قتل عام کوهنوردان در اورست ادامه دارد

4.2
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قتل عام عاشقان فتح در نقطه‌ی مرگ! +تصاویر
12 خرداد 1398 07:00
0

اینبار قله اورست کوهنورد استرالیایی را به دام انداخت. همه ساله برخی از کوهنوردان ماجراجو در طی فتح اورست طعمه‌ی مرگ می‌شوند. در سال جاری (2019 میلادی) شمار کوهنوردانی که در قله اورست کشته شده‌اند به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در تاریخ 25 ماه می، مصداف با چهارم خرداد ماه سال 1398 روزنامه‌ی هیمالیا تایمز مرگ یک کوهنورد اهل بریتانیا را در طی فتح این قله تایید کرد. این کوهنورد که 44 سال داشت در ارتفاع 8 هزار و 848 بود و قصد بازگشت داشت که در حین پایین آمدن دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد. با مرگ این کوهنورد بریتانیایی حالا 10 نفر طی چند ماه گذشته در راستای فتح این قله‌ی پرچالش به دام مرگ کشیده شده‌اند.

قتل عام کوهنوردان در اورست ادامه دارد

متاسفانه ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود و حالا شاهدیم که تنها پس از گذشت چند روز از مرگ آن کوهنورد بریتانیایی یک کوهنورد استرالیایی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و دلیل آن هم صعود از قله‌ی اورست است. ماجرا از این قرار بود که این کوهنورد استرالیایی که تاکنون نامی از وی برده نشده است در ارتفاع 7 هزار و 500 متری اورست دچار مشکل تنفسی می‌شود که سایر مشکلات جسمانی نیز در پی آن ظاهر می‌گردند. با کمک راهنمایان محلی این کوهنورد به کمپ منتقل شده و پس از مدتی به سوی بیمارستانی در نپال برده می‌شود. حالا جان وی در دستان پزشکان این بیمارستان در کاتماندو است.

قتل عام کوهنوردان در اورست ادامه دارد

یکی از مقامات نپالی در جهت حوادث پیش آمده در اورست گفت که در این فصل پرطرفدار پیمایش اورست، تاکنون 4 جسد به پایین کوه انتقال یافته‌اند و چند تُن زباله از این کوه باشکوه جمع آوری شده است. با این تفاصیل سوالی که این روزها در فضای مجازی زیاد پرسیده می‌شود این است که علت افزایش مرگ و میر و قتل عام کوهنوردان در اورست چیست؟

یکی از مهمترین علت‌هایی که برای این موضوع بیان شده، افزایش گرما در کره‌ی زمین می‌باشد که باعث ذوب شدن یخچالهای طبیعی گردیده است. متاسفانه زباله‌هایی که از اورست جمع شده نیز نشان می‌دهد که بسیاری از کوهنوردان آثاری بیش از ردپایشان را در این کوه بر جای گذاشته‌اند و ازدیاد زباله نیز می‌تواند سبب تغییر طبیعت این کوه مشهور شده باشد. با وجود این که 4 جسد با کمک هلی کوپتر پیدا شده‌اند، احتمال دارد که 6 پیکر دیگر نیز در اورست مدفون شده باشند.

قتل عام کوهنوردان در اورست ادامه دارد

کوهنوردی بومی که برای نجات کوهنوردان خارجی به قله رفته بود اوضاع را چنین توصیف کرد: «وضعیتی که آن بالا دیدم باور کردنی نبود و می‌توانم بگویم یک قتل عام حقیقی را دیدم. مرگ، آشوب، بدنهای بی جان... همه افرادی که من برای نجات جانشان تلاش کردم مردند. هر آنچه در قصه‌ها خوانده‌اید و یا فیلمش را دیده‌اید من با چشمان خودم مشاهده کردم.»  او در ادامه گفت: «صبح زود بود، یک انسان جانش را از دست داد و ما همچنان سعی در تعقیب رد پاها داشتیم، همه چیز بی روح بود. واقعا آینده‌ی اورست این است؟»

قتل عام کوهنوردان در اورست ادامه دارد

یکی از آسیب دیدگان در این حادثه که در بیمارستان بستری می‌باشد و در حال درمان یخ زدگی است گفت: «کوهنوردانی که مهارت کافی ندارند نباید به فکر فتح بلندترین قله‌ی دنیا باشند زیرا این کوه در این فصل یکی از مرگبارترین مکانهای دنیاست. کوهنوردان بسیاری خطر کمبود اکسیژن را جدی نمی‌گیرند و باعث به خطر انداختن جان خود می‌شوند. من کوهنوردان زیادی را دیدم که مهارت کافی ندارند و به طور کامل به راهنمای خود وابسته هستند و حتی شرایط اولیه را هم برای پیمایش این کوه ندارند و این افراد به سرعت دچار کبودی انگشتان پا، کبودی صورت و یخ زدگی می‌شوند.»

وجود تعداد زیادی مرگ و میر در قله اورست باعث شده تا در حال حاضر به این مکان لقب "نقطه‌ی مرگ" را بدهند.

قتل عام کوهنوردان در اورست ادامه دارد

منبع: news.com.au

زهرا میرزایی