زیباترین میراث ثبت شده در یونسکو

4.4
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زیباترین میراث ثبت شده در یونسکو کدامند؟ +تصاویر
11 مهر 1397 10:00
0

یونسکو یا همان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در سال 1945 تاسیس شد. این سازمان را تشکیل دادند تا به رواج صلح و امنیت در جهان کمک کنند و در راستای حقوق بشر گام بردارند. همه ساله جاذبه‌های متعددی در فهرست این سازمان به ثبت می‌رسند و تحت پوشش حمایت‌های یونسکو قرار می‌گیرند و در حال حاضر بیش از 1000 جاذبه‌ در این فهرست به چشم می‌خورند. توجه داشته باشید که تعداد این جاذبه‌ها در سال 1978 تنها 12 عدد بود بنابراین تا به امروز پیشرفت چشم‌گیری داشت. بی‌تردید تمامی این مکان‌ها دیدنی و شگفت‌انگیز هستند و ویژگی‌های خاصی دارند اما از میان آنها، برخی باشکو‌ه‌تر هستند که در این مطلب به معرفی آنها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که این جاذبه‌ها توسط یکی از خبرگزاری‌های مشهور دنیا انتخاب شده‌اند و لست سکند نقشی در گزینش آنها نداشته است.

آنگکور | Angkor

آنگکور شهری در شمال غربی کشور کامبوج است. اگر اهل ماجراجویی یا آشنایی با فرهنگ سایر ملت‌ها باشید، می‌توانید از شهر سیم ریپ، سوار بر توک‌توک‌های محلی شده و به سمت آنگکور بروید. در آنگکور معبد منحصربه‌فردی به نام آنگکور وات وجود دارد که همچون نگینی در شهر می‌درخشد.

بهترین زمان برای بازدید از آنگکور بین ماه‌های نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن) است، در این زمان آب‌وهوا برای تفریح و پیاده‌روی و بازدید از بناهای تاریخی مناسب می‌شود. با مراجعه به این شهر هم می‌توانید از تماشای بناهای تاریخی لذت ببرید و هم به تماشای مناظر زیبای اطراف بنشینید.

آنگکور

آنگکور

آکروپولیس | Acropolis

آکروپلیس مجموعه‌ای تاریخی‌ست که در شهر آتن، پایتخت یونان قرار دارد. این مجموعه روی تپه واقع شده، به همین خاطر از مناطق مختلف شهر قابل دیدن است. افرادی که علاقه‌مند به دیدن آکروپولیس هستند، می‌توانند از تورهای محلی استفاده کرده و یا خودشان با پای پیاده از تپه بالا رفته و به آکروپولیس برسند. بسیاری از قسمت‌های آکروپولیس در بین سال‌های ۴۶۱ تا ۴۲۹ پیش از میلاد ساخته شدند به همین خاطر از ارزش زیادی برخوردارند. پیشنهاد می‌شود که در سفرهایتان به آتن حتما از آن دیدن کنید.

آکروپولیس

آکروپولیس

جزایر گالاپاگوس | Galapagos Islands

گالاپاگوس جزایری آتشفشانی هستند که در میان اقیانوس آرام واقع شده‌اند. این جزایر به طور حدودی در 1000 کیلومتری ساحل کشور اکوادور قرار دارند و از نظر سیاسی بخشی از همین کشور به حساب می‌آیند. با استفاده از هواپیما از شهرهای کیتو و گوایاکیل (در اکوادور) می‌توانید به راحتی به گالاپاگوس بروید. با این حال قایق سواری یا کشتی‌های کروز برای سفر به این جزایر همیشه بهترین گزینه‌ها بوده‌اند. شهرت این جزایر به خاطر گونه‌های گیاهی و جانوری خاص موجود در آن است.

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

کاپادوکیه | Cappadocia

کاپادوکیه سرزمینی باستانی در ترکیه است. امروزه این قسمت از ترکیه به شهرتی جهانی دست یافته و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از آن اقدام می‌کنند. معماری خاص بناهای موجود در کاپادوکیه مهم‌ترین دلیلی است که تا این اندازه محبوب شده و به شهرت رسیده است. معابد موجود در کاپادوکیه بسیار دیدنی هستند و بد نیست بدانید که بر روی بسیاری از غارهای این منطقه نقش‌ونگارهای باستانی جذابی وجود دارد که چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

کاپادوکیه

کاپادوکیه

دیوار بزرگ مرجانی |  Great Barrier Reef

بزرگترین دیوار مرجانی دنیا در استرالیا قرار دارد و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. از سه شهر تانزویل، کنز و مکای این دیوار بزرگ قابل دیدن است. این دیوار در شرق استرالیا و در میان اقیانوس آرام قرار گرفته و امکان تماشای گونه‌های مختلف مرجانی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

دیوار بزرگ مرجانی

دیوار بزرگ مرجانی

هامپی | Hampi

هامپی دهکده‌ای تاریخی در منطقه‌ی کارناتاکای هند است. این مکان سال‌ها به عنوان پایتخت امپراتوری ویجایاناگارا مورد استفاده قرار می‌گرفت. هامپی یکی از مناطق مذهبی هندی‌ها به حساب می‌آید و برای آنها اهمیت زیادی دارد. گردشگران برای تماشای معابد منحصربه‌فرد و باشکوه به هامپی می‌روند ولی ناگفته نماند که هامپی طبیعت دلفریبی هم دارد.

هامپی

هامپی

پارک ملی سرنگتی | Serengeti National Park

سرنگتی پارکی بسیار زیبا در ناحیه‌ی سرنگتی در کشور تانزانیاست. این پارک به دلیل مهاجرت گاوهای وحشی به شهرتی جهانی دست یافته است و در واقع این گاوها سبب شده‌اند تا گردشگران خارجی برای تماشای آنها به سوی این پارک رهسپار شوند. البته باید بدانید که گونه‌های جانوری دیگری نیز در سرنگتی وجود دارند برای مثال گور‌خرها نیز به وفور در این پارک به چشم می‌خورند. مساحت پارک سرنگتی در حدود 15 کیلومتر مربع است و امکان کمپ و طبیعت‌گردی نیز در آن وجود دارد به همین خاطر افرادی که به طبیعت‌گردی در آفریقا علاقه‌مند هستند این پارک را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند.

پارک ملی سرنگتی

پارک ملی سرنگتی

منبع: CNN، ویکی‌پدیا

زهرا میرزایی