با زیباترین جنگل های جهان آشنا شوید!

4.9
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زیباترین جنگل های جهان، رویاهایی که واقعیت دارند! +تصاویر
02 اسفند 1398 09:00
3

در حدود یک سوم زمین‌های جهان با جنگل پوشیده شده است. جنگل‌ها علاوه بر فراهم کردن موارد مهمی مانند اکسیژن برای تنفس ما، سکونت‌گاه‌های مهم حیوانات وحشی نیز هستند. درختان جنگل‌ها از جنگل‌های انبوه کالیفرنیا گرفته تا جنگل‌های ابری کاستاریکا بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند و گاهی زیبایی این جنگل‌ها در تصاویر ثبت و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. ما در این مطلب از لست‌سکند به سراغ معرفی 13 تا از زیباترین جنگل‌های جهان رفته‌ایم و بهترین مکان‌ها برای عکاسی از آنها را پیدا کردیم، پس همراه ما باشید.

 

جنگل ابر مونته‌ورده - کاستاریکا

جنگل‌های ابر مکان‌های استثنایی و جادوی هستند که تنها در حدود یک درصد از کل جنگل‌های دنیا را تشکیل می‌دهند. این جنگل‌ها می‌توانند یک چشم‌انداز استوایی مه‌آلود و رویایی ایجاد کنند. جنگل‌ ابر مونته ورده (Monteverde) در حدود 35000 جریب وسعت دارد که در میان آن پل معلقی وجود دارد و مسیرهای سنگفرش شما را از میان درختان غول‌پیکر به این مسیر هدایت می‌کنند. بر روی این پل می‌توانید زیباترین عکس‌ها را بگیرید.

most-instagrammed-forests1.jpg

 

​جنگل‌های بارانی بیگ بیر (Great Bear) - کانادا

همانطور که از نام این جنگل مشخص است، نام آن از خرسی که در این جنگل زندگی می‌کند گرفته شده است. خرس کرمود (Kermode Bear) یک زیرگونه از خرس سیاه است که کاملا سفید به نظر می‌رسد. این خرس‌ها به صورت کاملا انحصاری در این جنگل به همراه خرس‌های خاکستری، گوزن سیتکا و دیگر خرس‌های سیاه زندگی می‌کنند. این جنگل در بریتیش کلمبیا واقع شده و در میان جنگل دریاچه‌ای وجود دارد که برای ماهیگیری بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید آبشارها، پل‌های کابلی و دریاچه‌های کوهستانی متعددی را در سرتاسر پارک مشاهده کنید که برای عکاسی، منظره بسیار زیبایی دارند.

most-instagrammed-forests2.jpg

 

پارک ملی ردوود، کالیفرنیا - آمریکا

​جنگل‌های انبوه کالیفرنیا تنها درختان غول‌پیکر نیستند. در این جنگل به سادگی می‌توانید نقاط مختلفی را برای عکاسی پیدا کنید که کادر زیبایی برای شما به ارمغان خواهند آورد. بهترین و زیباترین تصاویر از این جنگل در امتداد بزرگراه 101 گرفته می‌شود اما حواستان به مکان پارک ماشینتان باشد. حتی مسیرهای پیاده داخل پارک و نقاطی مانند استوت گروو (Stout Grove) و لیدی برد جانسون گرو (Lady Bird Johnson Grove) به سادگی می‌توانند عکس‌های شما را زیبا کنند.

most-instagrammed-forests3.jpg

 

جنگل بیرال (Boreal)، بیوم تایگا - کانادا

​جنگل بیرال تقریبا 30 درصد از پوشش جنگلی جهان را تشکیل می‌دهد. این جنگل در شمال کانادا، روسیه و اسکاندیناوی کشیده شده است. جنگل‌های بخش کانادا از سرزمین یوکن (Yukon) شروع و به سمت شرق ادامه دارد. در طول تابستان دمای هوا ملایم است و فرصت مناسبی برای عکاسی از جنگل‌های متراکم و سبز بیرال ایجاد می‌شود. اما اگر تحمل سرما را دارید جادوی واقعی در زمستان اتفاق می‌افتد. درختان صنویر و کاج پوشیده از برف می‌شوند و در کنار آنها سگ‌های سورتمه‌ران را نیز در نظر بگیرید تا تصویر زمستانی‌تان کامل شود.

most-instagrammed-forests34.jpg

 

دره کوکورا (Cocora) - کلمبیا

​دره کوکورا را باید با درختان نخل بلند و استخوانی معرفی کرد. این دره کاملا با کوه‌های سبز و درختان نخل مومی کویندیو (Quindio wax palm) (درخت ملی کلمبیا) پوشیده شده‌اند. پارک ملی لوس نوادوس (Los Nevados) در مرکز اصلی تولید قهوه کلمبیا واقع شده و تصویری که دره ارائه می‌دهد تماما کلمبیایی است. این منطقه به صورت معمول زیر ابرهای بارانی استوایی قرار دارد، برای همین آسمان این دره همیشه رنگ خاکستری شگفت‌انگیزی دارد.

most-instagrammed-forests5.jpg

 

جنگل ملی المپیک، واشنگتن - آمریکا

جنگل‌های ملی المپیک بخشی از بزرگترین جنگل‌های بارانی جهان هستند که یک دنیای آرام از درختان کهنسال، آبشارها و کوه‌ها را در کنار هم جمع کرده‌اند. جنگل بیش از 628000 هکتار مساحت دارد و  در واشنگتن واقع شده است. اگرچه در مسیر پیاده‌روی به سمت آبشارهایی مانند سل دوک (Sol Duc) و مریمر (Marymere) می‌توانید تصاویر زیبایی ثبت کنید اما صخره‌های سبز در امتداد ساحل ریالتو (Rialto) در هنگام غروب بسیار مرموز و زیبا هستند.

most-instagrammed-forests6.jpg

 

بیالوویزا (Bialowieza) - لهستان

آخرین بخش از جنگل‌های بکر اروپا روزگاری خانه بیش از 800 گاومیش کوهان‌دار اروپایی بوده است. در این جنگل شاخه‌های خشکیده درختان که بر روی زمین افتاده‌اند، خانه 12000 گونه از گیاهان و جانوران شده است. این شاخه‌های خشک که پوشیده از خزه‌های سبز رنگ هستند در روزهای برفی مکان فوق‌العاده‌ای برای عکاسی می‌شوند. این جنگل‌ها در میان دو کشور امتداد دارند که بخش عمده آن در پارک ملی بیالوویزا (Bialowieza) لهستان و پارک ملی بلوزوسکایا پوشچا (Belovezhskaya Pushcha) در بلاروس واقع شده‌اند. این دو پارک جزوی از میراث جهانی یونسکو هستند.

most-instagrammed-forests7.jpg

 

جنگل ملی سکویا (Sequoia)، کالیفرنیا - آمریکا

​ جنگل ملی سکویا در اثر ملی بزرگ سکویا کالیفرنیا واقع شده و بیشترین تراکم درختان جهان را به خود اختصاص داده است. ژنرال شرمن (General Sherman) - بزرگ‌ترین درخت دنیا - زیباترین درخت این جنگل می‌باشد که گرفتن یک عکس کامل از این درخت غیرممکن است. با این‌حال این جنگل چیزهای بیشتری برای عکاسی دارد. می‌توانید در این جنگل پیاده‌روی کنید و در کنار آبشار توکوپا نهار بخورید و در بعداز ظهرهای آفتابی زیر آسمان آبی استراحت کنید.

most-instagrammed-forests8.jpg

 

دره جیوژایگوی (Jiuzhaigou) - چین

​این دره شگفت‌انگیز و رنگارنگ در استان سیچوآن در جنوب غرب چین واقع شده است. جیواژایگوی یک اندوخته طبیعی و یک پارک ملی است که دارای کوهستان‌های بلند، جنگل‌های مخروطی، دریاچه‌های آبی، سبز و فیروزه‌ای، آبشارها و ایوان‌های آهکی و حتی غارهای متنوع می‌باشد. این دره دارای نقاط مختلفی برای عکاسی است که هر لحظه می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

most-instagrammed-forests9.jpg

 

جنگل آتلانتیک - برزیل

​زمانی که کشوری را با مشهورترین جنگل‌های جهان می‌شناسیم، نادیده گرفتن آن کار آسانی نیست. جنگل آتلانتیک از ایالت جنوبی ریو شروع می‌شود تا گوشه شرقی این ایالت یعنی پارایبا  امتداد دارد. این جنگل کانون اصلی تنوع زیستی است که صدها گونه نادر در آنجا زندگی می‌کنند، در این جنگل 8 درصد از گونه‌های گیاهی دنیا و همچنین ده درصد از پرندگان بسیار نادر را خواهید دید.

most-instagrammed-forests10.jpg

 

جنگل شروود (Sherwood) - انگلستان

​اگر اهل دیدن فیلم و خواندن کتاب‌های داستان هستید، احتمالا نام جنگل‌های شروود در میان داستان‌های انگلیسی به گوشتان رسیده است. این جنگل با مساحتی بیش از 1000 هکتار در شهر ناتینگهام واقع شده است. گفته می‌شود رابین هود قهرمان انگلیسی که نماد حق طلبی و مبارزه با ظلم بوده در این جنگل زندگی می‌کرده است. با کمی پیاده‌روی می‌توانید درختی که ظاهر مخفیگاه وی بوده را مشاهده کنید. علاوه بر آن، وجود درختان 900 ساله، این جنگل را به یکی از کهنسال‌ترین جنگل‌ها تبدیل کرده است. جنگل شروود صبح‌ها به طرز اعجا‌ب‌انگیزی جادویی می‌شود و زیباترین عکس‌ها در این زمان در جنگل شروود گرفته می‌شود.

most-instagrammed-forests11.jpg

 

 جنگل‌های بارانی آمازون - برزیل

​برزیل یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که جنگل‌های انبوه و بارانی آمازون را در خود جای داده است. جنگل‌های آمازون علاوه بر برزیل در کشورهایی مانند اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا و بولیوی نیز امتداد دارد. این جنگل‌ها تنوع زیستی شگفت‌انگیری دارند. شما می‌توانید در جنگل‌های آمازون طوطی‌های رنگارنگ را مشاهده کنید. شاید عکس‌هایی که از این جنگل گرفته می‌شود هرگز واقعیت را نشان ندهند اما این تصاویر به نظر بی‌کیفیت به اندازه کافی شگفت‌انگیز هستند.

most-instagrammed-forests12.jpg

 

بلک فارست - آلمان

​این جنگل کوهستانی در بخش جنوب غربی آلمان قرار دارد و باشکوه‌ترین نقطه برای عکاسی در تابستان و زمستان محسوب می‌شود. در این جنگل شاید از آبشار سربه فلک کشیده خبری نباشد اما پوشش گیاهی اطراف همان آبشارهای کوتاه به اندازه کافی برای عکاسی زیبا هستند.

most-instagrammed-forests13.jpg

 

منبع: matadornetwork

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی