چگونگی گرفتن کارت اعتباری برای سفرهای خارجی

4.6
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چگونگی گرفتن کارت اعتباری برای سفرهای خارجی +راهنمای کامل
01 اسفند 1397 10:00
15

شاید شما هم نام ویزا کارت یا مستر کارت به گوشتان خورده باشد اما با کاربری یا چگونگی تهیه‌ی آن آشنایی نداشته باشید؛ به همین خاطر امروز به معرفی این کارت‌ها خواهیم پرداخت، پس اگر شما هم دوست دارید که مستر کارت یا ویزا کارت بگیرید حتما تا انتهای مطلب همراه لست‌سکند باشید.

در حقیقت مستر کارت یا ویزا کارت دو کارت اعتباری هستند که شهرت زیادی دارند و در اغلب کشورهای دنیا استفاده می‌شوند. آمارها نشان می‌دهد که این کارت‌ها دارای بیش از سه میلیون دستگاه پوز و ای تی ام هستند و نمایندگی‌هایشان در 140 کشور پخش شده‌اند. بنابراین این دو کارت چیزی شبیه به کارت‌های عابر بانک ما در ایران هستند، با این تفاوت که می‌توان از آنها در مبادلات بین‌المللی استفاده کرد، همچنین کارمزد بسیار کمی دارند و برای کاربرانشان این امکان را به وجود آورده‌اند که به صورت روزانه و کاملا رایگان از صورت حساب خود مطلع شوند. تمامی این عوامل سبب شده‌اند که افراد زیادی خواهان اخذ مستر کارت یا ویزا کارت باشند.

شما هم اگر مستر کارت یا ویزا کارت داشته باشید، می‌توانید از فروشگاه‌های بین‌المللی خرید کنید و یا با شرکت‌های بین‌المللی مبادله داشته باشید، همچنین خواهید توانست از شعبه‌های مختلف بانک‌ها پول انتقال بدهید و از خدمات اینترنتی صرافی‌ها و بانک‌ها بهره‌مند شوید. اما چطور می‌شود مستر کارت گرفت؟

چگونگی گرفتن کارت اعتباری برای سفرهای خارجی

چطور مستر کارت بگیریم؟

حالا که تا حدودی با مستر کارت و ویزا کارت آشنا شدیم و نگاهی کردیم به مزایای داشتن این دو کارت، این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توان این دو کارت را تهیه کرد؟

در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها، داشتن مستر کارت یا ویزا کارت برای ایرانیان یک چالش به حساب می‌آید؛ اما در نهایت دو راه پیش‌رو خواهید داشت. یکی از راه‌ها این است که به شعب بانک‌های خصوصی در سراسر کشور مراجعه کرده و درخواست صدور این کارت‌ها را کنید، البته باید بدانید که شرایط اخذ مستر کارت و ویزا کارت دشوار است و یکی از شرایط این می‌باشد که حدود 50 میلیون تومان در یک حساب بلند مدت در آن بانک ذخیره کنید و به زودی هم اجازه‌ی برداشت این مبلغ را نخواهید داشت.

راه دوم این است که به شرکت‌های خصوصی مراجعه نمایید که خوشبختانه شمار آنها زیاد است. با کمی گشت و گذار در موتورهای جستجو می‌توانید شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده‌ی این کارت‌ها را پیدا کنید. روش کار شرکت‌های خصوصی این است که از کشورهای نزدیک به ایران مانند عمان، گرجستان، امارات، ارمنستان و... استفاده می‌کنند. شرکت‌های خصوصی با دریافت حق الزحمه و پاسپورت و شناسنامه، ویزا کارت یا مستر کارت را در اختیار شما قرار می‌دهند. البته اغلب دریافت کارت حدود 15 تا 45 روز به طول می‌انجامد.

چگونگی گرفتن کارت اعتباری برای سفرهای خارجی

ویزا کارت مجازی یا فیزیکی

خوب است بدانید که ویزا کارت و مستر کارت به صورت فیزیکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد اما اگر شما تنها با مبادلات اینترنتی سر و کار دارید، می‌توانید تنها نام کاربری و رمز عبور اینترنتی دریافت کنید و با همان دو رمز به کارهایتان رسیدگی نمایید. به کارت‌های مجازی ویرچوال نیز گفته می‌شود. باید در نظر داشته باشید که اگر کارت شما مجازی باشد، با هر بار خرید از شما کارمزد کسر نخواهد شد.

با این تفاسیر شاید تصور کنید که مستر کارت و ویزا کارت ویرچوال بهتر از کارت‌های فیزیکی است اما باید بگوییم که کارت‌های فیزیکی مزایایی دارند که با ویرچوال‌ها قابل مقایسه نیستند، برای مثال دارندگان کارت‌های فیزیکی می‌توانند به صورت اقساطی خرید کنند: به این معنا که اگر در حسابشان هیچ پولی هم وجود نداشته باشد، ‌می‌توانند خریدشان را انجام بدهند و در آینده هزینه‌ی آن را پرداخت کنند اما این موضوع در رابطه با کارت‌های مجازی صادق نیست و دارندگان این نوع کارت‌ها تنها به میزان مبلغی که در حسابشان موجود است، اجازه‌ی خرید دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از اقدام برای اخذ این دو نوع کارت، خوب به کاربرد آن برای خودتان توجه کنید.

چگونگی گرفتن کارت اعتباری برای سفرهای خارجی

انواع ویزا کارت و مستر کارت

خوب است بدانید که ویزا کارت‌ها و مستر کارت‌ها انواع مختلفی دارند که هریک از آنها خدمات خاصی را به متقاضیانشان ارائه می‌دهند. انواع این کارت‌ها از قبیل زیر هستند:

ویزا تراول کلاسیک (بی نام هستند اما سریع صادر می‌شوند)

ویزا کارت گلد یا طلایی (به دارنده‌ی خود اعتبار می‌بخشد و امکانات لوکسی دارد)

ویزا کارت کلاسیک (در تمامی پایانه‌های ویزا در سراسر دنیا معتبر هستند و هزینه‌ی پایینی دارند)

ویزا کارت الکترون (هزینه پائین و امکان خرید از مراکز خرید در سراسر دنیا)

مستر کارت پری پید (خدمات خوب و سقف موجودی بالایی دارد)

مستر کارت استاندارد (کارتی همه کاره با اعتبار بالا)

مسترو (زیر مجموعه‌ی مستر کارت است و می‌توانید با داشتن آن از ای تی ام پول نقد دریافت کنید)

چگونگی گرفتن کارت اعتباری برای سفرهای خارجی

آیا شما این کارت ها را دارید؟ آیا اخذ آنها برایتان پردردسر بود؟ تجربیاتتان را با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

منابع: rooztab، iranicard، ویکیپدیا

زهرا میرزایی