صدور روادید فرودگاهی در فرودگاه بین المللی ارومیه

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
05 بهمن 1395 05:00
0

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: تا 2 هفته آینده در فرودگاه بین المللی ارومیه روادید فرودگاهی صادر می شود.

حسن قشقاوی گفت : با توجه به مصوبه هیات وزیران در سال گذشته از این پس دفاتر گذرنامه و روادید وزارت خارجه مستقر در فرودگاه‌ بین المللی برای دارندگان گذرنامه‌های معتبر‌، رواید گردشگری با یک ماه اعتبار و قابلیت 15 روز تمدید صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه اتباع بیش از 57 کشورجهان امکان دریافت روادید فرودگاهی را دارند، اظهار کرد: این روادید با هدف گردشگری و برای افرادی که تابعیت کشورهای مد نظر را دارند صادر می‌شود و شامل دارندگان گذرنامه‌های سیاسی‌، خدمت‌، تجاری‌، کارشناسی‌، خبرنگاری‌، گزارشگری و اتباع ایرانی دارای گذرنامه خارجی (که به موجب قانون جمهوری اسلامی ایران از تابعیت ایران خارج شده‌اند) نخواهد بود.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه اضافه کرد: تلاش می کنیم به همه گردشگران خارجی در این فرودگاه بین المللی ویزای فرودگاهی صادر شود.

قشقاوی اضافه کرد: با توجه به روند روبه‌رشد و ورود گردشگران خارجی به کشور طی چند سال گذشته، ارائه تسهیلات مورد نیاز گردشگران در بخش صدور ویزا و ایجاد امکانات اقامتی به‌عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید در بخش گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: تصمیمی که دولت در سال گذشته اتخاذ کرده ویزای گروهی برای گردشگران خارجی است که این ویزا یک ماهه بوده و قابل تمدید است.

کمال پرهیزگار مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام مقدمات این امر در فرودگاه ارومیه اظهار کرد: مکان مورد نظر برای اجرای فرایندهای ارائه روادید فرودگاهی در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

پیشتر دفاتر گذرنامه و روادید وزارت خارجه مستقر در فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران‌، مشهد‌، شیراز و تبریز برای دارندگان گذرنامه‌های معتبر‌، رواید گردشگری با یک ماه اعتبار و قابلیت 15 روز تمدید ویزای فرودگاهی صادر می کردند.

فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه از فرودگاه‌های مهم ناحیه شمال غرب ایران است.


منبع:ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.