زیبایی های مراکش به روایت تصویر

4.5
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اعجاز مراکش به روایت تصویر!
12 اردیبهشت 1398 10:00
0

در چند سال اخیر مناطق شمال آفریقا از نظر جذب توریست پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و علت اصلی این موضوع طبیعت شگفت انگیز این بخش از آفریقاست. در اینجا کمی از زیبایی‌های مراکش را برایتان به تصویر می‌کشیم، سرزمینی که بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد صنعت گردشگری آن رشد بسیار سریعی دارد. گفته می‌شود مراکش همانند کالیفرنیا دارای تنوع زیادی از نظر فرهنگ و طبیعت است و همین موضوع نظر گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. کوه‌های دیدنی، شهرهای باستانی، بیابان‌های وسیع و بقایای امپراتوری روم تنها قسمتی از جذابیت‌های مراکش هستند.

حالا گروهی از عکاسان به مراکش سفر کرده‌اند وگالری بسیار نابی از عکس‌ها را خلق نمودند تا ما بتوانیم بیشتر با مراکش آشنا شویم. شما را دعوت می‌کنیم که با ما همراه شده و به دیدن تصاویر کمتر دیده شده‌ای از این دیار بنشینید.

عکس هایی فوق العاده از مراکش

1-شهرک مرزوقه

تصویر بالا از شهرکی کوچک در مراکش گرفته شده است که در نزدیکی مرز الجزایر قرار دارد. همانطور که می‌بینید مراکشی‌ها در حال شن‌نوردی صبحگاهی هستند.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

2-کوچه پس کوچه های مراکش

مسجد، برج و باروها و استحکامات، دروازه‌های معروف و وجود ده‌ها بنای تاریخی سبب شدند تا نام مراکش در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود و شما در این عکس تنها گوشه‌ی کوچکی از مراکش را مشاهده می‌کنید.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

3-شهر بوزنیقه

بین دو شهر بزرگ رباط و کازابلانکا، شهر کوچکی به نام بوزنیقه Bouznika وجود دارد که چشم اندازی توصیف نشدنی از امواج اقیانوس اطلس را در اختیارتان قرار می‌دهد و رنگ تازه‌ای به بازدیدتان از مراکش می‌بخشد.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

4-شهر اصیلا

فرش‌های رنگین و خوش نقش و نگارشان را از بام خانه‌ها آویزان کردند تا خشک شود و همین کار بود که نقشی دوست داشتنی بر پیکر شهر اصیلا زد و این بخش از شهر را در قاب تصویر عماس گنجاند.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

5-مردی در مزروقه

این مرد بومی که از اقوام بربر است، در یکی از گرم‌ترین شهرهای شمال آفریقا یعنی مزروقه در کنار استخری پر از آب قدم می‌زند و جارو می‌کشد، تصویری که تا از مراکش صحبت می‌شود در ذهن کمتر کسی تداعی می‌شود.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

6-شهر شفشاون

تورسیت‌ها و عکاسان علاقه‌ی زیادی به شهر شفشاون دارند و دلیل آن چیزی نیست جز هر آنچه در این عکس می‌بینید؛ بومیانی دوست‌داشتنی و بناهایی به رنگ آبی. اگر در شفشاون پرسه بزنید هر چند دقیقه‌ با پلکان یا کوچه‌های باریکی روبه‌رو خواهید شد که شما را در خود گم می‌کنند.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

7-بازار مراکش

وجود بازارهایی شبیه به آنچه در این عکس می‌بینید به سالها پیش باز می‌گردد و قدمت برخی از بازارهای محلی موجود در مراکش چند صد سال است.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

8-کوهستان ریف

کوه‌های ریف در شمال مراکش واقع شده‌اند و از زیباترین مناطق طبیعی این مرز و بوم به حساب می‌آیند. سبزی درختان در کنار ساختمان‌هایی به رنگ آبی مناظر جذابی را در کوهستان ریف پدید آورده که مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

9-صحرای بزرگ آفریقا

تصور بسیاری از گردشگران خارجی از مراکش، چیزی شبیه به صحرای بزرگ آفریقاست؛ اما تمامی بخش‌های مراکش همانطور که بالاتر هم مشاهده کردید کویری نیست و مردم توانسته‌اند به خوبی خود را با شرایط سخت وفق بدهند. البته اگر به صحرانوردی علاقه‌مند باشید، می‌توانید شتری کرایه کرده و در میان صحرا و زیبایی‌هایش گشت و گذار کنید.

 

عکس هایی فوق العاده از مراکش

10-سیدی افنی

سیدی افنی یک منطقه‌ی مسکونی در مراکش است که در استانی به همین نام واقع شده، تصویر بالا از این ناحیه گرفته شده است.

 

نظر شما در رابطه با مراکش چیست؟ آیا تا به حال به مراکش سفر کرده‌اید؟ منتظر نظرات شما هستیم.

 

منبع: nationalgeographic.com

زهرا میرزایی