مسافران درون گرا چطور می توانند از سفر لذت ببرند؟

4.4
از 8 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اگر درون گرا هستید و سفر رفتن را هم دوست دارید، این مطلب را بخوانید!
26 مهر 1398 11:00
4

خیلی از متخصصان توصیه می‌کنند که هرکسی باید حداقل یک‌بار سفر انفرادی را تجربه کند. این روش برای آزمایش این موضوع که آیا از عهده کارها به‌تنهایی برمیاییم یا نه، عالی است. همچنین در سفرهای گروهی بعضی از کارها به اختیار خودمان نیست و برای همراهی بهتر با گروه باید آن‌ها را انجام دهیم. خب این طبیعی است، چراکه افراد باهم متفاوت هستند. احتمالا هرکسی یک گرایش درون‌گرایانه نیز دارد. هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به‌ تنهایی و کسب تجربه‌ای لذت‌بخش باید مواردی را در نظر داشته باشیم، ما در لست سکند قصد داریم 9 مورد از آن‌ها را با شما در میان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. استفاده نکردن از تورهای گروهی

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

تورهای گروهی برای افراد درون‌گرا می‌تواند دو فایده داشته باشد. یکی اینکه امکان یادگیری چیزهای جدید را مهیّا می‌کند و از طرفی در مورد مقاصد بخصوصی احساس امنیت را به همراه دارد. ولی مقداری از آزادی‌های شما را نیز محدود می‌کند؛ بنابراین برای جبران فواید تورهای گروهی می‌توانید مواردی مانند تاریخچه شهر یا منطقه را بر روی تلفن همراهتان بارگذاری کنید تا هنگام استراحت بتوانید امکان یادگیری را برای خود مهیّا کنید. با این کار تور به‌ وقت شما خواهد بود و همه‌ چیز در اختیار خودتان است.

 

  1. انتخاب محل اقامت آرام و کم سروصدا

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

معمولاً مسافرها به هاستل (خوابگاه) به دلیل ارزان بودن، علاقه بیشتری دارند. از طرفی اقامت در این خوابگاه‌ها باعث می‌شود با افراد دیگری آشنا شوید. اما این اماکن برای مسافران درون‌گرا مناسب نیست و ممکن است منجر به احساس ناامنی شود. برای افراد درون‌گرا داشتن یک هتل دنج و فضای اختصاصی جهت استراحت خیلی مناسب‌تر است.

 

  1. انتخاب سرویس سرو غذا در اتاق

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

غذا خوردنِ تنها در رستوران، احتمالاً احساس خوشایندی نخواهد داشت؛ بنابراین بهتر است از خدمات ارائه سرویس در اتاق استفاده کنید. تعطیلات جایی است که همه‌چیز برای شماست. پس اگر غذا خوردن در رخت‌خواب برایتان راحت‌تر است، همین کار را انجام دهید!

 

  1. به همراه داشتن چیزی که یادآور خانه باشد

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

 گاهی اوقات یک‌چیز کوچک می‌تواند شما را آرام کند. مسافرت انفرادی می‌تواند تا حدودی اضطراب به همراه داشته باشد؛ بنابراین از این طریق می‌توانید انرژی بد را از بین ببرید. این وسیله می‌تواند بالش، پتو، یادگاری یا حتی تصویری خاص باشد که شما را کمی آرام کند.

 

  1. انتخاب مقصدی با رویکرد کوه‌نوردی

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

فضای آزاد و نفس کشیدن در این فضا فواید بسیار زیادی دارد. تابش آفتاب می‌تواند سطح انرژی شما را بالا ببرد و حس قدم گذاشتن در یک دشت سرسبز، ذهن شما را آزاد کند. از طرفی حس حضور در اتمسفری بدون حضور اینترنت احتمالاً طراوت و شادی خاصی را به شما می‌دهد؛ بنابراین اگر از سفر به شهرهای بزرگ و کوچک حس آرامش کسب نمی‌کنید، احتمالاً سفری با مسیر پیاده‌روی و کوه‌نوردی می‌تواند نیاز شما را پاسخ دهد.

 

  1. انتخاب یک فعالیت، جایی که شما و طبیعت باهم تنها باشید

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

احتمالاً خرید در شهرهای قدیمی و یا حتی پیاده‌روی در جنگل برای احساس آرامش شما مناسب نباشد. شاید به ماجراجویی بیشتری نیاز داشته باشید. ولی از طرفی شک دارید از پس فعالیت در فضای باز برمیایید یا نه! برای این کار بهتر است دوره‌ای آموزشی را در رابطه با ورزش‌هایی زمستانی مثل اسکی یا اسنوبرد بگذرانید، زیرا این ورزش‌ها برای افراد درون‌گرا بسیار عالی هستند، و یا حتی قایق‌سواری یا موج‌سواری را انتخاب کنید.

 

  1. انتخاب کوله سبک

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

در سفر کوتاه هیچ‌چیز بدتر از داشتن کوله‌ای سنگین با وسایل غیرضروری نیست؛ چراکه این بارِ سنگین را باید در طول سفر به دوش بکشید. تصوّر کنید در حالی‌که به دنبال یافتن محل اقامت هستید، یا در بین راه توقف کرده‌اید، وسایل و چمدانی دست‌وپا گیر یا کوله‌ای سنگین جز استرس برای شما چیزی به همراه ندارند.

 

  1. به همراه بردن هدفون را فراموش نکنید

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

به‌عنوان کسی که به‌تنهایی به سفر می‌رود، همراه داشتن هدفون می‌تواند نقشی شبیه به معجزه را برایتان ایفا کند. با استفاده از آن می‌توانید هرکجا که خواستید، فیلم تماشا کنید، موزیک گوش کنید یا هر کاری که موجب شود گذر زمان را متوجه نشوید انجام دهید. درواقع می‌تواند کمبود هم‌صحبت را برای شما تا حدودی جبران کند.

 

  1. به همراه بردن کتاب و مجله

آنچه مسافران درون‌گرا باید بدانند!

در سفرهای انفرادی، تمام ‌وقت متعلق به شماست. می‌توانید هر زمان که تمایل دارید بخوابید و یا از هر تعداد موزه که علاقه دارید بازدید کنید. با این‌حال ممکن است در زمانی خاص گزینه‌ای برای بازدید نداشته باشید و بخواهید مقداری وقت بگذرانید تا جایی را برای بازدید انتخاب کنید، در این زمان بهترین گزینه، خواندن یک کتاب و یا یک مجله است. حتی می‌توانید زمان‌هایی مثل زمان انتظار برای آماده شدن قهوه نیز، از خواندن کتاب و مجله مورد علاقه‌ی خود لذت ببرید.

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی