سفری لذت بخش با لوکس‌ترین قطارها در میان زیباترین منظره ها

4.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
‏۹ سفر ریلی که از سفرهای فرست کلاس هواپیمایی لوکس‌ترند!‏
12 تیر 1397 12:00
4

امروزه شرکت‌های هواپیمایی تمام تمرکزشان را روی سریع‌تر رساندن مسافر به مقصد گذاشته‌اند و رقابت حتی در هواپیماهای فرست کلاس هم بر سر قیمت است. در این وضعیت دیگر لذت سفر چیزی است که کمتر به آن توجه می‌شود اما هنوز هم قطارهایی هستند که با هزینه‌ای در حدود همان هواپیما‌های فرست کلاس یا حتی کمتر، تجربه یک سفر ریلی فوق‌العاده را برای شما رقم می‌زنند. سفر با قطار لوکس این مزیت را دارد که شما از میان زیباترین مناظر دنیا عبور می‌کنید و سفری طولانی برای لذت بردن خواهید داشت. در ادامه، ۹ سفر ریلی که از سفرهای فرست کلاس هواپیمایی لوکس‌تر هستند را معرفی می‌کنیم. 

۱. سفر از پرتوریا تا آبشار ویکتوریا با Rovos Rail

سفر با قطار لوکس Rovos Rail از پرتوریا تا آبشار ویکتوریا یک سفر به سبک قدیمی است که در آن از مدار رأس‌الجدی عبور می‌کنید و به زیمباوه می‌رسید یعنی جایی که آبشار عظیم ویکتوریا منتظرتان است. این قطار فقط پذیرای ۷۰ نفر است و شهرتش به خاطر لوکس بودن و حرکت آرام آن است که باعث می‌شود از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرید.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۲. سفر با قطار لوکس Rocky Mountaineer از ونکوور تا بنف (Banff)

Rocky Mountaineer یکی از مشهورترین نمونه‌های زیبای سفر با قطار لوکس در دنیا است. در واقع شما می‌توانید از میان چهار مسیر یکی را انتخاب کنید که مشهورترین مسیر به سمت غرب است و از ونکوور به کاملوپس می‌رسد و سپس مقصد نهایی سفر بنف است. با توجه به بلیطتان در واگن‌هایی مجلل قرار می‌گیرید که فارغ از درجه بلیط خریداری شده همه از منظره بسیار زیبای طبیعت لذت خواهند برد.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۳. سفر با قطار لوکس Eastern & Oriental Express میان بانکوک تا سنگاپور

قطار لوکس Eastern & Oriental Express در میان سنگاپور، مالزی و تایلند رفت و آمد می‌کند. این قطار امکاناتی در حد یک هتل ۵ ستاره دارد و تمام واگن‌هایش سیستم تهویه مطبوع و عالی دارد. در سفر با قطار لوکس Eastern & Oriental Express می‌توانید مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید اما مشهورترین آن از بانکوک تا سنگاپور است که معمولاً ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد. صبحانه و عصرانه در کوپه خودتان سرو می‌شود و ناهار و شام در دو واگن مخصوص عرضه خواهد شد.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۴. سفری رویایی بین یوکوهاما تا شیمودا با Royal Express

در حالی که ژاپن به خاطر قطارهای پرسرعتش شهرت یافته است، یک شرکت برخلاف دیگران سرعت را از اولویت خود خارج کرده و سفر با قطار لوکس و رویایی را به مسافرانش پیشنهاد می‌دهد. این سفر ریلی کوتاه سه ساعته شامل چند امتیاز ویژه برای لذت بیشتر از سفر است‌، برای مثال رستوران، موسیقی زنده، سالن بازی برای کودکان و یک سالن مخصوص مراسم‌هایی مثل ازدواج یا تولد‌ها.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۵. سفر ریلی با Ghan بین دو شهر آدلاید و داروین

اگر به تماشای مناظر بکر و دورافتاده طبیعی علاقه دارید اما برای رفتن به سفری مستقل به دل طبیعت تردید دارید پس بهتر است راه دیگری را امتحان کنید. خط ریلی بین دو شهر آدلاید و داروین در استرالیا شما را از شمال تا جنوب می‌برد و در میان بیابان‌ها و دشت‌های استرالیا شاهد مناظر شگفت‌انگیز و حیات وحشی تقریبا بکر خواهید بود.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۶. سفر با قطار لوکس Maharajas’ Express از بمبئی به دهلی

سفر با قطارهای Maharajas’ Express جزو بهترین سفرهای درجه یک هند هستند و این قطارها درست با هدف جذب توریست‌ها طراحی شده‌اند. هر واگن دارای یک خدمتکار آماده پذیرایی است و در برخی از ایستگاه‌ها برای ورود مسافران فرش قرمز پهن می‌شود. در سفر هشت روزه با این قطار، مسافران از مکان‌های گردشگری شهر صورتی جایپور، تاج محل و شهر جوداپور دیدن می‌کنند. در برخی از سفرها طول قطار شاید به ۱۰۰۰ متر برسد (تعداد واگن بیشتر) پس هنگام رزرو بلیط باید حواستان به واگن رستوران غذا‌خوری باشد تا هر بار مسیر طولانی‌ را طی نکنید.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۷. از شهر ارکیپا تا کوسکو با Andean Explorer

این خط ریلی که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است، دو شهر زیبای ارکیپا و کوسکو کشور پرو را به هم متصل می‌کند و در میان راه در پونو توقف می‌کند. قطار شامل اتاق‌های خواب مناسب و همینطور حمام‌های آبگرم است.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۸. سفر لوکس به دور اسکاتلند با Royal Scotsman

بستگی به مقصد مسافران دارد که این سفر چقدر طول بکشد، ۲ تا ۷ روز امکان دارد این سفر وابسته به شهر مقصد طول بکشد. یک مسیر قابل انتخاب شامل بازدید از جاذبه‌های گردشگری Strathisla Distillery، Culloden Battlefield و Royal Yacht Britannia از بهترین‌ها است. نکته جالب توقف قطار در هنگام شب است تا خواب آرامی داشته باشید و صبح دوباره حرکت شروع می‌شود. فضای داخلی بسیار زیبا است و از چوب ساخته شده که سبکی قدیمی را القا می‌کند.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

۹. ۲۱ روز در سفر از مسکو تا پکن 

یک سفر طولانی ۲۱ روزه که از روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و چین می‌گذرد، شاید فکر کنید چرا سفر با این قطار را به هواپیما ترجیح می‌دهند، در واقع لذت بخش بودن سفر میان دو انتهای قاره آسیا این سفر را شگفت‌انگیز کرده است. چندین کلاس در هنگام خرید بلیط قابل انتخاب است. هزینه بلیط برای سفر ۲۱ روزه شامل تعویض قطار در مرز چین حدود ۲۵ هزار دلار است که باید هزینه ویزای 5 کشور مختلف را هم به آن اضافه کنید.

 

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

سفر لوکس با قطار

 

منبع : matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.