پرپیچ و خم‌ترین جاده‌های جهان در کدام کشورها واقع شده اند؟

4.3
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پرپیچ و خم‌ترین جاده‌های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟ +تصاویر
17 تیر 1398 10:00
0

آیا می‌خواهید راهی یک سفر جاده‌ای فراموش نشدنی شوید؟ پس چشمانتان را به این بزرگراه‌های پرمخاطره‌ای بدوزید که در نهایت، منظره‌ای خیره‌ کننده از زمین را پیش روی چشمانتان قرار خواهند داد. در هریک از این 10 جاده باید دست‌هایتان مدام روی فرمان باشد و هرگز نباید لحظه‌ای حواستان پرت شود، چون به قیمت جانتان تمام خواهد شد. جالب اینجاست که این جاده‌های خطرناک، یکی از زیباترین مناظر دنیا را دارند که با این وجود، اگر می‌خواهید از آن‌ها لذت ببرید، باید اتومبیل را کنار جاده متوقف کنید‍! در این مطلب قصد داریم بدون اینکه نیاز باشد کنار جاده منتظر بمانید، شما را به سفری کوتاه برده و با این چند جاده‌ی پرپیچ و خم خطرناک اما دیدنی، آشنا کنیم، پس همراه لست‌ سکند باشید.

 

جاده استلویو - ایتالیا

این جاده پس از اینکه یک آلفا رومئو SUV در آن تاخت، مشهور شد و تا پیش از آن، کمتر کسی - به غیر از بومیان منطقه - از وجودش باخبر بود. این جاده در مرز میان ایتالیا و سوئیس قرار گرفته است و پس‌ از معروف شدنش، گروهی از رانندگان هر تابستان برای شرکت در برنامه انگلیسی «تخته گاز» که بزرگ‌ترین برنامه مربوط به رانندگی در جهان است، در این جاده رانندگی می‌کردند.

با گذراندن 75 پیچ و در حین بالا رفتن تا ارتفاع 9045 فوتی سطح دریا می‌توانید مناظری خیره‌کننده از قسمت شرقی کوه آلپ را هم پیش روی خود ببینید.

جاده استلویو - ایتالیا

 

 

ترنس فاگاراسان - رومانی

این جاده‌ی وحشی رومانیایی که از میان کوه‌های کارپاتیان عبور کرده، دارای تاریخچه دوگانه‌ای‌ست: بنا به اینکه از چه کسی درباره تاریخچه آن سؤال کنید گفته می‌شود که این جاده یا برای حفاظت در برابر حمله احتمالی شوروی ساخته‌شده بوده است یا یک کار احمقانه از سمت نیکولا سوسکو بوده است، تنها برای نشان دادن اینکه می‌تواند چنین جاده‌ای بسازد.

در هر دو حالت در حین ساخت این جاده در دهه 1970 انفجار دینامیت‌ها باعث کشته شدن صدها نفر شد. و در نهایت، حاصل تلاش‌های آن‌ها جاده‌ای‌ست که "جاده‌ای به‌سوی آسمان" نامیده می‌شود که با داشتن تونل‌هایی با پیچ تند و بی‌انتها، ارتفاع آن از سطح دریا از 1630 تا 6700 فوت می‌رسد (چنین مسیری حمل تجهیزات جنگی را تسهیل می‌کرده است.). می‌توان گفت این‌ جاده یک ساخته‌ی مهندسی شگفت‌انگیز است: برای طی کردن این جاده 71 مایلی باید از روی یک پل نیز عبور کنید.

ترنس فاگاراسان - رومانی

 

 

 

بزرگراه جیمز دبیلیو دالتون – امریکا

این جاده آلاسکایی ماسه‌ای یکی از تنهاترین جاده‌های جهان است. تنها یک‌چهارم از جاده 414 مایلی دالتون آسفالت شده است، یعنی از لیون گوود تا ددهورس و رانندگی در قسمت‌هایی که جاده به سمت دایره قطبی و دامنه کوه‌های بروکس و به سمت اقیانوس می‌رود دشوار می‌گردد.

این جاده در اوایل دهه 1970 برای کمک به ساخت لوله‌کشی در جاده ساخته شد اما در سال 2009 با معرفی در برنامه تلویزیونی "رانندگان کامیون در جاده یخی" در عین زیبایی، جاده‌ای خطرناک برای رانندگی شناخته شد.

هنوز در این جاده نه ترافیکی وجود دارد و نه مکانی برای غذا خوردن، اما یک مکان برای استراحت وجود دارد. حواستان باشد که در این جاده با دنده‌ سنگین رانندگی کنید.

نکته: بیشتر آژانس‌های کرایه خودرو اجازه رانندگی در این جاده را به شما نمی‌دهند.

بزرگراه جیمز دبیلیو دالتون – امریکا

 

 

 

ترول استیگن (نردبان غول) - نروژ

دیمن هیدرینات مصرف می‌کنید؟ پس قبل از رانندگی در این جاده مشهور نروژی حتماً باید از این قرص استفاده کنید! جاده‌ای که 10% خم می‌شود و حین بالا رفتن از منظره کوهستانی دارای 11 پیچ پرخطر است. این جاده بر طبق افسانه‌ها محل زندگی غول‌ها بوده است.

در حین مسیر از کنار آبشارهای شگفت‌انگیزی مانند استیگ فوسن عبور خواهید کرد که هزاران فوت بالاتر از سطح جاده قرار دارند. در نزدیک قله یک استراحتگاه مدرن وجود دارد که می‌توانید در آنجا نفسی تازه کنید.

ترول استیگن (نردبان غول) - نروژ

 

روتا40 – آرژانتین

آماده‌ی یک سفر بزرگ و یک رویارویی واقعی در طول زندگی خود باشید. چشمان خود را به روتای 10 در آرژانتین بدوزید. این جاده ملی به طول 3100 مایل از لا کویاسا، جوجوی در شمال و در نزدیکی مرزهای بولیوی تا کابو ویرجن در سانتا کروز در جنوب امتداد یافته است.

در امتداد این جاده که بخش‌هایی از آن بدون آسفالت است، 20 پارک ملی قرار دارد و این جاده از 11 استان گذشته و در راستای کوه‌های آند و منطقه جنگلی و بادخیز پاتاگونیا حرکت می‌کند.

روتا40 – آرژانتین

 

 

بزرگراه کاراکوران - پاکستان و چین

KKH یا هشتمین عجایب جهان، بسته به اینکه با چه کسی صحبت کنید درواقع اتوبانی 810 مایلی در موازات جاده ابریشم است که از ابوت آباد در پاکستان تا کاشگار در ایالت زینجیانگ چین کشیده شده و از میان رشته‌کوه‌های هیمالیا، کاراکوران و هندوکش می‌گذرد.

این پروژه‌ی 20 ساله در سال 1979 پایان پذیرفت اما یک جاده‌ی صاف مدرن نیست! بسیاری از قسمت‌های آن هنوز بدون آسفالت است. برای سفر در این جاده به‌ ندرت می‌توان ماشینی کرایه کرد، بنابراین بسیاری‌ از مسافران ماجراجو جسته‌ و گریخته از اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند، جایی که می‌توانید صدای افراد مختلفی را بشنوید که به زبان‌های گوناگون باهم صحبت می‌کنند.

هشدار: قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به تذکرات حین سفر در کشور موردنظر توجه کنید.

بزرگراه کاراکوران - پاکستان و چین

 

 

 

جاده نورث یونگاس – بولیوی

اگر طی سال‌های گذشته یک‌ شب بسیار سرد را با جمعی از ماجراجویانی که به جنوب آمریکا سفر کرده‌اند گذرانده باشید، حتماً نام "جاده مرگ" را شنیده‌اید. این جاده 40 مایلی در بولیوی در اوایل دهه 1990 شهرت یافت، یعنی زمانی که بیش از 200 مرگ در سال در این جاده اتفاق می‌افتاد. 

بیشتر قسمت‌های این جاده 12000فوتی که از لاپاز تا کوروئیکو در بولیوی امتداد یافته متشکل از صخره‌های بسیار بلند است. در سال 2007 یک جاده‌ی امن‌تر برای تردد اتومبیل‌ها بازگشایی شد و این جاده قدیمی حالا بیشتر محل عبور و مرور کوهنوردان می‌باشد.

جاده نورث یونگاس – بولیوی

 

 

 

بزرگراه میلیون دلاری – آمریکا

جاده 550 آمریکا، جاده‌ای باریک است که 82مایل با کوهستان‌های سن جان و 30هزار فوت از بخش جنوب غربی کلرادو فاصله دارد. خاطره‌انگیزترین بخش‌های این جاده میان اورای و سیلورتن قرار دارد، جایی که با وجود گارد ریل‌ها و چند پیچ می‌توان در حین رانندگی مناظر میلیون دلاری را تماشا کرد.

بزرگراه میلیون دلاری – امریکا

 

 

اتوبان کاهکیلی - آمریکا

با 20 مایل رانندگی از ساحل شمالی مائوی از کاپالوئا تا وایلوکا، می‌توانید از اتوبان 340، منظره‌ای شگفت‌انگیز از حاشیه شهر را مشاهده کنید که شامل جنگل‌های دست‌نخورده و دریا در افق دورتر است.

واقعاً نمی‌توانید چشم از این جاده بردارید و احتمالاً خواهید گفت که کاهکیلی تنها یک جاده‌ی خالی و معمولی نیست. پیچ‌های آسفالت نشده و ماری شکل این جاده به خاطر نداشتن دید کافی نیازمند توجه زیادی در حین رانندگی هستند.

جایزه رانندگی در این جاده در قسمت پنهان‌شده ایالت آلوها قرار دارد که بازدیدکنندگان بسیار کمی از آن خبر دارند. اگر ماشین دیگری هم در جاده بود به یاد داشته باشید که ترافیک در این جاده در قسمت راست آن است.

اتوبان کاهکیلی - آمریکا

 

 

جاده اقیانوس اطلس - نروژ

این جاده‌ی 5 مایلی و رؤیایی کوتاه‌ترین جاده در لیست ماست اما با داشتن منظره‌ی بی‌بدیلش، مانند جواهری بروی تاج است که دیدن آن را نباید از دست داد. این جاده بر روی اقیانوس اطلس، شهر نروژی ‌اید را به جزیره آوروی به‌ واسطه‌ی 12 پل مجزا، به هم متصل می‌کند که بنا به فصل‌های سال ترافیک آن کم‌ و زیاد می‌شود.

طرح اولیه‌ی این پروژه در اصل یک ریل راه‌آهن بود که در سال 1989 به‌عنوان یک جاده برای اتومبیل‌ها به پایان رسید. حالا از این جاده مکرراً برای تبلیغ ماشین‌ها استفاده می‌شود.

جاده اقیانوس اطلس - نروژ

 

 

منبع: CNN

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.