طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

4.8
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان
22 مهر 1397 07:00
9

شاید برای اکثر ما که مسیرهای پروازی کوتاهی داشته‌ایم و یا توقف در پروازها را تجربه کرده‌ایم، باور این موضوع که ممکن است مسیرهای پروازی دیگری هم باشند که تا 19 ساعت بدون توقف طول بکشند کمی عجیب باشد! البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستم‌های جدید که می‌توانند بدون نیاز به سوخت‌گیری، مسیرهای طولانی را یک‌سره بپیمایند، دیگر چنین میزان زمان‌هایی برای پرواز، عجیب و غیرممکن به نظر نمی‌رسد. در این مطلب، قصد داریم تا 5 تا از طولانی‌ترین مسیرهای پروازی بدون توقف دنیا را باهم مرور کنیم و ببینیم که هرکدام از این پروازها در کدام ایرلاین صورت گرفته و چه میزان طول می‌کشند، پس با لست سکند همراه باشید:

رکورد طولانی ترین پرواز تعلق می‌گیرد به...؟

infographic-longest-trip04.jpg

  1. مسیر پروازی سنگاپور به نیویورک

این مسیر پروازی توسط هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز انجام می‌شود و 18 ساعت و 25 دقیقه طول می‌کشد. در این پرواز 15.344 کیلومتر مسیر به صورت یک‌سره و بدون توقف طی می‌شود. سنگاپور ایرلاینز پس از راه اندازی این خط پروازی توانست از رقیب دیرینه‌ی خود، یعنی قطر ایرویز پیشی بگیرد!

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

  1. مسیر پروازی آکلند به دوحه

رتبه‌ی دوم طولانی ترین مسیر پروازی بدون توقف متعلق به هواپیمایی قطر است که تا پیش از راه اندازی مسیر پروازی سنگاپور به نیویورک، توسط هواپیمایی سنگاپور، طولانی‌ترین مسیر بدون توقف پروازی را در مسیر آکلند به دوحه داشت. این مسیر پروازی 17 ساعت و 40 دقیقه طول کشیده و در آن 14.535 کیلومتر طی می‌شود.

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

  1. مسیر پروازی پرت به لندن

هواپیمایی کانتاس، رتبه دار سومین مسیر طولانی بدون توقف در پرواز است. این مسیر تنها بیست دقیقه از رقیب خود کمتر طول می‌کشد و طول مدت زمان آن 17 ساعت و 20 دقیقه است که در آن، 14.200 کلیومتر مسیر هوایی بدون توقف طی می‌شود.

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

  1. مسیر پروازی آکلند به دبی

چهارمین پرواز از طولانی‌ ترین پروازهای بدون توقف دنیا مربوط به هواپیمایی امارات می‌شود. این هواپیمایی در کنار سایر امتیازاتی که دارد، توانسته رتبه‌ی چهارم طولانی ترین پرواز را در مسیر پروازی آکلند به دبی، از آن خود کند. این مسیر 15 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد و در آن 14.200 کیلومتر به صورت یک‌سره طی می‌شود.

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

  1. مسیر پروازی لس آنجلس به سنگاپور

این پرواز توسط هواپیمایی یونایتد ایرلاینز انجام می‌شود. البته که این هواپیمایی مسیر هوستون به سیدنی را هم در کارنامه‌ی خود به عنوان یکی دیگر از طولانی ترین مسیرهای پروازی بدون توقف به ثبت رسانده است. مسیر پروازی لس آنجلس به سنگاپور 17 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد و در این پرواز، 14.113 کیلومتر بدون توقف طی می‌شود!

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

لازم به ذکر است که لست سکند، صرفا مسیرهای پروازی طولانی بدون توقف را در اینجا ذکر کرده، چراکه مسیرهای پروازی بسیار طولانی‌تری هم وجود دارند که بینشان از دو تا چهار توقف وجود دارد که به دلیل توقف‌هایشان در این لیست جایی نداشته‌اند.

 

منبع: BBC و flightradar24.com

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور