظ تئوری، برای تماشای یک نمایش پر نور، فقط شعله یک کبریت ساده لازم است. اما گذشته از این حرف‌ها، منطقه‌ای بسیار فوق‌العاده است که همیشه بازدیدکنندگانش را با رنگ آبی دریاچه‌های یخ‌زده غافلگیر می‌کند؛ دریاچه‌هایی که در همان نزدیکی، در کوهستان راکی قرار دارند. نکته آخر که اصلا هم چیز کمی نیست این است که این منطقه، راهنماهای حرفه‌ای و خدمات حمل و نقل به آبشار دوتاییِ Crescent Falls را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این حباب‌های یخی که در سطح دریاچه ایجاد می‌شوند، علی الخصوص در هنگام شب، بسیار زیبا هستند.

 

۱5- دریای ستارگان - مالدیو

دریای ستارگان - مالدیو

آسمان شب که با هزاران ستاره نقطه نقطه شده است را فراموش کنید، چون مالدیو چیز جالب‌تری برای ارائه دارد درخشش عجیب دریای ستارگان که شهرت جهانی دارد، به خاطر وجود فیتوپلانکتون‌های درخشان است که در آب‌های این منطقه زندگی می‌کنند. نکته جالب توجه این است که پلانکتون‌ها تا وقتی که تحت شرایط درست قرار بگیرند، هیچ وقت این نوردهی را قطع نمی‌کنند. مالدیو مدت‌هاست که به خاطر ریزورت‌های زیبا، سواحل پر زرق و برق و چشم اندازهای فراواقعی‌اش شهرت عجیبی به هم زده است. اما وقتی نوبت به دریای ستارگان برسد، دیگر رقیبی برای مقایسه در میدان باقی نمی‌ماند. حقیقتا دریای درخشان ستاره‌ها، شاهد دیگری است بر این موضوع که طبیعت چه قدر می‌تواند قدرتمند و جادویی باشد.

 

۱4- زمین‌های شالیکاری طبقاتی - ویتنام

زمین‌های شالیکاری طبقاتی - ویتنام

ویتنامی‌ها، قرن‌هاست که این شالیزارهای طبقاتی را بر روی دامنه تپه‌ها می‌سازند- به این ترتیب تا حد ممکن از زمین‌ها برای کشت استفاده می‌شود. این شالیزارهای طبقاتی در ویتنام، نه تنها یک سنت صد ساله هستند، بلکه تمام مایحتاج ضروری مردمان محلی را نیز فراهم می‌کنند. در ویتنام، این زمین‌های مخصوص کشت برنج، معمولا در محدوده‌های مرتفع‌تری که محل زندگی گروه‌های قومیتی و بومی است، ظاهر می‌شود. به طور کلی، این شکل منحصر به فرد از کشت برنج در نواحی شیب‌دار، به اکثر خانواده‌ها کمک می‌کند، تا دستشان به دهانشان برسد. طبقاتی بودن این زمین‌ها علاوه بر مطالبی که عنوان شد، دید و منظره بسیار شگفت انگیزی در این نقطه از دنیا ایجاد کرده است.

 

۱3- کاپادوکیا - ترکیه

کاپادوکیا - ترکیه

سفر به ترکیه، بدون بازدید از سرزمین جادویی کاپادوکیا هرگز کامل نمی‌شود. این منطقه‌ی زیبا، از سازه‌های زمین شناسی عجیبی انباشته شده است. نمای بالایی کاپادوکیا که در جنوب غربی آنکارا واقع شده، شبیه سطح کره ماه است و چیزی که آن را در فهرست ما قرار داده، بالون‌هایی هستند که بر فراز این سازه‌های دودکش مانند به پرواز در می‌آیند. این منطقه که ظاهری فرازمینی دارد، امکان پروازی رمانتیک و جذاب را با یک بالون هوای داغ واقعی برای مسافران فراهم می‌کند تا آنها بر فراز ساختمان‌ها و سازه‌های خاصی پرواز کنند که از دل صخره‌ها سر بر آورده‌اند. کسانی که به پرواز با بالون علاقه‌مند هستند، می‌توانند از پکیج تورهای کاپادوکیا استفاده کنند، که هزینه آن در حدود ۱۴۰ دلار برای هر نفر است.

 

۱2- SALAR DE UYUNI - بولیوی

SALAR DE UYUNI - بولیوی

Salar de Uyuni در بولیوی، به راحتی یکی از بزرگ‌ترین کویرهای نمک دنیاست؛ منطقه‌ای که در فضای مشترک سه کشور بولیوی، شیلی و آرژانتین واقع شده و در محدوده‌ای به مساحت ۱۰۵۰۰ متر مربع، از منطقه آلتی‌پلانو گسترده شده است. Salar de Uyuni  به عنوان یک دشت نمکِ کاملا منحصر به فرد، حاصل تغییر شکل برخی دریاچه‌های ما قبل تاریخ است، که با گذر زمان به شکل امروزی درآمده است.

 

11-  IK KIL CENOTE - مکزیک

IK KIL CENOTE - مکزیک

Ik Kil یک گودال طبیعی در مکزیک است که در نزدیکی ویرانه‌های چیچن ایتزا (متعلق به قوم مایا) و کنار بزرگراهی که به منطقه‌ی وایادولید می‌رسد، واقع شده است. در حقیقت محلی‌ها اعتقاد دارند که این گودال، برای مردمان قوم مایا مهم بوده و آنها آن را برای برنامه‌ها و آئین‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌داده‌اند. این Cenote (گودالی طبیعی است که با آب پر شده باشد) مسلما یکی از جالب‌ترین و منحصر به فردترین جاهای این محدوده است. کسانی که مایل به بازدید از آن هستند، باید حدودا ۲۶ متر کوهنوردی رو به پایین انجام بدهند تا بتوانند به مقصد برسند (عمق آب به حدود ۴۰ متر می‌رسد). در مقایسه با سایر گودال‌های طبیعی که در مکزیک کشف شده‌اند، Ik Kil با کلبه‌های راحتی که دارد و به مسافران اجازه می‌دهد چند روزی را در آرامش کامل بگذرانند، قطعا در دسته مناطق بسیار مدرن قرار می‌گیرد.

 

۱0- دروازه جهنم - شمال ترکمنستان

دروازه جهنم - شمال ترکمنستان

اگرچه که جرات نداریم بگوییم دروازه جهنم جای خیلی جالب و خوبی است، اما ضمنا به سختی می‌توان منکر ظاهر عجیب و  منحصر به فرد این مکان شد. بیش از سه دهه است که این منطقه، تحت جریان‌هایی از گازهای طبیعی قرار دارد. در نتیجه، گروهی از دانشمندان سعی کردند کاری در این باره صورت بدهند، تا انتشار این مواد خطرناک را در منطقه متوقف کنند؛ هرچند که چندان موفقیتی به دست نیاوردند و علی‌رغم همه‌ی تلاش‌ها، انتشار گازها هنوز هم فعال و ادامه دار است. این حفره‌ی گسترده‌ی مذاب، که در حال حاضر "دروازه‌ی جهنم" نام گرفته است، در یک بیابان دهان باز کرده؛ بیابانی در شمال ترکمنستان که هر دو گروه کاشفان و دانشمندان را سر در گم کرده است، حتی یک کاشف کانادایی به نام جی.کورونیس تلاش کرد برای جست و جوی رد و اثری از حیات، به داخل حفره برود.

 

۹- دریاچه‌های PLITVICE - کرواسی

دریاچه‌های PLITVICE - کرواسی

پارک ملیِ دریاچه‌های PLITVICE؛ یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی کرواسی که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده، در منطقه کوهستانی کارست، در مرکز کرواسی قرار گرفته است. اما این منطقه همیشه به خاطر چیز دیگری معروف بوده است. این پارک ملی، دریاچه‌های آبشاری فوق‌العاده‌ای دارد که با زیباترین سایه‌های سبز و آبی که بتوان تصور کرد، می‌درخشند. این محدوده‌ی محافظت شده به طول ۳۰۰ کیلومتر ادامه یافته و ۹۰ درصد آن، بخشی از شهرستان لیکا-سِنج  و ۱۰ درصد باقی مانده متعلق به شهرستان کارلو واک است. امروزه این دره‌ی سرسبز انبوه و دست نخورده، سالانه حدود ۲/۱ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند، که برای تماشای دریاچه‌های چند طبقه و آبشارهای زیبا به این منطقه می‌آیند.

 

8- دریاچه بایکال - روسیه

دریاچه بایکال - روسیه

دریاچه‌ی بایکال، حقیقتا یکی از عجیب‌ترین جواهرات طبیعی و خدادادی روسیه به حساب می‌آید، و روس‌ها هرگز آن را آسان از دست نمی دهند. این بریده‌های غول پیکر یخی، قطعا زیباترین مکعب‌های یخی هستند که در تمام عمر دیده‌اید. اما گذشته از این مسائل، این دریاچه در روسیه، بین Irkutsk Oblast و Buryat Republic واقع شده و قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه ای است که آبی شفاف و بدون کریستال دارد. اگر فوران گردشگران (بیش از ۲ میلیون گردشگر در سال) را به حساب نیاوریم، تقریبا هیچ فوران دیگری در این منطقه وجود ندارد. این دریاچه به عنوان باستانی‌ترین دریاچه روی سیاره‌ی زمین، در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده، پس حتما ارزش دیدن دارد.

 

7- آیت بن‌حدّو (AIT BENHADDOU) - مراکش

آیت بن‌حدّو (AIT BENHADDOU) - مراکش

آیت بن حدو، یک مثال بارز و کامل از این موضوع است که معماری مراکش، چقدر متفاوت و منحصر به فرد است. قصر بن حدو، یک اغرم است (شهر و دژ مستحکم) که در راستای مسیر سابق کاروان‌ها قرار دارد؛ کاروان‌هایی که بین مراکش و صاحارا در حرکت بوده‌اند. آیت بن حدو یک شهر مستحکم است، که با بناهای متعدد کاه‌گلی احاطه شده است. در کل، این نوع ساختمان‌ها، زیستگاه‌های سنتی بیابانگردان پیشین به حساب می‌آمده است. اکثر خانه‌ها و بناهای کوچک، به شدت فشرده و متراکم هستند و با باروها و دیوارهای دفاعی محافظت می‌شوند. قدیمی‌ترین ساختمان‌های این دژ، متعلق به قرن هفدهم هستند.

 

6- ساحل سرخ پان‌جین - چین

ساحل سرخ پان‌جین - چین

ممکن است که اسم این منطقه‌ی منحصر به فرد و بی مانند، کلمه ساحل را در خود داشته باشد اما به زودی خواهید فهمید که ساحل سرخ پان‌جین، به طور کلی چیز دیگری است. این مکان، کم و بیش یک ذخیره‌ی طبیعی محافظت شده به حساب می‌آید، که به خاطر گیاهانی به رنگ قرمز لاکی که دارد، بسیار معروف است. در حقیقت همین نکته توضیح می‌دهد که چرا منطقه پان‌جین، توهم یک ساحل قرمز رنگ را تداعی می‌کند. همچنین این ناحیه به خاطر خاک قلیایی و حاوی نمکش هم بسیار شناخته شده است و همین موضوع، یکی از دلایل این رنگ غیر معمول و قرمز ساحل است. گیاهانی که در این منطقه می‌رویند، در بهار جوانه می‌زنند و در اوج تابستان می‌شکفند و منظره‌ای از بی‌شمار گل‌های زیبا پدید می‌آورند. بنابراین بهترین زمان بازدید و گشت و گذار در زیبایی‌های این منطقه، از آگوست تا اکتبر (نیمه مرداد تا نیمه مهر) است. 

 

۵- پارک ملی LOS GLACIARES - آرژانتین

پارک ملی LOS GLACIARES - آرژانتین

پارک ملی LOS GLACIARES در رشته کوه‌های آند جنوبیِ آرژانتین واقع شده است؛ مکانی بی مانند که مطمئنا لایق کشف و تماشا است. درست مشابه سایر مناطق فوق‌العاده‌ای که تا به حال از آنها گفتیم، می‌شود گفت که این پارک ملی هم به نوعی از چشم دنیا پنهان مانده است. همانقدر که منحصر به فرد به نظر می‌رسد، همانقدر هم توسط کوه‌های قدرتمند و سر به فلک کشیده و دریاچه‌های زیبای یخی مثل دریاچه معروف آرژانتینو (با طول تقریبی ۱۶۰ کیلومتر) محاصره شده است.

در دورترین نقطه‌ی پارک، دریاچه‌های یخی، آب را به جریان می‌اندازند، تا تکه‌های یخ شناور بزرگ با صدایی رعدآسا به داخل آب بیفتند.

 

4- آتش‌فشان دالول - اتیوپی

آتش‌فشان دالول - اتیوپی

دالول یکی از گرم‌ترین مکان‌های شناخته شده در جهان است و به عنوان کم ارتفاع‌ترین منطقه‌‌ی آتش‌فشانی دنیا هم به حساب می‌آید. دالول می‌تواند به دمایی بیش از ۴۱ درجه سانتی‌گراد هم برسد. اما در کنار این ویژگی، این مکان ساکت و دور افتاره در اتیوپی، چشم انداز فوق‌العاده دیدنی را در برابر چشم‌های افراد قرار می‌دهد. دالول به لطف منطقه‌ای بی پایان از رسوبات نمکی ضخیم و برآمده، که در اکثر موارد به علت فعالیت‌های آتش‌فشانی پدید آمده‌اند و به خاطر رنگ‌های روشن موجود در زمینه‌‌شان، که به کل منطقه ظاهری شگفت انگیز داده، در کل دنیا مورد تحسین، تعریف و تمجید قرار می‌گیرد. این رنگ‌بندی منحصر به فرد، به وجود مواد معدنی مختلف در خاک منطقه مربوط است.

 

3- کوه ایجِن، بانیووانگی - اندونزی

کوه ایجِن، بانیووانگی - اندونزی

کاوا ایجِن، در حقیقت تنها دهانه‌ی آتش‌فشانی اندونزی است که یک پدیده‌ی طبیعی به نام "آتش آبی" را به نمایش می‌گذارد. این پدیده، در دریاچه‌ی شکل گرفته در دهانه‌ی ایجِن (که بزرگ‌ترین دریاچه آب اسیدی دنیاست و در مرز بین بوندو ووسو و بانیو وانگی واقع شده) و تنها در ساعات کوتاهی از روز بین ۲ تا ۴ پس از نیمه شب اتفاق می‌افتد. اما قبل از اینکه به اینجا برسیم، توجه داشته باشید که این منطقه به همان اندازه که زیباست، خطرناک هم هست. همینطور که به پیمودن مسیر برای رسیدن به لبه‌ی دهانه ادامه می دهید، خودتان را برای استشمام بوی تند گوگرد آماده کنید. هرچه بالاتر بروید این بو قوی‌تر می شود.

 

2- زمین های هفت رنگ چامارِل - موریس

زمین های هفت رنگ چامارِل - موریس

این مکان فوق العاده که حاصل تغییر شکل‌های آتش‌فشانی است و تحت عنوان "زمین هفت رنگ" شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین مناطق موریس است. این گنج زمین شناسی فوق‌العاده، در محدوده‌ی چامارل کشف شده و صدها متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.  در همان نزدیکی، مسیری دیدنی وجود دارد که با جنگل‌های استوایی انبوه و سرسبز احاطه شده است؛ جنگل‌هایی که در نهایت، به منطقه‌ی مورد نظر ختم می‌شوند. خوشبختانه، چیزی که در این منطقه به وفور یافت می‌شود، جاهای مختلف برای دیدن است؛ نقاط متعددی که از آنجا می‌شود منظره زیبای زمین هفت رنگ را تماشا و تحسین کرد. به عنوان مثال یکی از این جاهای دیدنی، یک آبشار با ارتفاع ۸۳ متر است. این مکان فرا واقعی، کاری می‌کند که احساس کنید کمی دچار توهم شده‌اید.

 

1- دریاچه نمکی توره‌ویِه‌خا - اسپانیا

دریاچه نمکی توره‌ویِه‌خا - اسپانیا

تا حالا فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر واقعا می‌توانستید خود را در دریاچه‌ای به رنگ گل‌های رز، که پر از فلامینگوهای صورتی است، غوطه‌ور کنید؟ شاید به نظر برسد که این تعبیرها زیاده گویی باشد، اما اصلا اینطور نیست، این‌ها حقیقت دارد. این دریاچه صورتی رنگ، که به نام نمک‌زار توره‌ویه‌خا شناخته می‌شود، حاوی نوع خاصی از جلبک است، که همین باعث ظاهر غیر معمول دریاچه شده است. به طور کلی این دریاچه نمک، با چند صخره چند طبقه، از دریاچه دِ لا ماتا جدا شده است، اما هر دوی این دریاچه‌ها، از طریق کانال Acequion که در قرن سیزدهم ساخته شده، به اقیانوس متصلند. امروزه از آبراهه و مقادیر بسیار زیاد نمکی که در ساحل و کناره‌های دریاچه انباشته شده است، به عنوان میراثی از گذشته یاد می‌شود.

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.