نخستین جنگل عمودی آفریقا در مصر، چشم همه را خیره خواهد کرد!

4.8
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جنگل زیبایی که به جای زمین، روی هوا رشد کرده است! +تصاویر
03 شهریور 1398 11:00
2

به‌تازگی اعلام شد که پروژه ساخت نخستین جنگل عمودی در آفریقا طرح‌ریزی شده است و کار ساخت‌وساز آن از سال آینده شروع خواهد شد. این جنگل عمودی نخستین جنگل عمودی است که در قاره آفریقا ساخته خواهد شد. 

نخستین جنگل عمودی آفریقا در مصر

شرکت ایتالیایی معماری استفانو بوئری طرح خود را برای نخستین جنگل عمودی در آفریقا به نمایش گذاشته است؛ جنگلی که در منطقه جنوبی شهر قاهره در کشور مصر ساخته خواهد شد.

نخستین جنگل عمودی آفریقا در مصر

ساخت‌وساز این جنگل عمودی در سال 2020 آغاز خواهد شد. سه ساختمان در این پروژه در نظر گرفته شده است که یکی به‌عنوان هتل و دو ساختمان دیگر به‌ عنوان بلوک‌های آپارتمانی فعالیت خواهند کرد. این سه «مکعب» با ابعاد 30 متر از 350 درخت و 1400 بوته سرسبز که تنوعشان بیش از 100 گونه است، پوشیده می‌شوند. این مکعب‌ها از نظر انرژی، خود بسنده خواهند بود و برآورد می‌شود که سالانه حدود 8 تن اکسیژن تولید کنند.

نخستین جنگل عمودی آفریقا در مصر

مساحت مجموعی که از فضای سبز پوشیده خواهد شد 3600 مترمربع خواهد بود. این جنگل عمودی بخشی از یک چشم‌انداز وسیع‌تر برای «سرسبز سازی هر چه بیشتر قاهره» است؛ چشم‌اندازی که شامل چند استراتژی برای «سرسبز کردن» این شهر می‌باشد: مانند ساخت چندین ساختمان سبز، تعدادی جنگل عمودی و تبدیل هزاران سقف مسطح به تولیدکننده‌های انرژی سبز. معمار استفانو بوئری هنگام صحبت درباره پروژه جنگل عمودی‌اش بیان کرد: «قاهره می‌تواند به نخستین کلان‌شهر در شمال آفریقا تبدیل شود که چالش عظیم تغییرات اقلیمی و تبدیل زیست‌محیطی را به دوش می‌کشد».

نخستین جنگل عمودی آفریقا در مصر

کارهای ساخت‌وساز این پروژه در سال 2020 آغاز خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2022 به پایان برسند. تمامی تصاویر از شرکت معماری استفانو بوئری گرفته شده است. بعید به نظر می‌رسد که چنین طرحی در کشور ما طرفدار داشته باشد و یا عملی شود.

منبع: lonelyplanet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.