عجیب ترین خانه های درختی جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

4.6
از 38 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
عجیب‌ترین خانه‌های جهان که درست بالای درختان بنا شده‌اند! +تصاویر
29 شهریور 1398 09:00
4

گاهی اوقات بعد از گذراندن دوران کودکی، بعضی از تفریحاتی که برایتان جادویی محسوب می‌شد و به آن‌ها علاقه داشتید قابل‌دسترس می‌شوند. خانه‌های درختی حس خوبی دارند و کمی متفاوت هستند. احتمالا داشتن خانه در بالای یک درخت، از اقامتگاه‌های مسکونی عادی جالب‌تر است. در لست سکند قصد داریم 10 خانه درختی جالب را که با رأی مردم در سایت رنکر (Ranker) انتخاب‌شده‌اند، به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. تفرجگاه خانه درختی ایتالیایی (Italian Treehouse Resort)

تفرجگاه خانه درختی ایتالیایی (Italian Treehouse Resort)

این خانه درختی در یک جنگل بلوط قرار گرفته است. اندازه آن در حد یک اقامتگاه خانوادگی است. همچنین تراسی رو به طبیعت دارد. وقتی وارد آن می‌شوید شکوه و جلال چوب را در عین سادگی و پیچیدگی مشاهده می‌کنید. این خانه درختی برای اقامت 2 الی 4 نفر مناسب است.

موقعیت: مرز ایتالیا و فرانسه

 

  1. خانه درختی فِیری‌تال (Fairytale Treehouse)

خانه درختی فِیری‌تال (Fairytale Treehouse)

خانه درختی فِیری‌تال با ارتفاع حدود 7 متر، احتمالا بلندترین خانه درختی کانادا است. این خانه درختی به صورت سه طبقه مجزا ساخته شده است و طبقات مختلف آن از طریق یک پله مارپیچی با هم ارتباط دارند. اطراف خانه درختی فِیری‌تال کاملا توسط درختان سر به فلک کشده محصور شده است.

موقعیت: جنگل‌های بریتیش کلمبیا

 

  1. خانه درختی مونبازیلاک (Monbazillac Treehouse)

خانه درختی مونبازیلاک (Monbazillac Treehouse)

قلعه‌ای اسرارآمیز و عرفانی که در میان درختان طراحی‌ شده است. غذای عالی، استخر و آرامش کامل را در این مکان تجربه می‌کنید. برج‌های آن از میان درختان بلوط بیرون زده است.

موقعیت: دوردونی، فرانسه

 

  1. رستوران خانه درختی (Treehouse Restaurant)

رستوران خانه درختی (Treehouse Restaurant)

این خانه درختی که در نیوزلند ساخته‌ شده است، به‌ عنوان چالش معماری یک موسسه آماتور بوده است. ارتفاع این رستوران خانه درختی 9 متر است و در جنگل قرمز ساخته‌ شده است. این منطقه به دلیل درختان انبوه با چوب قرمزرنگ به این نام شناخته می‌شود. شکل ظاهری این خانه درختی که کاربری رستوران دارد به‌ صورت یک پیله است. ظرفیت آن نیز حدودا 30 نفر است.

موقعیت: جنگل‌های قرمز نیوزلند

 

  1. خانه درختی آرکاتا رِد وود (Arcata Redwood Treehouse)

خانه درختی آرکاتا رِد وود (Arcata Redwood Treehouse)

خانه درختی آرکاتا رِد وود در قلب کوه‌های سانتا کروز آمریکا قرار گرفته است. اندازه آن برای خواب دو نفر کافی است و به‌صورت هفتگی اجاره داده می‌شود.

موقعیت: کالیفرنیا، ایالات‌متحده آمریکا

 

  1. خانه درختی آلِن‌ویک (Alnwick Treehouse)

خانه درختی آلِن‌ویک (Alnwick Treehouse)

این خانه درختی نیز کاربری رستوران دارد و در دل یک جنگل قرار گرفته است. راه دسترسی به خانه درختی آلِن‌ویک از طریق پل و پیاده‌رویی است که توسط چوب و طناب ساخته‌شده‌اند.

موقعیت: آلِن‌ویک گاردنز، ادینبرا

 

  1. میس اُجوس (Mis Ojos)

میس اُجوس (Mis Ojos)

راه دسترسی خانه درختی میس اُجوس که در ارتفاع حدودا 20 متری قرارگرفته است، از طریق یک پل معلق تسهیل شده است. این خانه درختی از دو طبقه مجرای هشت‌ضلعی ساخته‌ شده است؛ که با یک‌راه پله مارپیچ به هم متصل می‌شوند. انرژی برق این خانه درختی توسط پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

موقعیت: کاستاریکا

 

  1. سِدار اسپایر (Cedar Spire)

سِدار اسپایر (Cedar Spire)

خانه درختی سِدار اسپایر بر روی یک سرو 500 ساله ساخته‌ شده است، و ارتفاع آن حدودا 10 متر است. پنجره‌های این خانه درختی به‌صورت شیشه‌های رنگی است که بعد از تابش نور خورشید جلای خاصی به فضای داخلی می‌دهد. ظرفیت استفاده از این خانه درختی برای یک وعده ناهار یا شام حدودا 10 نفر است. البته امکان اسکان شب نیز برای تعداد نفرات کمتر محیا شده است.

موقعیت: فایف، اسکاتلند

 

  1. تِمپِل آو دِ بِلو موون (Temple of the Blue Moon)

تِمپِل آو دِ بِلو موون (Temple of the Blue Moon)

خانه درختی تِمپِل آو دِ بِلو موون بر روی یک سرو 300 ساله و مرتفع با ارتفاع بیش از 50 متر ساخته‌ شده است. این خانه درختی در شهر ردموند ایالت واشنگتن قرار گرفته است و با مساحتی حدودا 80 مترمربع، ظرفیت پذیرایی از 4 مهمان را دارا است. همچنین در نزدیکی خانه درختی تِمپِل آو دِ بِلو موون یک مسیر پیاده‌روی قرار دارد.

موقعیت: ردموندِ واشنگتن

 

  1. خانه درختی ویلکینسون (Wilkinson Treehouse)

خانه درختی ویلکینسون (Wilkinson Treehouse)

خانه درختی ویلکینسون در سال 2004 توسط رابرت اوشاتز (Robert Oshatz) به‌عنوان نمونه‌ای از معماری مدرن ساخته‌ شده است. این خانه به صورتی شیب‌دار ساخته‌ شده است تا سقف خانه از میزان سایه بیشتری برخوردار باشد. همچنین دیوارهای شیشه‌ای آن باعث می‌شود به میزان کافی از نور طبیعی برخوردار شود. مساحت خانه درختی ویلکینسون حدود 119 مترمربع است. حدود 71 مترمربعِ آن طبقه اصلی و حدود 48 مترمربعِ آن قسمت پایینی (سه اتاق‌خواب و دو حمام و سرویس بهداشتی) را تشکیل می‌دهند.

موقعیت: پورتلند، اورگن

 

منبع: ranker.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی