تصاویری شگفت انگیز از شیلی

4.8
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شگفتی‌های شیلی +تصاویر
08 مهر 1397 10:00
0

شیلی یکی از زیباترین کشورهای آمریکاست که مقصدی رویایی برای گردشگران محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی شیلی باعث شده تا از نظر منابع طبیعی به سرزمینی ناب و منحصربه‌فرد تبدیل شود. این سرزمین همانند رشته‌ی باریکی در میان کوه‌های آند و اقیانوس آرام امتداد یافته است.

بیابان‌های زیبا، دریاچه‌های نمک، تپه‌های ماسه‌ای و کوه‌های رنگارنگ تنها گوشه‌ای از طبیعت زیبا و فوق‌العاده‌ی شیلی را تشکیل می‌دهند. شاید تصور کنید که سفر به این کشور کار دشواری‌ست و نامش در فهرست مقاصد محبوب ایرانیان قرار ندارد اما در ادامه تصاویری را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهند این کشور ظرفیت‌های زیادی برای جذب توریست دارد و طبیعت زیبایش به‌راستی خیره‌کننده است. شیلی سرزمین ورزش صبحگاهی و تماشای غروب خورشید است، اینجا ضربان قلب هر ماجراجویی را تند می‌کند.

تمامی تصاویری که در ادامه قرار گرفته‌اند، توسط کیت اسکات ایتون (Katie Scott Aito) جمع‌آوری شده‌اند و حاصل دست‌رنج عکاسانی حرفه‌ای هستند.

1- سن پدرو در آتاکاما | San Pedro de Atacama

تصویر زیر در شهرستان سن پدرو در بیابان آتاکاما گرفته شده است. این بیابان یکی از خشک‌ترین سرزمین‌های دنیا محسوب می‌شود. این تصویر را ویکتور بورگوس (Victor Burgos) به ثبت رسانده است.

سن پدرو آتاکاما

2-پارک ملی تورس دل پین | Torres del Paine National Park

تورس دل پین یکی از فوق‌العاده‌ترین پارک‌های ملی در سراسر آمریکای جنوبی‌ست. عکس پیش‌رو در همین پارک به ثبت رسیده و دو گوناکو را نشان می‌دهد. گوناکوها جزوی از شترسانان هستند که در آمریکای جنوبی یافت می‌شوند. عکاس این تصویر (Floris van Breugel) نام دارد.

پارک ملی تورس دل پین

3-دره ی مرگ در شهر سن پدرو

طبیعت دره‌ی مرگ (Death Valley) یکی از زیباترین قسمت‌های بیابان آتاکاماست که بخشی از آن در این تصویر نمایان شده است. این عکس را متیو زانوتور (Matteo Zanvettor) به ثبت رساند.

دره ی مرگ در شهر سن پدرو

4-اسب های پارک ملی تورس دل پین

از طبیعت پارک ملی تورس دل پین که بگذریم، حیوانات جذابی هم در آن زندگی می‌کنند که تماشایشان حسی توصیف‌ناپذیر دارد. اسب‌هایی که در تصویر می‌بینید از جمله‌ی همین جانداران هستند. تصویر زیبای پیش‌رویتان را (Evgeny Tchebotarev) به ثبت رسانده است.

اسب های پارک ملی تورس دل پین

5-شهر والپارایسو

عکاس خوش‌ذوق این تصویر (esteban friedman) توانسته به خوبی بخشی از کهکشان راه‌شیری را در تصویرش بگنجاند. این عکس در شهر والپارایسو گرفته شده است.

شهر والپارایسو

6- امواج غربی

تماشای موج‌ اقیانوس‌ها از جمله تفریحات بومیان و گردشگران شیلی‌ست. این تصویر دوست‌داشتنی را (Chris Burkard) به ثبت رسانده است.

امواج غربی

منبع: matadornetwork.com

زهرا میرزایی