چگونه در سفرهای خانوادگی با کودکانمان، بیشتر خوش بگذرانیم؟

4.2
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چگونه در سفرهای خانوادگی با کودکانمان، خوش بگذرانیم؟
17 مرداد 1398 09:00
0

برنامه‌ریزی برای یک سفر خانوادگی می‌تواند شامل حدس و گمان‌ها و البته نگرانی‌هایی باشد. ممکن است از خودتان بپرسید که آیا این سفر برای همه لذت‌بخش خواهد بود یا بزرگ‌ترها یا حتی کودکان از آن خسته خواهند شد؟ بهترین راه برای مطمئن شدن از این مسئله این است که برای شروع از نیازهای کودکان خود پیروی کنید. این برنامه می‌تواند شامل پیاده‌روی در پارک، یک مسافرت طولانی و حتی کمپینگ در فصل تابستان باشد. با ما همراه شوید تا نکات دیگری را در این زمینه باهم مرور کنیم تا اگر شما هم صاحب فرزند هستید و یکی از علاقمندان به سفر، بتوانید آن‌ها را به کار بگیرید.

 

دانشمندان نوشکفته خود را پرورش دهید

چگونه سفرهای خانوادگی را بر اساس تمایل کودکانمان برنامه‌ریزی کنیم

اگر کودکانتان به علم علاقه‌مند هستند، پس برنامه‌ریزی برای سفر آسان خواهد بود. می‌توانید این مکان‌های الهام‌بخش را در هرجایی بیابید، مثلاً موزه‌های علمی و حتی دانشگاه‌ها که بسیاری از آن‌ها دارای مجموعه‌هایی عظیم هستند، همچنین باغ‌های گیاه‌شناسی. 

جستجوی تاریخ این رویدادها آسان است و حتی هر کودک بالای 8 سال می‌تواند به‌صورت آنلاین این تاریخ‌ها را چک کند. حتی خارج از شهرهای بزرگ نیز می‌توانید چیزی برای ارتقاء فکری کودکان خود بیابید.

 

اشتیاق آن‌ها به تاریخ را برانگیزید

چگونه سفرهای خانوادگی را بر اساس تمایل کودکانمان برنامه‌ریزی کنیم

کودکانی که به داستان‌های دیگر علاقه دارند معمولاً تحت تأثیر تاریخ قرار می‌گیرند و تاریخ هم در هرجایی وجود دارد. هرکجا که بروید یک موزه تاریخی در آنجا مشاهده می‌کنید. نیازی نیست در شهرهای بزرگ باشید، حتی در شهرهای کوچک نیز می‌توانید موزه‌هایی را بیابید.

 

برنامه‌های خارج از خانه ترتیب دهید

چگونه سفرهای خانوادگی را بر اساس تمایل کودکانمان برنامه‌ریزی کنیم

بیشتر بچه‌ها رفتن به خارج از شهر را دوست دارند. اما رفتن به مکان‌هایی مانند سواحل اختصاصی مقرون‌به‌صرفه نیست. مکان‌های خارج از شهر و پارک‌های زیادی برای کمک به اقتصاد خانواده‌ها در حال شکل‌گیری هستند. حتی اگر وقت و پول کافی برای سفر به یک پارک ملی نداشته باشید می‌توانید در اطراف محل زندگی خود تفریح کنید.

اجازه دهید کودکتان در اطراف پارک بچرخد و بهترین زمان و روز برای کارهای داوطلبانه را بیابد. بسیاری از این برنامه‌ها در آخر هفته‌ها برگزار می‌شوند.

 

ماجراجویی کنید

چگونه سفرهای خانوادگی را بر اساس تمایل کودکانمان برنامه‌ریزی کنیم

بسیاری از بزرگ‌سالان با دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی، سُرخوردن با طناب، بالا رفتن از دیوار و کوهنوردی کودک درون خود را می‌یابند. بنابراین می‌توان کودکان را نیز به سمت این ماجراجویی‌ها کشاند. به سمت پارک‌های ملی یا محلی بروید و از سرگرمی‌های چندمنظوره لذت ببرید، بسیاری از این امکانات در مراکز شهرها یا در حومه‌ی شهر قرار گرفته‌اند.

در آخر هفته‌ها تورهای زیادی برای سفر به جاذبه‌های طبیعی وجود دارد، می‌توانید با این گروه‌ها به دوچرخه‌سواری در ساحل یا قایق‌سواری بپردازید. وقتی کودکتان با این فعالیت‌ها آشنا شود، می‌توان باکمی تحقیق آنلاین بهترین مکان‌ها را در شهر یافت.

 

از اینستاگرام کمک بگیرید

چگونه سفرهای خانوادگی را بر اساس تمایل کودکانمان برنامه‌ریزی کنیم

اگر کودکتان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند پس اجازه دهید به شما کمک کند. امروزه هرکسی یک عکاس است و انتخاب مقصدی که مدنظر شما و کودکتان باشد از این طریق آسان می‌شود.

امیدواریم این موارد در سفر بعدی با کودکتان به کارتان بیاید!

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.