چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

4.4
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سفری ارزان به ویتنام +تصاویر
04 اردیبهشت 1397 13:00
0

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

اگر شما هم مانند من فکر می کنیدویتنام یک مقصد رویایی است و اگر جز مسافران هستید که به سختی پول در می آورید و از تغییرات نرخ ارز دچار مشکلات زیادی می شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید. اگر در این کشور به مانند یک محلی سفر کنید آن وقت به شما قول می دهیم که هزینه هر روز سفر شما بیش از 20 دلار نباشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا سفری اقتصادی و کم هزینه به ویتنام داشته باشیم.

 

حمل و نقل

با موتورسیکلت سفر کنید

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

موتورسیکلت وسیله ی ست که در همه جا ویتنام می توانید ببینید. شما می توانید یک موتورسیکلت بسیار ارزان برای خودتان داشته باشید و هر جای از کشور دوست داشتید سفر کنید. برای حمل و نقل راحت تر، یک موتورسیکلت خارجی خریداری کنید و ماجراجویی خود را در شهرهای هانوی (Hanoi) یا هو چی مین (Ho Chi Minh) کامل کنید. فقط کلمه درستی برای جستجو انتخاب کنید مانند «موتورسیکلت برای فروش» (Motorbikes for sale) و «هانوی». حالا از بین گزینه های موجود انتخاب کنید. بسیاری از موتورسیکلت ها شرایط بسیار بدی دارند اما بسیار ارزان تعمیر می شوند و شما لازم نیست طبق مقررات کاغذی برخورد کنید. با یک جستجوی کوتاه شما می توانید به راحتی موتورسیکلتی زیر 400 دلار برای خود بخرید و حتی موتور سیکلت خود را دوباره به آنها بفروشید. پیشنهاد می کنم موتورسیکلت های تمام اتوماتیک خریداری نکنید زیرا برای تعمیر این موتورها مجبورید هزینه ها زیادی پرداخت کنید و همینطور کسی که بتواند موتور شما را تعمیر کند نیز شاید در ویتنام کم پیدا شود.

جاده ها در ویتنام اصولا خوب هستند اما در مناطق روستایی باید خیلی مراقب باشید. چاله و دست اندازها در جاده ها منتظر شما هستند تا روزتان را خراب کنند. کلاه ایمنی و بیمه سفر خود را بردارید و در جاده حرکت کنید. اتفاقی نمی افتد.

 

حواستان به اتوبوس باشد

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

برای بسیار از افراد راندن یک موتورسیکلت آن هم در ویتنام کاری بسیار سخت است که ترجیح می دهند پول بیشتری بدهند اما سوار موتورسیکلت نشوند. مطمئنا شما می توانید برای برخی مسیرها از هواپیما استفاده کنید یا با خط ریلی در خط ساحلی کشور بگردید اما سفر با اتوبوس علاوه بر اینکه تجربه های بیشتری در اختیار شما قرار می دهد هزینه های شما را نیز کم می کند، البته باید بدانید که اتوبوس به لحاظ راحتی، در حد متوسط می باشد. شرکت ها اتوبوس رانی اصولا قیمت ها را براساس درآمد مردم محلی ارائه می دهند و این می تواند برای شما خیلی عالی باشد.

 

اقامت

اتاقتان را با دوستان جدیدی شریک باشید

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

قبلا ویتنام یکی از سرزمین های خطرناک برای کوله به دوشان بود. این روزها شما می توانید در بسیاری از شهرها بچرخید و مکانی را پیدا کنید و به راحتی آنجا را رزرو کنید و هزینه هاتان را کم کنید. اما یک صرفه جویی واقعی. پیشنهاد ما این است که خیلی حرفه ای رزرو کنید. برخی از مکان ها فکر می کنند که اگر یک تخت در یک راهرو با هزینه گزاف پیشنهاد بدهند شما باید آن را بپذیرید، چرا که شما به یک تخت نیاز دارید اما این یک معامله عادلانه نیست. ارزان ترین انتخاب همیشه اتاق های بسیار بزرگ با تخت های دوطیقه  یا تخت های تاشو (اصولا ما در خوابگاه آنها را دیده ایم) دارند. اقامت در هاستل می تواند برای شما تجربه جالبی باشد. می توانید با افراد بیشتری حرف بزنید و از علایقشان آگاه شوید. البته این را در نظر بگیرید که خاموش شدن لامپ ها در اختیار شما نیست و گاهی تا صبح نیز لامپ ها اتاق خاموش نمی شوند. بهتر است گوش گیر و چشم بندی با خود همراه داشته باشید و هر زمانی که لازم دارید به تخت خود بروید و استراحت کنید. به این شکل به بقیه اعلام می کنید نیاز به استراحت دارید.

هتل ها در گزینه ها شما باشد

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

با توجه به اینکه ویتنام هنوز یک کشور در حال توسعه هست، هتل ها در این کشور همچنان نسبت به هاستل های کشورهای پیشرفته ارزان تر هستند. بنابراین زمانی که شما از سروصداهای شبانه اذیت می شوید اتاقی در هتل رزرو کنید. اکثر هتل های ویتنام شامل صبحانه هستند بنابراین شما یک وعده غذایتان را می توانید کامل و درست میل کنید. هتلی ارزان پیدا کنید. هتلی در حاشیه ی مناطق گردشگری پیدا کنید، هتل های که توسط خارجی ها پر می شوند بسیار گران هستند.

 

کمپینگ بانوج بهترین تجربه در ویتنام

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

  اگر برنامه شما برای سفر در ویتنام با موتور سیکلت بود، پیشنهاد می کنم یک بانوج با کیفیت برای خود خریدار ی کنید. شاید در مراکز شهر مزاحمت هایی داشته باشید اما در مناطق روستایی شما می توانید بهترین رستوران ها و خانواده ها را پیدا کنید که به شما اجازه می دهند بر روی درختانشان بانوج خود را ببندید و استراحت کنید. این یکی از ارزان ترین راه های سفر کردن است. معروف ترین بلاگرهای سفر این روش را برای سفرهای خود انتخاب می کنند و هزینه های خود را تا کمتر از روزی 10 دلار می آورند.

 

غذا، مهمترین بخش سفر

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

این بخش یکی از بخش های س کهت شما واقعا می توانید هزینه های خود را ذخیره کنید. البته این موضوع به ذائقه شما مربوط می شود زیرا این شما هستید که در هر مقصدی وسوسه می شوید به سمت غذاهای هندی، ایتالیایی، فرانسوی، تایلندی و آمریکایی بروید. این کار خیلی راحت است که پول هایتان در رستوران های خارجی خرج کنید و بسیار لذت ببرید اما هواستان به جیب هایتان نیز باشد.

بدون آزمودن نمی توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید ، شما باید قادر باشید که غذاهای پیدا کنید که کمتر از یک دلار باشد. هر کسی می داند در ویتنام Pho  بسیار محبوب است اما غذاهای هیجان انگیز دیگری نیز در ویتنام وجود دارد که بسیار ارزان تر از یک بطری نوشیدنی است.  به دنبال غذاهای محلی ویتنام باشید چرا که هم قیمت مناسبی دارند و هم تجربه ی شگفت انگیزی برای شما خواهد بود . از خوردن غدا در هاستل خود یا هر مکان دیگر که مختص اقامت گردشگران و خارجی ها هستند، خود داری کنید زیرا این در این  مکان ها غذاها گران تر است. همچنین در مورد این که جایی در ویتنام نمیشناسید، نگران نباشید. شما می توانید با کمی زبان انگلیسی دانستن به راحتی با مردم محلی صحبت کنید و آنها تمام تلاششان را می کنند که بتوانند به شما کمک کنند.

خرید، بخش جدایی نشدنی سفر

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

بسباری از مردم از تفاوت های قیمت در ویتنام اطلاع ندارند. برای غذا و هر آیتم دیگری مانند لوازم آرایشی و بهداشتی اصولا در این کشور قیمت ها ثابت هستند. سعی کنید برای خرید قیمت های که برای خارجی ها مشخص شده را پرداخت کنید زیرا مالیات ها باید پرداخت شود. یک استثنا در بازار میوه فروشی ها وجود دارد. از فروشندگان تخفیف بگیرید.

برای هر گردشگری خارجی معامله کار سختی است. در این مکان ها مردم میدانند شما در کشور خود بابت این آیتم ها چقدر پول پرداخت می کنید.  برای همین آماده یک پیاده روی طولانی باشید و چیزی که نیاز دارید را با قیمت مناسب خریدار یکنید. فراموش نکنید که در مناطق توریستی فروشندگان هر روز با گردشگران در ارتباط هستند بنابراین خیلی بهتر بلدند با گردشگران معامله کنند. سعی کنید هرگز اینکه چقدر به آن آیتم علاقه دارید را به فروشندگان نشان ندهید.

سرگرمی ها

از تمامی موزه ها بازدید کنید

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

ورودیه های موزه ها و سایت های تاریخی بسیار معقول هستند زیرا ورودیه ها باید برای افراد محلی نیز  به صرفه باشد. شما می توانید هر مکان معروف در این کشور را تنها با چند دلار بازدید کنید، معابد هنری هانوی، موزه باقیمانده های جنگ در هو شی مین .

گشت و گذار در ویتنام

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

حتی اگر موتورسیلکتی خریداری نکردید شما باید مکان های خاصی مانند مراکز اسپا (ماساژ) و  Hoi Anرا بازدید کنید زیرا بهترین (و ارزان ترین) راه برای جستجوی مقاصد شگفت انگیز رانندگی در اطراف شهر و پیدا کردن آنها ست. ثبت نام در یک تور بسیار مناسب است اما این یک روش بسیار گران است. به تاکسی حتی فکر هم نکنید. بازار کوله به دوشان و بلاگرها پر از داستان های کلاه برداری و تجربیات بد است.

زندگی شبانه را فراموش کنید

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

به طور کلی هر چیز خارجی در ویتنام گران معنی می شود. متاسفانه اگر شما در هاستل اقامت داشته باشید کمی سخت هست که دور از خیابان های باشید که زندگی شبانه دارند. ما پیشنهاد می کنیم که به طور آن لاین رستورانی را برای خود با آشپزی ویتنامی جستجو کنید. انتخاب دیگر این است که یک مکان  bia hơi  پیدا کنید. معنی این واژه یعنی نوشیدنی ها ارزان. تعداد آنها بسیار زیاد است.

در اطراف شهر بچرخید و لذت ببرید

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

هر جایی که میخواهید بروید از Uber یا Grab استفاده کنید. ماشین ها در این برنامه های تلفن همراه بسیار منصفانه و ارزان هستند اما اگر واقعا می خواهید هزینه هاتان را کم کنید پیشنهاد ما یک موتورسیکلت است. Xe oms (اجاره موتورسیکلت) در خیابان متاسفانه با کلاه برداری همراه است اما شما می توانید به یکی از برنامه های  Uber یا Grab اعتماد کنید. ماشین ها و رانندگان بررسی شده اند و شما حتی می توانید امتیاز راننده را نیز که توسط مسافران قبلی داده شده است را ببینید. اگر از این طریق تاکسی بگیرید خیلی راحت تاکسی پیدا می شود و در هزینه هایتان بسیار صرفه جویی می کنید.

 

ارتباطات

یک تلفن هوشمند ارزان برای خود بخرید

چطور به ویتنام سفر اقتصادی داشته باشیم؟

شما می توانید با تلفن های خودتان تماس بگیرید اما قول نمیدهیم که تلفن همراه تان تا اخر سفر در کنار شما باشد. خارجی ها با تلفن های همراه گران قیمت هدف اولیه دزدان هستند و آنها اغلب فکر می کنند این افراد طعمه های بسیار آسانی هستند. بهترین انتخاب خرید یک تلفن هوشمند ارزان قیمت در ویتنام است. شما می توانید تلفنی با کمتر از 50 دلار داشته باشید. سیم کارت و اینترنت تلفن همراه در ویتنام بسیار ارزان است اما موانع زبانی باعث می شود بسیار از خارجی ها از خرید تلفن همراه خودداری کنند. از یک نفر در هتل یا هاستل خود کمک بگیرید یا از گوگل کمک بگیرید. بسیار از مغازه های نزدیک مناطق گردشگری می توانند انگلیسی صحبت کنند. اگر شما نیاز به اینترنت بیشتری دارید علامت ها را پیگیری کنید و ببینید کدام مغازه سیم کارت شما را پشتیبانی می کند. اگر شما از نقشه ها و دیگر برنامه های سفر استفاده میکنید احتمالا هفته ای 5 دلار برای اینترنت نیاز خواهید داشت.

دسترسی به Wi-fi، در تمام نقاط ویتنام

در ویتنام هرکجا که باشید حتی در مناطق روستایی به اینرتنت بی سیم می توانید دسترسی داشته باشید. نگران اتصال به اینترنت بی سیم ویتنام نباشید. این اینترنت شاید خیلی سریع نباشد اما شما آپلود عکسها را زمانی که خانه هستید هم می توانید انجام بدید. در اینجا فقط برای کارهای ضروری می توانید از آن استفاده کنید.

 

منبع: theculturetrip

 

 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی