کنیا آب شور اقیانوس را به آب آشامیدنی تمیز تبدیل می‌ کند!

4.2
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مردم رنج دیده ای که قرار است دیگر تشنه نمانند! +تصاویر
11 بهمن 1398 08:00
0

شما همیشه شیر آب را بی هیچ نگرانی باز می‌کنید، اما همانطور که حتما بیشتر شما می دانید، آب آشامیدنی تمیز برای همه در تمام دنیا در دسترس نیست. تقریبا 2.2 میلیارد نفر در سراسر جهان به آب سالم دسترسی ندارند. کیونگا (Kiunga)، کنیا (Kenya) تا سالهای اخیر، یکی از این اجتماعات بود. در فاصله چند مایلی مرز سومالی (Somalia)، مردم این دهکده کوچک مجبور به پخت‌و‌پز، نوشیدن و استحمام با آب آلوده و سیاه بودند. سازمان غیر دولتی GivePower با بررسی و شناسایی "تأثیر فاجعه بار" فقدان آب تمیز روی افراد ساکن آن منطقه، تصمیم گرفتند از انرژی پاک برای تغییر زندگی ساکنان استفاده کنند.

سازمان GivePower با نصب نخستین پنل‌های خورشیدی در 2500 مدرسه در 17 روستا، تلاش‌های خود را در تأمین انرژی پاک برای این جوامع در حال توسعه، آغاز کرد. سازمان پس از مشاهده تأثیر و مقیاس‌پذیری پروژه، شروع به بررسی و تکمیل اقدامات بعدی خود کردند. مهمترین کاربرد برق برای انسانها چیست؟ هیز برنارد (Hayes Barnard)، بنیانگذار و رئیس شرکت GivePower گفت: "ما معتقدیم که اولین نیاز جوامع، آب است."

در ماه مه سال 2018، این سازمان برای تبدیل آب شور اقیانوس به آب آشامیدنی تازه، نصب اولین سیستم نمک زدایی آب میکرو شبکه‌ای را آغاز کرد. برای این کار آنها یک کانتینر حمل‌ونقل 20 فوتی را تجهیز و یک سیستم با توان خروجی روزانه 75000 لیتر را با آن تلفیق کردند که برای کار با یک پنل خورشیدی طراحی شده بود. جفی باستارد (Joffy Bastard)، بخشدار منطقه سارارا (Sarara) در کنیا، می‌گوید: «هنگامی که شیر آب را نصب کردیم، همه بسیار هیجان‌زده شدند. من فکر می کنم با گذشت چندین سال از وجود آب پاکیزه در منطقه، آنها هنوز هم آن را باور ندارند.» خوشبختانه این سیستم به هیچ وجه قطع نخواهد شد، و هم‌اکنون به اندازه کافی آب آشامیدنی تمیز را برای 35000 نفر در هر روز تولید می‌کند.»

عجیب است که هنوز، در سال 2020، روتین زندگی عادی مردم دنیا برای اهالی برخی شهرها و کشورها، آرزو محسوب می‌شود!

 

کنیا با توسعه سیستم خورشیدی، آب شور اقیانوس را به آب آشامیدنی تمیز تبدیل می‌کندکنیا با توسعه سیستم خورشیدی، آب شور اقیانوس را به آب آشامیدنی تمیز تبدیل می‌کند

کنیا با توسعه سیستم خورشیدی، آب شور اقیانوس را به آب آشامیدنی تمیز تبدیل می‌کند

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.