بزرگترین سازه آسیاب بادی خاورمیانه در ایران!

4.5
از 43 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اینجا هلند نیست؛ اینجا قلب کویر ایران است! +تصاویر
25 آبان 1398 08:00
12

ایران یکی از کشورهایی است که جاذبه‌های تاریخی بی شماری در دل خود جای داده و هرکدام به نوعی مهم و در تاریخ شناخت بشریت مهم تلقی می‌شوند. امروز شما را با جاذبه‌ای آشنا می‌کنیم که نه تاریخی است و نه نمادی از کشور ایران، اما در استان کویری ما یعنی کرمان و در خاورمیانه به یکی از بزرگترین سازه‌ها در نوع خود تبدیل شده است. قصد داریم تا در بخش ایرانگردی امروز، سری بزنیم به آسیاب بادی این شهر!

آسیاب بادی کرمان

آسیاب‌های بادی از دیرباز نمادی از کشور هلند بوده‌اند و می توانستند در گذشته انرژی باد را به الکتریسیته تبدیل کنند و در تولید برق موثر باشند. در20 کیلومتری هفت باغ علوی در کرمان آسیاب بادی قرار گرفته است که  به عنوان بزرگترین آسیاب بادی در خاورمیانه شناخته می‌شود و به سبک آسیاب‌های بادی هلند ساخته شده است. این آسیاب در سال 1394 به عنوان اولین رستوران بادی در ایران و در کرمان افتتاح شد.

آسیاب بادی کرمان

این آسیاب بادی در ارتفاعی به طول 26 متر و در 3 طبقه با مساحتی در حدود 224 متر مربع ساخته‌ شده است که متشکل از 2 طبقه رستوران و کافی شاپ و 1 طبقه آشپزخانه و تاسیسات می‌باشد، اما اولین آسیاب‌هایی که در ایران ساخته شد به سال‌های گذشته برمی‌گردد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که متاسفانه هم اکنون آثار اندکی از آنها برجای مانده است. تا به حال تجربه‌ی بازدید از این آسیاب بادی و صرف غذا در آن را داشته‌اید؟ به نظرتان زیباست؟

آسیاب بادی کرمان

آسیاب بادی کرمان

آسیاب بادی کرمان