تصاویر باورنکردنی ثبت شده توسط دوربین هوایی از کاخ‌هایی عجیب در ترکیه

4.6
از 21 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کاخ‌های عجیبی که مثل قارچ، در همسایگی ایران رشد کرده‌اند! +تصاویر مستند
14 فروردین 1398 08:00
7

حتما با دِرون آشنایی دارید، همان دوربین‌های کوچکی که همچون هلی کوپترهایی بدون سرنشین به آسمان پرواز می‌کنند و تصاویری خارق العاده را برای ما با خود به ارمغان می‌آورند. اینبار می‌خواهیم عکس‌هایی را برایتان به نمایش بگذاریم که توسط همین دِرون‌ها به ثبت رسیده‌اند و رموز بخشی از کشور ترکیه را فاش کرده‌اند.

شاید شما هم مانند افراد بسیار دیگری، نمی‌دانستید که بین استانبول و پایتخت ترکیه، آنکارا کوه‌هایی وجود دارد که خانه‌هایی شبیه به قصرهای فرانسوی در دل آنها جای گرفته‌اند. این قصرها شاتو نام دارند و شاتو به عمارت‌هایی شبیه به قصر گفته می‌شود که در کشورهای فرانسوی نشین، همواره محل اقامت نجیب زادگان و اشراف بوده است.

حالا مشخص شده که حدود 600 خانه به سبک شاتو در این ناحیه از ترکیه وجود دارد. با کمی کندوکاو مشخص شد که در واقع قرار بود که 732 خانه به این سبک در همین ناحیه ساخته شود اما به دلیل سقوط ارزش لیر در سال گذشته 600 خانه تکمیل شده‌اند و پروژه به پایان نرسیده است. در این مجتمع لوکس ساختمان‌هایی با کاربری سینما، رستوران، مهدکودک، سالن اجتماعات و... نیز وجود دارد. البته ناگفته نماند که مقامات ترکیه اذعان داشته‌اند که امیدوار هستند ساخت و ساز این مجتمع مسکونی در سال 2019 دوباره از سر گرفته شود و ارزش فعلی این پروژه 200 میلیون دلار تخمین زده شده است.

گفته شده که دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه خواهان افتتاح بخشی از این پروژه در سال جاری هستند و یکی از مقامات مربوطه گفت که می‌توانند در طی 4 یا 5 ماه پروژه را به اتمام برسانند. ناگفته نماند که به دلیل آن که معماری این مجتمع رفاهی کاملا با سبک کلاسیک عثمانی که در اغلب شهرهای ترکیه به چشم می‌خورد، متفاوت است به همین خاطر پیشبینی می‌شود که با اتمام این پروژه نامش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برسد. آیا دلتان می‌خواهد که این مجموعه را از نزدیک ببینید یا چنین بناهایی برایتان جذابیت ندارند؟

تصاویر باورنکردنی ثبت شده توسط درون از کاخ های ترکیه

تصاویر باورنکردنی ثبت شده توسط درون از کاخ های ترکیه

تصاویر باورنکردنی ثبت شده توسط درون از کاخ های ترکیه

تصاویر باورنکردنی ثبت شده توسط درون از کاخ های ترکیه

منبع: theculturetrip.com

زهرا میرزایی