فوران آتش فشانی که مغز انسان ها را به شیشه تبدیل کرد!

3.9
از 14 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اتفاقی تلخ که مغز این جوان را به شیشه تبدیل کرد! +تصاویر
15 بهمن 1398 07:00
0

79 سال پس از میلاد مسیح (ع) آتش‌ فشان کوه وزوویوس ایتالیا فوران کرد و در اثر حرارت بالای این فوران مغز انسان‌ها به شیشه تبدیل شد. با وجود اینکه بسیاری از مردم می‌دانند که آتش‌ فشان وزوویوس چه بلایی بر سر شهر پومپئی آورده است، اما کمتر کسی از خسارات دیگر این فوران آگاهی دارد. شهرهای دیگری به جزء پومپئی نیز خساراتی دیدند و یکی از آن‌ها شهر هرکولانیوم بوده است. مردم این شهر هنگام فرار سعی کردند به سمت اسکله بگریزند ولی این کار بی‌فایده بود و آن‌ها نتوانستند از این مهلکه جان سالم به‌در ببرند. در لست سکند همراه ما باشید تا ببینیم ماجرا از چه قرار است!

فوران آتش فشان مغز های انسان ها را به شیشه کرده است

مغز شیشه ای متعلق به چه کسی بوده است؟

یک جوان 25 ساله از جمله افرادی است که نتوانسته فرار کند و بقایای او در دهه 1960 کشف‌ شده است. طبق تحقیقاتی که اخیراً به چاپ رسیده است، یک شیء براق، سیاه و شیشه‌ای در بقایای جمجمه او مشاهده شده است. این شیء درواقع مغز این جوان است که در اثر حرارت به شیشه تبدیل شده است. طبق تحقیقی که یک استاد از دانشگاه ناپل هنگام آزمایش بر روی جسد انجام داد، متوجه شد درون جسد، نور توسط یک جسم خاص دریافت می‌شود، او سپس با آزمایش‌هایی دقیق‌تر شیشه درون جمجمه را کشف کرد.

فوران آتش فشان مغز های انسان ها را به شیشه کرده است

چطور بافت مغز حفظ شده است؟

این اتفاق نادر با توجه به اینکه بافت مغز معمولاً پس از فوت به‌سرعت از بین می‌رود، از اهمیت به سزایی برخوردار است. محققان اعتقاد دارند این موضوع به دلیل شدت گرمایی بوده است که چربی را سریعا سوزانده و بافت نرم را تبخیر کرده است. طبق نظر آن‌ها گرما نیز به‌ سرعت از بین رفته و دمای بدن پایین آمده است.

فوران آتش فشان مغز های انسان ها را به شیشه کرده است

چه اطلاعاتی از این کشف تاریخی به دست آمده است؟

طبق شواهد دمایی که در اثر فوران آتش‌ فشان منطقه را فرا گرفته است، حدود 520 درجه سانتی‌گراد بوده است، درنهایت نیز شیشه مورد نظر در یک آزمایشگاه مجهز مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار گرفت و در این آزمایش‌ها مشخص شد که این شیشه حاوی پروتئین‌ها و اسیدهای چربی است که با بافت مو و بافت مغز شباهت بسیار زیادی دارد. دانشمندان در حال حاضر به دنبال استخراج DNA از این جسد هستند تا بتوانند اطلاعات بیشتری را درباره آن به دست آورند. حتی آن‌ها حدس می‌زنند با بررسی دقیق‌تر DNA این جسد بتوانند کشف کنند که آیا نسلی از این فرد باقی‌مانده است یا خیر!

فوران آتش فشان مغز های انسان ها را به شیشه کرده است

 

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی