بیساکچیا، شهری که ده ها خانه یک یورویی را به فروش می رساند!

4.3
از 15 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
واگذاری خانه هایی تقریبا رایگان در ایتالیا! +تصاویر
30 بهمن 1398 07:00
11

اخیرا خبرهای زیادی از واگذار کردن خانه ها در اروپا با قیمتی بسیار پایین منتشر می شود. خب این هم یکی از آن خبرهاست، پس اگر مایل هستید از جزییات آن مطلع شوید، تا انتها همراهمان بمانید. یکی از شهرهای ایتالیا ده‌ها خانه یک یورویی را بفروش می‌رساند. برای برخی افراد خرید یک خانه ارزان در ایتالیا فرصتی برای شروعی دوباره است. این احتمالا آخرین شهری است که چوب حراج به خانه های خود زده است و خانه هایی یک یورویی را به فروش می‌رساند. در لست سکند همراه ما باشید تا ببینیم جریان این خانه های ارزان قیمت چیست و چرا تنها به یک یورو فروخته می‌شوند.

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

بیساکچیا، مقصدی زیبا در منطقه جنوبی کامپانیای ایتالیا است که ۹۰ ساختمان مخروبه را به قیمت یک یورو به فروش می‌رساند. قصد مسئولین این شهر از این کار تشویق مردم به حضور در بیساکچیا است. همچنین با توجه به اینکه این خانه ها اکثرا در یک منطقه واقع شده‌اند و حتی برخی وروردی مشترک دارند، مسئولین این شهر از خانواده‌ها یا گروه‌های دوستی که به صورت دسته جمعی قصد خرید خانه‌ها را دارند،  بسیار استقبال می‌کنند.

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

اما چطور مقامات می توانند این خانه‌ها را اینقدر ارزان بفروشند؟ خب معلوم است این خانه‌ها قبلا توسط صاحبان خود رها شده‌اند و صاحبی ندارند که برای فروش آن پولی طلب کنند. بیساکچیا زمانی به عنوان مرکز تولید پشم و صنعت گران مشهور بوده است، ولی الان با مهاجرت اهالی خود به شدت آسیب‌ دیده است.

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

بیساکچیا به عنوان شهری سرشار از احترام مشهور است؛ زیرا علی‌رغم سختی، مردم آن همیشه محترم، خوش‌برخورد، سخت کوش و انعطاف‌پذیر بوده‌اند. همچنین تازه‌ واردها و مهاجرین در اینجا مورد محبت و مراقبت قرار می‌گیرند. این شهر در مرز سه منطقه جنوبی ایتالیا قرار دارد: کامپانیا، باسیلیکاتا و پوگلیا. همچنین ناپل و سایت میراث جهانی یونسکو در ماترا نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

گردشگری در بیساکچیا

از جمله تورهایی نیز که در حومه بیساکچیا برگزار می شود، تور پیاده‌روی مسیرهای قدیمی چوپانان در طبیعت است که به صورت مرتب برگزار می‌شود و گردشگرانی را نیز به خود جذب می‌کند و مسئولین قصد دارند از طریق برگزاری این تورها صنعت گردشگری بیساکچیا را رونق ببخشند.

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

غذا در بیساکچیا

 رژیم غذایی اهالی این منطقه معمولا بسیار پر پروتئین است. آن ها در غذاهایشان بیشتر از گوشت گوسفند، گوشت سرخ شده، سیب زمینی و فلفل شیرین استفاده می کنند. البته برنج و پاستا هم در وعده های غذایی آنها جای ویژه‌ای دارد.

بیساکچیا، شهری که ده ها خانه یک یورویی را به فروش می رساند!

از جمله شیرینی‌های این منطقه می‌توان به استروفلولی اشاره کرد که کیکی است که با توپ‌های کوچک خمیر سرخ‌ شده و پوشیده از عسل تهیه می‌شود.

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

شهری که ده ها خانه یک یورویی دارد!

با وجود اینکه در این شهر هم باید بعد از خرید خانه اقدام به نوسازی آن کرد ولی مانند شهرهایی که در مطلب گذشته تحت عنوان «در این شهرهای ایتالیایی به قیمت 1 دلار صاحب خانه شوید!» ذکر کرده بودیم، نیازی به سطح مشخصی از کار ترمیمی بر روی خانه یا سرمایه گذاری بر روی خانه نیست! و خریدار مختار است تا حدی که بتواند این خانه‌های قدیمی و غیر قابل استفاده را قابل سکونت کند، کار ترمیمی و بازسازی بر روی آن‌ها انجام دهد و شاید یکی از دلایلی که این خانه‌ها معمولا مشتری زیادی ندارند این باشد که طبیعتا هزینه کمترین ترمیم و بازسازی چنین خانه‌های برای سکونت آنقدر زیاد است که خرید آن‌ها صرفه اقتصادی چندانی نداشته باشد.

نظر شما درباره خرید یکی از این خانه‌های یک یورویی چیست؟

 توضیح مهم: در منبع به اینکه چگونه می توان برای خرید این خانه‌ها اقدام کرد، اشاره‌ای نشده است.

 

منبع: cnn.com 

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی