۱۰ مکان عجیب و رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید! ​​​​​​​​

4.4
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تا توضیح این مکان‌ها را نخوانید، وجود واقعی آن‌ها را باور نمی‌کنید! +تصاویر
30 اردیبهشت 1399 07:00
3

زمانی که اطراف ما را هرج و مرج و شلوغی فرا می‌گیرد، به یاد آوردن این که دنیا در واقع یک مکان زیبا و رنگارنگ است، بسیار سخت و دشوار خواهد بود. بسیاری از مکان‌های روی زمین چنان پرطراوات و زیبا هستند که باور اینکه آن‌ها واقعا بر روی زمین قرار دارند، سخت است. اما باید بگوییم، تصاویر گرفته شده از گودال آبی عمیق در بلیز تا رنگ‌های منشوری کوه رنگین‌کمان در چین، همه واقعی هستند.

ما تمام هفت قاره جهان را زیر و رو کرده‌ایم تا رنگارنگ‌ترین مکان‌ها را در جهان، چه طبیعی و چه مصنوعی، کشف کنیم. امروز می‌توانید در این دنیای زیبا و رنگارنگ گم شوید. البته ما تنها ده مورد از آن مکان‌ها را آورده‌ایم.

در انتها بگویید، چند مقصد به لیست بسته‌های مسافرتی شما در دوران پسا کرونا اضافه شد؟ ​

 

پرووانس (Provence)، فرانسه

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

با یک نگاه کلی به دشت‌های بنفش پرووانس، به راحتی می توان دید که چرا آن‌ها قرن‌ها الهام‌بخش نقاشان بوده‌اند. تا آنجا که چشم کار می‌کند دریایی وسیع و بی‌پایان از سنبل‌های رنگارنگ در دشت‌های پرووانس، منطقه‌ای در جنوب شرقی فرانسه، دیده می‌شود.

روستاهای جالب و تاکستان‌های مشهور جهان در میان امواج رنگی ارغوانی می‌درخشند. بهترین زمان برای دیدن اوج شکوفایی این بنفش‌های خوش‌رنگ تابستان است، درست از هفته آخر ژوئن تا آغاز اوت. اما اگر می‌خواهید یک انفجار رنگ واقعی را مشاهده کنید، جولای و آگوست فصل‌ آفتابگردان‌ها در پرووانس هست.

 

غار یخی، ایسلند

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

ایسلند همیشه یک معمای طبیعی محسوب می‌شود. ایسلند حاصل جریان‌های گدازه‌ها، آب فشان‌ها و دوره‌های طولانی ذوب شدن یخچال‌ها بوده است. با حرکت یخچال‌های طبیعی در طول هزاران سال، صدها غار یخی ایجاد گردیده است. در زمستان، غارها به آرامی با جزر و مد یخچال‌ها تغییر شکل می‌دهند.

یکی از شگفت‌انگیزترین غارها برای بازدید، غار کریستال در پارک ملی واتنا جوکل (Vatnajokull National Park) است. وقتی داخل تونل یخ‌زده می‌شوید چشمان خود را آماده دیدن رنگ‌های درخشان آبی کنید که پشت دیواره‌های یخ‌زده، ظاهر می‌شوند.

 

مالدیو

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

مالدیو از بیش از ۱۲۰۰ جزیره تشکیل شده که در سراسر اقیانوس هند پراکنده هستند و از قضا یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری در جهان محسوب می‌گردند. وقتی نوبت به پالت‌های رنگی می‌رسد، این جزایر یک نمونه کامل از یک چرخه رنگ را به نمایش می‌گذارد. از فیروزه‌ای پر طراوت گرفته تا رنگ‌های سبز و ماسه‌های سفید پودری در این مجمع‌الجزیره یافت می‌گردد. ​

این چیزی است که شما از بالای آب‌های آبی می‌توانید ببینید. زیر سطح آب انفجاری از رنگ وجود دارد. در زیر آب ماهی‌های رنگین کمانی، صخره‌های مرجانی و حتی تک‌رنگ آبی نهفته ‌است.

 

آراشیاما بامبو گرو (Arashiyama Bamboo Grove)، ژاپن

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

کیوتو (Kyoto) یک جشن واقعی برای حواس پنجگانه ما است. اما یکی از چشم‌گیرترین نقاط شهر، جنگل آراشیاما بامبو است (مسیری طولانی که از میان ساقه‌های سبز بامبو می‌گذرد). این مکان جادویی است. انگار به عصر دیگری از ژاپن منتقل می‌شوید (البته اگر دوره‌های تاریخی ژاپن را بلد باشید).

ساعات اوج این مکان زمانی‌ست که شما مجبورید این فضا را با صدها عکاس آماتور به اشتراک بگذارید. خودتان را آماده کنید تا هر چه زودتر به این مکان جادویی بروید و بهتر است این مقصد را برای خودتان مخفی نگه دارید.

 

بو کاپ (Bo-Kaap)، آفریقای جنوبی

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

در قرون ۱۶ و ۱۷ میلادی، هلندی‌ها هزاران نفر از مردم مالزی و اندونزی را به عنوان برده به منطقه‌ای به نام Cape of Good Hope آوردند. صدها سال بعد، فرزندان بردگان محله‌ای به نام بو کاپ که تنها محله مسلمان‌نشین این منطقه است، را تشکیل دادند.

به عنوان بخشی از مراسم جشن‌ عید (‏مراسم افطار پس از ماه رمضان)‏، ساکنان بو کاپ خانه‌های خود را با رنگ‌های روشن و پاستیلی رنگ ‌آمیزی می‌کنند. امروزه این محله زیبا، نواری از رنگ‌ها را تشکیل داده است. این محله تنها حدود ۱۰ دقیقه پیاده از مرکز شهر کیپ تاون فاصله دارد.

 

کرک تره (Cinque Terre)، ایتالیا

​​​​​​​۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

سواحل کرک تره در ایتالیا به داشتن زیباترین مناظره دنیا می‌بالد. اما جدای از مناظر ساحلی زیبای این منطقه که مشرف به دریای مدیترانه است، روستاها این منطقه جزو رنگارنگ‌ترین مکان‌های این سیاره محسوب می‌شوند. در این منطقه پنج روستا مربوط به دوران قرون ‌وسطی وجود دارد که توسط مسیرهای صخره‌ای باریک و همچنین یک جاده ساحلی مشهور جهانی به هم متصل شده‌اند.

روستاها جزو میراث جهانی یونسکو هستند و گویی با پودری رنگی به رنگ‌های پاستیلی یا رنگ‌های اصلی طراحی شده‌اند. یک کافه برای سفارش یک لیوان نوشیدنی و یک بشقاب کالاماری تازه پیدا کنید تا از مناظر لذت کافی ببرید. به دریا خیره شوید و با منظره آبی بی‌پایانش مسحور شوید. ​

 

دریاچه ناترون (Cinque Terre)، تانزانیا

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

دریاچه ناترون تانزانیا، مانند یک فیلم علمی‌تخیلی است، دریایی از رنگ قرمز در چشم‌اندازی بی آب و علف که گویی دنیایی دیگر می‌باشد. عمق دریاچه تنها ۱۹ اینچ است اما دریاچه بیش از ۳۶ مایل طول دارد. ​

آب دریاچه شدیدا قلیایی است و در نتیجه بسیاری از گونه‌ها نسبت به آب دریاچه حساس هستند، اما دریاچه رنگ قرمز خود را مدیون میکرو ارگانیسم‌هایی است که در این pH ویژه رشد می‌کنند.

اگرچه گونه‌های زیادی نمی‌توانند در این آب زنده بمانند اما فلامینگوها می‌توانند در برابر شرایط قلیایی مقاومت کنند و از دریاچه به عنوان زمین‌های مناسبی برای آشیانه‌سازی خود استفاده کنند، چراکه اکثر شکارچیان از این محیط دور هستند.

 

کپنهاگ، دانمارک

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

کانال تاریخی کپنهاگ، نیوهوین (Nyhavn canal)، یکی از رنگین‌ترین مکان‌ها در این جواهر شهر است. کانال برای اتصال کنگنز نیوتورف (Kongens Nytorv) به بندر ساخته شد. کانال در دو طرف با خانه‌های رنگی احاطه شده که در سایه‌های باشکوه آبی، زرد، صورتی و قرمز قرار گرفته‌اند.

علاوه بر رنگ‌های غنی و معماری با شکوه، کانال ادعای دیگری برای شهرت خود دارد و آن یکی از ساکنان مشهورش است: هانس کریستین اندرسون (Hans Christian Anderson) (یاداشت مترجم: مشهورترین نویسنده دانمارکی که خالق کتاب‌های دخترک کبریت فروش، ملکه برفی، لباس جدید پادشاه، بندانگشتی و جوجه اردک زشت بوده است).

او در کانال شماره ۲۰ زندگی می‌کرد جایی که کتاب‌های " تیندرباکس"، "کلوس کوچک و کلوس بزرگ" و همچنین "شاهزاده خانم و نخود فرنگی" را نوشت. امروزه کانال منطقه شگفت‌انگیزی برای نشستن مردم و تماشای غروب خورشید است که در این زمان نور عجیبی در فضا پخش می‌شود.

 

چفچوئن (Chefchaouen)، مراکش

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

چفچوئن در مراکش گویی مستقیما از یکی از نقاشی‌های پیکاسو خارج شده، روستای کوهستانی که انگار با آبی تیره شسته شده‌ است. این منطقه در میان کوه‌های ریف (Rif Mountains) قرار دارد. این مکان در سال ۱۴۷۱ توسط بربرها تاسیس شد و امروزه ترکیب شگفت‌انگیزی از هنر ترکیبی مراکش و اسپانیا است.

تصویر خیابان‌های باریک و سنگفرش شده، کوچه‌های ساکت با طاق‌های مراکشی و ساختمان‌هایی که صورت‌هایشان از هر رنگ آبی قابل‌تصور زیباتر است، در این مکان قابل مشاهده است. البته، این امر باعث ایجاد جزئیات دیگری شده مانند بازار محصولات جدید و سقف‌هایی با کاشی‌های رنگی که اثر قابل توجه‌ی را ایجاد کرده است.

 

جنگل‌های بارانی آمازون

۱۰ مکان رنگارنگ که تا نبینید، وجود آن‌ها را باور نمی‌کنید!  ​​​​​​​​

جنگل‌های بارانی آمازون، جدا از هر رنگ سبز در این سیاره، ترکیبی از رنگ‌های تند و زیبا، از گل‌های صورتی نیلگون گرفته تا طوطی‌های ارغوانی درخشان، جاگوارهای زرد و هر چیزی که تصور کنید را دارد.

جنگل‌های آمازون از بزرگ‌ترین منطقه‌ی رودخانه در جهان عبور می‌کنند. خود جنگل از اقیانوس اطلس در شرق تا کوه‌های آند در غرب امتداد دارد و وسعتش به ۱۲۰۰ مایل می‌رسد. بخش زیادی از جنگل‌های بارانی در برزیل قرار دارد اما بخش‌هایی از آن در کلمبیا، اکوادور، پرو، ونزوئلا، بولیوی، گویان، سورینام و گویان فرانسه نیز قرار دارد.

 

منبع: farandwide 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی