کارهایی که کارکنان فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی را آزار می دهد!

4.5
از 13 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مسافران با انجام دادن این کارها، کارکنان فرودگاه‌ها را آزار می‌دهند! +تصاویر
12 مهر 1398 09:00
4

مسافران هنگام مسافرت و در فرودگاه و هواپیما با رعایت کردن اصول خاصی می‌توانند موجبات آسایش کارکنان این مراکز را فراهم کنند و به انجام ‌وظیفه بهتر آن‌ها کمک کنند. به ‌عنوان‌ مثال، همراه داشتن مدارک لازم، مواظبت از بچه‌ها، حفظ آرامش در هواپیما و نگران نبودن درباره بارهایشان ازجمله‌ی این موارد است. ما در لست سکند قصد داریم 8 مورد را که با رعایت آن می‌توانید به سفر راحت‌تر خودتان و انجام ‌وظیفه‌ی آسان‌تر کارمندان فرودگاه و هواپیما کمک کنید، با شما در میان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. دیر رسیدن به پرواز و درخواست خدمات بدون نوبت برای عبور از صف‌های طولانی

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

معمولا عده‌ای از مسافران عادت دارند تا جای ممکن دیر به فرودگاه برسند و سپس انتظار دارند توسط کارمندان فرودگاه از صف‌های طولانی عبور کنند. البته کارمندان فرودگاه کاملا از این مسائل باخبرند و می‌دانند احتمالا مسافر برای عبور بدون نوبت از صف از این ترفند استفاده می‌کند و نسبت به این مسئله احساس خوبی ندارند.

 

  1. همراه داشتن گربه در سفر

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

معمولا در سفرهای چندروزه، افراد حیوانات خانگی خود را به همراه می‌برند. از طرفی این موضوع از نگاه شرکت‌های هواپیمایی نیز قانونی محسوب می‌شود. ولی با توجه به اینکه بازرسی از بعضی حیوانات خانگی مثل گربه نسبت به سگ مشکل‌تر است و گربه شیطنت بیشتری دارد و حتی هنگام بازرسی امکان چنگ زدن دارد، کارکنان این بخش ترجیح می‌دهند بیشتر با سگ روبه‌رو شوند و تا جای ممکن مسافران با خود گربه به همراه نداشته باشند.

 

  1. آزاد گذاشتن بچه‌ها

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

فرودگاه‌ها معمولا مکان‌هایی بزرگ و شلوغ هستند و افراد از همه‌ی اقشار در فرودگاه‌ها حضور دارند. اکثر والدین فرزندان خود را نزدیک محل حضورشان نگه می‌دارند ولی عده‌ای نیز از محیط بزرگ فرودگاه استفاده کرده و قبل از پروازی چند ساعته، به بچه‌ها اجازه می‌دهند با اختیار خودشان در فرودگاه آزادانه حرکت کنند. این موضوع خطرناک است و امکان مفقود شدن کودک را به همراه دارد، از طرفی برای کارمندان فرودگاه نیز پیدا کردن کودک در چنین محیط وسیعی بسیار مشکل است.

 

  1. رعایت نکردن مسائل صف بازرسی

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

معمولا صف بازرسی کمی ترسناک است، زیرا بیشتر اوقات صف این قسمت کمی طولانی است و زمان زیادی را از مسافران می‌گیرد؛ اما با توجه به اینکه این صف برای اطمینان از ایمنی هزاران نفر است، مسافران باید باحوصله به‌پیش روند و بدانند که عبور از این مرحله، ارزش صرف وقتشان را دارد. مسافران باید چیزی در جیب نگذارند، کمربند و کفش خود را بیرون آورند، کاپشن و کلاه را نیز در بیاورند و لوازم الکترونیکی بزرگ خود را در سبدی جداگانه قرار دهند. این موضوع بسیار ساده است ولی عده‌ای از مسافران با رعایت نکردن این مسئله و آماده نبودن برای انجام آن، باعث توقف بیشتر صف و معطلی افراد منتظر در پشت سرشان می‌شوند.

 

  1. انتظار هتل رایگان درازای لغو پرواز

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

پرواز لغو شده است یا تأخیری طولانی دارد و این بدترین احساس برای یک مسافر است. خب حالا در کجا استراحت کنند، در فرودگاه بخوابند، یا یک هتل پیدا کنند! عده‌ای هم از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی تقاضای هتل رایگان می‌کنند. معمولا کارکنان شرکت هواپیمایی می‌گویند درصورتی‌که تأخیر به دلیل کوتاهی شرکت هواپیمایی باشد می‌توانند محل اقامتی در اختیار آن‌ها بگذارند و اگر به دلیل شرایط جوی نامساعد باشد این موضوع امکان‌پذیر نیست. برای روبه‌رو نشدن با این مسئله با قوانین و مقررات عمومی و خاص آن شرکت در رابطه با حقوق مسافر هنگام لغو شدن پرواز آشنا شوید و قبل از خرید بلیط و بعد از خرید و هنگام چاپ، این مقررات را مطالعه کنید.

 

  1. دروغ گفتن مسافران برای راحتی بیشتر و ارتقا درجه کلاس پروازی

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

بعضی‌اوقات امکان دارد مسافر با آوردن دلایلی و گفتن دروغ‌هایی که احتمال می‌دهد به‌وسیله آن می‌تواند هنگام پرواز کلاس پروازی خود را به‌صورت رایگان به کلاس بالاتری ارتقا دهد، درخواست ارتقای کلاس پروازی را داشته باشد، این کار مسافر نیز ممکن است کارکنان شرکت هواپیمایی را آزار دهد؛ زیرا تغییر کلاس پروازی هزینه‌ی زیادی دارد و معمولا گران است، درنتیجه از این طریق احتمالا تغییری در درجه‌ی کلاس پروازی اتفاق نخواهد افتاد. از طرفی آن‌ها معمولا از این راه‌ها آگاهی کامل دارند و بارها با آن روبه‌رو شده‌اند.

 

  1. کارکنان دفتری شرکت هواپیمایی توانایی کنترل تأخیر در پرواز را ندارند

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

معمولا کابوس کارکنان هواپیمایی شنیدن اخبار تأخیر در پرواز یا شرایط نامساعد آب و هوایی است. آن‌ها در این مواقع با هجمه‌ای از مراجعه روبه‌رو می‌شوند و توانایی کنترل آن را ندارند. کارکنان هواپیمایی می‌گویند که مسئول پرواز هواپیما نیستند، پس چرا به آن‌ها اعتراض می‌کنید. وظیفه آن‌ها اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی اخبار در مورد پروازها است. پس با آن‌ها با عصبانیت رفتار نکنید.

 

  1. استفاده از چمدان‌هایی خاص و درخواست مراقبت بیشتر

9 کاری که کارکنان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی را آزار می‌دهد

استفاده از چمدان‌های چندتکه‌ی گران‌قیمت با طراحی خاص، معمولا برای افراد زیباتر و راحت‌تر به نظر می‌رسد. ولی رفتار کارکنان هواپیمایی با همه چمدان‌ها به یک صورت است؛ بنابراین چمدان‌های خاص به‌صورت متفاوتی حمل نمی‌شوند. پس اگر چنین چمدان‌هایی دارید، ریسک آسیب دیدن آن را هم باید بپذیرید! از طرفی درخواست از کارکنان شرکت هواپیمایی برای مراقبت بیشتر از چمدان شما معقولانه به نظر نمی‌رسد.

به نظر شما دیگر چه رفتارهایی ممکن است باعث آزار کارکنان فرودگاه یا دیگر بخش‌های شرکت‌های هواپیمایی شود؟

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی