این کشورها در ازای پول پاسپورت دوم می دهند

4.2
از 26 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کشورهایی که در ازای پول، پاسپورت دوم صادر می‌کنند!
01 آبان 1397 12:10
10

آیا می‌دانستید که با داشتن سرمایه و پول کافی می‌توانید پاسپورت بسیاری از کشورها را به عنوان پاسپورت دوم برای خود خریداری کنید؟ این روزها افراد ثروتمند گذشته از خرید قصرهای باشکوه و جت‌های شخصی و هواپیماهای گوناگون و... پاسپورت کشورهای دیگر را هم خریداری می‌کنند. یکی از کشورهایی که به ازای دریافت پول پاسپورت خود را می‌فروشد سنت لوسیاست. این کشور در واقع یک جزیره‌ی کوچک در میان دریای کارائیب است. اگر علاقه‌مند به داشتن پاسپورت این کشور هستید باید حداقل صد هزار دلار معادل حدود 77113 یورو هزینه پرداخت کنید.

در سال 2017 شرکای cs تحقیقی انجام دادند که نتیجه‌ی آن نشان داد که 89 درصد از مردم علاقه‌مند هستند که پاسپورت دوم داشته باشند. از این میان 34 درصد حاضر هستند برای دریافت این پاسپورت‌ها سرمایه گذاری کنند. نکته‌ی جالب این است که حدود 68 تا 80 درصد از مردم حاضر هستند که 5 درصد از درآمد سالانه‌ی خود را صرف اخذ پاسپورت دوم کنند، با یک حساب ساده متوجه شدند که این رقم از اجاره‌ی منزل مسکونی این افراد بیشتر است.

بر اساس گزارش اسوشیتد پرس، حداقل ۲۴ کشور به افرادی که حاضر به سرمایه‌گذاری در کسب و کارها، املاک یا سهام دولتی هستند، حق شهروندی می‌دهند. بعضی از همین کشورها از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری شهروندی را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند، این درحالی‌ست که با پول می‌شود پاسپورت دوم گرفت. قیمت پاسپورت‌های دوم از ۲۰۰ هزار دلار (۱۵۴۳۹۲ یورو) آغاز می‌شود.

خوب است بدانید که برنامه‌های سرمایه‌گذاری اغلب شامل فعالیت در املاک و مستغلات می‌شود، البته از طریق نخبه بودن و هم‌زمان داشتن ملک در یک کشور دیگر نیز می‌توان تابعیت آن کشور را گرفت. طبق برنامه‌های سرمایه‌گذاری مشابه دیگر، همانند اقامت برتر نیز می‌توان ویزای بلند مدت با حق بیمه را اخذ کرد.

بیزینس اینسایدر در مصاحبه با نوری کاتز مدیر شرکت بین‌المللی اپکس، که متخصص برنامه‌های اقامت از روش سرمایه‌گذاری است، اطلاعات بیشتری راجع به این فرایند و چگونگی برنامه‌هایش کسب کرد که نگاهی به آن می‌اندازیم. کاتز گفت: "برای بسیاری از ثروتمندان، داشتن پاسپورت دوم یا سوم اهمیت زیادی دارد تا بتوانند به راحتی سفر کنند. برای برخی از آنها این موضوع نماد وضعیت مالی آن‌ها به‌شمار می‌رود و مثل خرید یک ماشین لوکس و نشان دادن آن به دوستانشان عمل می‌کند".

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت: "علاوه بر مزایای سفر آسان و به رخ کشیدن وضعیت مالی، از طریق داشتن املاک و مستغلات در سراسر جهان، این برنامه به افراد اجازه می‌دهد تا بار مالیاتی ثروت خود را کنترل کنند". وی در راستای همین موضوع چنین گفته است: " تابعیت دوم بیش از گرفتن یک پاسپورت است. مزیت‌های زیادی در داشتن شهروندی دوم و گرفتن اقامت کشورهایی وجود دارد که بار مالیاتی‌شان نسبت به کشور فعلی متقاضی کم‌تر خواهد بود."

در حال حاضر چینی‌ها بزرگ‌ترین بازار برنامه‌های اقامت از طریق سرمایه‌گذاری را دارند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم چین در دهه گذشته حداقل ۲۴ میلیارد دلار را صرف خرید اقامت از طریق برنامه‌های ویزای سرمایه‌گذاری کرده‌اند. باید بدانید که تابعیت دوم همیشگی است و قابل استرداد نیست و تنها در صورتی باطل می‌شود که با استفاده از مدارک جعلی دریافت شده باشد. باید توجه داشت که با تغییر قانون‌ها، ویزای اقامتی هم می‌تواند از بین برود، اما این راه برای داشتن اجازه زندگی در یک کشور دیگر، مقرون به‌صرفه‌تر است.

 

اگر شما هم دوست دارید که اجازه‌ی اقامت در کشور دیگری را با خرید پاسپورت دریافت کنید، 17 کشور هستند که این امکان را برایتان فراهم نموده‌اند در ادامه به معرفی 10 مورد از این کشورها خواهیم پرداخت. این کشورها را از نظر هزینه‌ی زندگی از ارزان به گران معرفی می‌کنیم:

این کشورها در ازای پول پاسپورت دوم می دهند

1-تایلند

دولت تایلند به شهروندان ثروتمند خارجی، ویزای اقامتی برتر می‌فروشد و به آن‌ها اجازه می‌دهد با چیزی حدود ۳ هزار دلار به صورت سالانه در تایلند زندگی کنند. هفت پکیج مختلف دیگر نیز تدارک دیده شده که گران‌ترین آن‌ها، طرح امتیاز ویژه نهایی نخبگان است. هزینه‌ی این طرح ۶۰ هزار دلار برای اقامت ۲۰ ساله به همراه هزینه‌ی عضویت سالانه به مبلغ ۶۰۰ دلار تعیین شده است. این عدد، شامل برنامه‌‌ای تحت حمایت دولت است که اعضایش می‌توانند دسترسی ویژه به سازمان‌های دولتی مرتبط با امور مهاجرتی، گواهینامه رانندگی و مجوز کار داشته باشند. ناگفته نماند که انتقال فرودگاهی، معاینه‌ی درمانی سالیانه در بیمارستان خصوصی، ۲۴ دوره آب درمانی و تور بازی‌های گلف (سالانه)، از مزایای دیگر این طرح برشمرده شده است.

بد نیست بدانید که بسته‌های مهاجرتی دیگری هم وجود دارند که شامل قرارداد ۱۵ هزار دلاری برای ۵ سال اقامت بدون هزینه سالیانه شده و با نام دسترسی آسان برتر شناخته می‌شود. بسته‌ی ۱۰ ساله با حق عضویت ۳۰ هزار دلاری هم هست که شامل تخفیف برای دیگر اعضای خانواده است.

پاسپورت دوم

2-لتونی

لتونی یکی از همسایگان روسیه است. برای کسب اقامت این کشور در ابتدا بهتر است بدانید که باید حداقل 286 هزار یورو به مدت پنج سال در یک موسسه اعتباری سرمایه گذاری کنید. همچنین برای سرمایه گذاری در سهام، شهروند خارجی باید حداقل 36 هزار یورو سرمایه گذاری کند و در سال بعد حداقل 28600 یورو (9625 پوند) پرداخت نماید. بعد از این موارد می‌توانید پس از 5 سال درخواست اقامت بدهید. در واقع زمانی که افراد بخواهند تابعیت دوم بگیرند، باید آزمون زبان بدهند و یادگیری زبان لاتویایی برای بزرگسالان، بسیار دشوار و می‌توان گفت غیر ممکن می‌باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند این کار را انجام دهد و آن‌ها این مسئله را می‌دانند، به این ترتیب مسئولان می‌دانند که هیچ‌کس هرگز شهروند نخواهد شد.

پاسپورت دوم

3- سنت لوسیا

سه راه برای اخذ اقامت سنت لوسیا وجود دارد:

  • پرداخت دست‌کم۱۰۰ هزار دلار به حساب صندوق ملی اقتصادی سنت لوسیا
  • سرمایه‌گذاری حداقل ۳۰۰ هزار دلار در توسعه املاک و مستغلات
  • سرمایه‌گذاری ۳/۵ میلیون دلار در یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری از پیش تعیین شده

پاسپورت دوم

4-دومینیکا

دومینیکا کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب است. این کشور به دلیل اجازه‌ی دسترسی به 110 کشور بدون نیاز به ویزا برای افراد زیادی، جذاب است. برای اخذ اقامت این کشور دو راه پیش روی علاقه‌مندان خواهد بود، پرداخت ۱۰۰ هزار دلار برای یک متقاضی یا ۲۰۰ هزار دلار برای یک خانواده ۴ نفره به صندوق ملی اصلاحات و یا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات که سرمایه در آن باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار باشد.

پاسپورت دوم

5-مالت

به سه روش می‌توان در مالت سرمایه‌گذاری کرده و به اقامت آن دست یافت. اولین راه مشارکت غیرقابل استرداد حداقل ۶۵۰ هزار یورویی در صندوق ملی توسعه و امور اجتماعی کشور است. راه دوم سرمایه‌گذاری دست‌کم ۳۵۰ هزار  یورو در ملک یا قرارداد اجاره ملک به ارزش حداقل ۱۶۰ هزار یورو به مدت ۵ سال و راه سوم خرید ۱۵۰ هزار یورو از سهام دولتی به مدت ۵ سال است.

پاسپورت دوم

6-گرانادا

گرانادا نیز یکی دیگر از کشورهای جزیره‌ای‌ست که در میان دریای کارائیب قرار دارد. در این کشور نیز با دو روش سرمایه‌گذاری می‌توانید اقامت دائم به دست بیاورید؛ راه اول پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به صندوق اصلاحات ملی گرانادا و روش دوم سرمایه‌گذاری حداقل ۳۵۰ هزار دلاری در املاک کشور است.

پاسپورت دوم

7-سنت کیتس و نویس

سنت کیتس و نویس هم جزیره‌ای در دریای کارائیب است. در سال ۲۰۰۹، این کشور مجوز سفر بدون ویزا در سراسر اروپا را دریافت کرد که سبب محبوبیت این برنامه برای مردم روسیه، خاورمیانه و ۵۰ هزار نفری شد که کانادا آنها را رد کرده بود. در حال حاضر برای اخذ پاسپورت این کشور از طریق سرمایه گذاری چند روش زیر وجود دارد:

  • سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات به میزان حداقل ۴۰۰ هزار دلار برای پنج سال
  • مشارکت غیرقابل استرداد حداقل ۲۵۰ هزار دلاری در بنیاد گوناگونی صنعت شکر

پاسپورت دوم

8- یونان

برای دریافت اقامت یونان، باید دست‌کم ۲۵۰ هزار یورو معادل ۳۰۱۲۹۱ پوند سرمایه‌گذاری کنید که این رقم ارزان‌ترین برنامه دریافت اقامت در سراسر اروپا به حساب می‌آید.

پاسپورت دوم

9-آنتیگوآ و باربودا

آنتیگوآ و باربودا جزیره‌ای در میان دریای کارائیب است. اگر علاقه‌مند به اخذ اقامت این کشور هستید باید به یکی از این روشها عمل کنید: راه اول، سرمایه‌گذاری حداقل ۴۰۰ هزار دلار در املاک و روش دوم کمک به صندوق توسعه ملی با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار و آخرین راه سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیون دلاری در مشاغل پر ریسک موجود و تازه تاسیس.

پاسپورت دوم

10-ویزای طلایی پرتغال

می‌توان گفت که برنامه‌ی ویزای طلایی پرتغال، برای سرمایه‌گذاران غیراروپایی سریع‌ترین روش رسیدن به مجوز اقامت معتبر است. این نوع ویزا در ابتدا یک سال اعتبار دارد و سپس در فواصل زمانی دو ساله تا دو بار قابل تمدید خواهد بود. علاقه‌مندان و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند با درخواست برای شهروندی در پرتغال، پس از شش سال اقامت دائم، پاسپورت دوم پرتغالی دریافت کنند. انتخاب این افراد یکی از موارد زیر است:

مشارکت ۵۰۰ هزار یورویی در یک صندوق که در کسب و کارهای کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری می‌کند یا داشتن املاک و مستغلات با ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو و یا ایجاد حداقل ۱۰ شغل در پرتغال.

پاسپورت دوم

منبع: payment24.ir

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.