هفت پارک آبی خنک جهان، پیشنهادی برای غلبه بر گرمای تابستان

4.6
از 11 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این پارک‎ها تابستان را با خنکای آب و چاشنی هیجان تجربه کنید! +تصاویر
23 مرداد 1398 12:00
0

طبیعتا در فصل تابستان، گرما بخش زیادی از ایالت متحده آمریکا و قاره اروپا را در بر می­­گیرد، و این فقط ما نیستیم که دوست داریم در یک دریاچه خنک شنا کنیم. طبق گزارش هواشناسی:" دمای آریزونا در 22جولای، 42 درجه سانتی­گراد و گرانادای اسپانیا در همین زمان 40 درجه سانتی­گراد بوده است." در این مورد، هم خبر بد و هم خبر خوب داریم. اول خبر بد، این­که هوای بیرون بسیار گرم  است و پیش بینی ای هم راجع به خنک شدن به این زودی ها وجود ندارد. مثلا طبق پیش‌بینی ها انتظار می­رود بریتانیا گرمترین ماه اوت خود را از سده 1800 تا به الان تجربه کند.

و اما خبر خوب، این­که رودخانه های پارک های آبی بدون شک یکی از جذاب­ترین پیشنهادات برای مبارزه با چنین گرمایی محسوب می­‎شوند. مهم نیست چند ساله هستید! این سرسره‎های فوق العاده بهترین راه خنک شن در تابستان هستند. همراه ما باید تا چند تا بهترین پارک‌های آبی دنیا را به شما معرفی کنیم. حتی تصورش هم آدم را خنک می‌کند!

  1. گرند ریزورت دِک، گلکسی ماکائو- کاکائو(Grand Resort Deck, Galaxy Macau — Macau)

گرند ریزورت دِک، گلکسی ماکائو- کاکائو(Grand Resort Deck, Galaxy Macau — Macau)

در رقابت با شهربازی‎های شهر­های بزرگ مثل لاس و گاس و آتلانتیک شمالی، که برای دهه‎ها در این زمینه پیشرو بودند، ماکائو تقریبا در هر پروژه جدیدی که طراحی می­‎شود، رکورد­های مختلفی را می‎­شکند. گلکسی(Galaxy)، کنسرسیومی بزرگ شامل هتل های لوکس و مراکز خرید در کولوان (Coloane) (منطقه ای مسکونی در چین که آب و هوایی گرم دارد) است، که شامل یک مجتمع بزرگ پارک آبی است.

در گلکسی، طولانی‎­ترین مسیر اسکای­تاپ (Skytop مسیرهای رودخانه‎ای دست ساز در پارک های آبی یا همان سرسره‎های آبی) هیجان انگیز جهان وجود دارد. سرسره‎ای عجیب که با طولی معادل 580 متر در سرتاسر این مجموعه گسترش یافته است. این مسیر که دسترسی به آن از طریق ورودی هتل آکورا (Okura) و پنج مجتمع داخل مجموعه گلکسی امکان پذیر است. همچنین هزینه استفاده از آن برای کسانی که در هتل اقامت دارند و یا از سرویس دیگر مراکز موجود در مجموعه استفاده می‎کنند، رایگان است. در غیر اینصورت باید هزینه‎ای حدود 70 دلار را بپردازدید، که البته پرداخت این هزینه امکان دسترسی به همه امکانات پارک آبی را به شما می­‎دهد.

مجموعه پارک آبی گلکسی ماکائو شامل سه سرسره‎ی آبی، یک ساحل شنی و یک استخر موج است، که می‎­توانید از همه آن­ها استفاده کنید.

 

  1. بی اِس آر کابل پارک-واکو، تگزاس (BSR Cable Park — Waco, Texas)

بی اِس آر کابل پارک-واکو، تگزاس (BSR Cable Park — Waco, Texas)

طولانی­‎ترین سرسره‎ی پارک آبی جهان در بی اِس آر کابل پارک، یکی از معروف­ترین جاذبه‎های واکو تگزاس است. ممکن است مثل نمونه آن در ماکائو نتوانید بر مکانی بلند قرار بگیرید، اما به جای آن طول رودخانه این پارک آبی 1610 متر است و بزرگسالان بیشتری از آن استفاده می­‎کنند. فراتر از مسیر رودخانه‎ای، پرت شدن از کانال آب قبل از افتادن در استخر نیز رویایی است.

 

  1. رودخانه بَک­لات، مجموعه استخر­های بزرگ در اِم جی اِم گرند- لاس وگاس، نوادا (Backlot River, Grand Pool Complex at MGM Grand — Las Vegas, Nevada)

رودخانه بَک­لات، مجموعه استخر­های بزرگ در اِم جی اِم گرند- لاس وگاس، نوادا (Backlot River, Grand Pool Complex at MGM Grand — Las Vegas, Nevada)

رودخانه بَک­ریور،  قسمتی از مجموعه بزرگ استخرها در اِم جی اِم گرند، و بصورت خاص در وگاس است. تجربه آن خیلی شبیه ریلکس کردن در جریان آبی کنترل شده نیست. در این رودخانه تجربه سواری در کنار استخر وست ریپابلیک اُلترا (West Republic Ultra Pool) که آخر هفته‎ها میزبان دی جی هاست را خواهید داشت. جایی که افراد تا زمانی­که یک ­دل ­سیر آبتنی نکنند، به اتاق­‎هایشان باز نمی­­‎گردند. این سرسره حدود 305 متر و بصورت مارپیچی است، و کابین‎های خصوصی و حمام آفتاب در کنار آن قرار دارد. با توجه به پمپاژ (موج) مداوم آب، کودکان مجاز به استفاده از آن نیستند.

 

  1. ماریوت مارکی- هیوستون، تگزاس (Marriot Marquis — Houston, Texas)

ماریوت مارکی- هیوستون، تگزاس (Marriot Marquis — Houston, Texas)

مسیر سرسره پارک آبی در ماریوت مارکی هیوستون، شبیه نقشه ایالت تگزاس طراحی شده است. صرف نظر از این­که شما اهل ایالت تگزاس باشید یا خیر، سواری در این مسیر فوق‎­العاده است. در دو طرف مسیر سرسره، شب‎ها با حضور مردم محلی و مهمانان هتل جشن گرفته می‎­شود .علاوه بر این، چشم‎­انداز­های هیوستون به همان اندازه‎ی مسیر رودخانه، گیرا هستند و ممکن است بعد از خروج از رودخانه، سرگیجه بگیرید.

 

  1. آولانی – اوآهو، هاوایی (Aulani — Oahu, Hawaii)

آولانی – اوآهو، هاوایی (Aulani — Oahu, Hawaii)

آولانی، یکی از تفرجگاه های دیزنی (Disney) در اوآهوی هاوایی است که مسیر سرسره‎ای جالب توجه­ی برای خانواده‎­ها دارد. مسیر این سرسره خیلی طولانی و مشکل نیست، و بیشتر فانتزی است. مسیر سواری آن از بالای یک آتشفشان شروع می‎شود. در مسیر برخی خطرات وجود دارد (عمدتا آبشارها)، که البته اغلب اوقات با کمی دست و پا زدن به سمت دیوار مخالف، می­‎توان از آن­ها اجتناب کرد.

 

  1. دِکارِنت، جزیره آتلانتیس پارادیس – باهاماس (The Current, Atlantis Paradise Island — Bahamas)

دِکارِنت، جزیره آتلانتیس پارادیس – باهاماس (The Current, Atlantis Paradise Island — Bahamas)

دِکارِنت یکی از دو مورد پارک آبی است که می‎­تواند به شما تجربه‎ای واقعی از رودخانه را بدهد، این رودخانه در پارک آبی آکوآونچر (Aquaventure) جزیره پارادیس باهاماس واقع شده است. دکارنت شما را از طریق جریان سریع آب، با سرعت به پایین می­‎اندازد. احتمالا بهتر است قبل از استفاده از این رودخانه چیزی نخورید.

 

  1. باشگاه ریو در تفرجگاه بهاری- آرینال، کاستاریکا (Club Rio at The Springs Resort — Arenal, Costa Rica)

باشگاه ریو در تفرجگاه بهاری- آرینال، کاستاریکا (Club Rio at The Springs Resort — Arenal, Costa Rica)

در تفرجگاه بهاری کاستاریکا، حتی با وجود این­که ساحل دقیقا زیر مسیر سواری رودخانه باشگاه ریو قرار گرفته، مراجعه کنندگان باید از کلاه و لباس ایمنی استفاده کنند. همچنین با وجود کنترل شده بودن این دوره، شما در یک رودخانه واقعی همراه با ماهی و با کایاک سواری وارد می­‎شوید.

بعضی اوقات در این مسیر با امواج سریع و کمی شدید مواجه خواهید شد، که البته عبور از آن­ها نیاز به تلاش زیادی ندارد. ورودی‎ها و خروجی‎ها به وضوح مشخص شد‎ه‎اند، و می‎توانید از نقاط سمت راست خارج شوید. پس از اینکه از رودخانه خارج شدید، تفریحاتی مثل ماهیگیری، صخره نوردی، پیاده روی سخت و طولانی و اسب سواری را نیز می‎­توانید تجربه کنید.

هیجان‎انگیز است، نه؟

منبع: matadornetwork.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی