8 مسیر دوچرخه سواری متفاوت در دل طبیعت

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مسیرهای دیدنی در دل طبیعت برای دوست داران دوچرخه سواری + تصاویر
19 خرداد 1397 10:00
0

این مسیرهای دیدنی از سرزمین های روستایی بریتانیا تا افق های کوهستانی اورست را شامل می شوند.

6.jpg

دوچرخه‌سواران غیرحرفه‌ای معمولاً از گردش در مسیرهای پرپیچ‌و‌خم لذت می‌برند؛ چراکه در این فعالیت، ورزش و تماشای مناظر دیدنی، هردو گنجانده شده‌اند. علاوه بر این، مسیرهای دوچرخه‌سواری عموماً از خیابان‌های شلوغ فاصله دارند و همین واقعیت، این ورزش را به فعالیتی آرام و بدون دردسر تبدیل کرده است. با این‌حال هنوز هم برای آن دسته از دوچرخه‌سوارانی که پرسه زدن در خیابان‌های اطراف یا پارک‌های محلی دیگر جذب‌شان نمی‌کند، مسیرهای سخت‌تری نیز وجود دارد. در این مقاله از جزایر سرسبز نروژ گرفته تا دشت‌های پیچ‌درپیچ انگلیس می‌گذریم و به تماشای 8 مورد از دیدنی‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری می‌نشینیم. در بهترین حالت ممکن است با دست‌و‌پای زخمی از این ماجراجویی بازگردید، اما به طور قطع جوان‌تر و شاداب‌تر از قبل خواهید شد.

 

شیمانامی کایدو در ژاپن (Shimanami Kaido)

در نگاه اول، شاید سواری در این جاده به نظر خطرناک بیاید، اما شیمانامی کایدو از جادۀ اصلی جدا شده است. بدین معنا که دوچرخه‌سواران می‌توانند حدود 40 مایل را با هر سرعتی که مایل باشند رکاب بزنند و  از مناظر دیدنی پل‌ها و زیبایی‌های جزیره لذت ببرند. 

1.jpg

 

شکاف بزرگ کوهستان در کانادا (Great Divide Mountain)

فاصلۀ میان آلبرتای کانادا تا نیومکزیکو 2734 مایل است که آن را مسیر دوچرخه‌سواریِ شکاف بزرگ می‌نامند. قطعاً این مسیر برای آماتورها مناسب نیست و دوچرخه‌سوار را به قسمت‌های بسیار دوردست شمال آمریکا می‌کشاند. دوچرخه‌سواران باید در مسیر خود مراقب گوزن‌های شمالی، شیرهای کوهی و خرس‌های گریزلی باشند. اما به‌جرات می‌توان گفت، تمامی این سختی‌ها به تماشای مناظر بدیع اطراف می‌ارزد.

2.jpg

 

بزرگراه دوستی درچین (Friendship Highway)

این جاده که در چین واقع شده و از شهر تبتیِ لهاسا (Lhasa) و مرز نپال هم گذر می کند، بزرگراه دوستی نام دارد. گاه این مسیر تا ارتفاع 16400 پایی بالا می‌رود و در هوای صاف منظره‌ای از کوه اورست را در دوردست به نمایش می‌گذارد.

3.jpg

 

جادۀ مرگ در بولیوی (Death Road)

همان‌طور که از نامش پیداست، جادۀ مرگ قطعاً یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای معرفی‌شده در این لیست محسوب می‌شود. دوچرخه‌سواران نه‌تنها باید از لبه‌های تیز صخره‌ها فاصله بگیرند، بلکه مجبور هستند از مواجهه با ترافیکی هرروز در مسیر این جاده رخ می‌دهد نیز دوری کنند. اما رکاب زدن در این جاده چه نفعی برای آن‌ها دارد؟ طبیعت بی نظیر منطقۀ سرسبز یونگاس در بولیوی، میهمانان این سرزمین را حسابی سورپرایز می کند.  

4.jpg

 

مسیر دوچرخه‌سواری دریای شمال (نروژ)

در قسمت شمال‌شرقی مسیر دوچرخه‌سواریِ دریای شمال، راه‌هایی از سمت جزیره به‌سوی هردالاند  (Hordaland)در نروژ وجود دارد. این مسیر 3728 مایلی از نروژ عبور می کند و به سمت سرزمین های جنوب ادامه می یابد. دوچرخه‌سواران می‌توانند در طی این مسیر از سوئد، دانمارک، آلمان، هلند، بلژیک، فرانسه، انگلیس و اسکاتلند هم گذر کنند.

5.jpg

 

جادۀ باغ در آفریقای جنوبی (Garden Route)

با وجود برخورداری از تماشایی‌ترین و متنوع‌ترین مناظر طبیعی در کرۀ زمین، منطقی به نظر می‌رسد که آفریقای جنوبی بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری را دارا باشد. مسیری که از کیپ‌تاون آغاز می شود و با پیش رفتن به سمت شرق، و طی مسیر 113 مایلی و سفری 12 روزه به جاده باغ می رسد که دارای مناطق ساحلی و چشم‌اندازهای زیبا است. در طول این مسیر چهار توقفگاه مشهور با نام های کیپ‌تاون (Cape Town)، شهر بندریِ خلیج موسل (Mossel Bay)، رودخانۀ استورم
 (Storms River) و پارک‌ملی آدو الفنت (Addo Elephant) برای استراحت و توقف گردشگران در نظر گرفته شده است.

7.jpg

 

جادۀ ساوت‌داونز در انگلستان (south downs way)

جادۀ ساوت‌داونز که شما را به سفری 99 مایلی در قلب انگلیس می فرستد، مسیری زیبا در مناطق ییلاقی و دشت‌های پر فراز و نشیب در بریتانیا را به نمایش می‌گذارد. آماده باشید؛ چرا که با پا گذاشتن در این مسیر به ارتفاعات خواهید رفت. در این میان می‌توانید از مسافرخانه‌ها و خانه‌های محلی در روستاهای کوچک میان راه نیز لذت ببرید.

8.jpg

 

جادۀ بزرگ اقیانوسی در استرالیا (The Great Ocean Road)

هر که تاکنون در مسیر جادۀ بزرگ اقیانوسی رکاب زده باشد (یا تصویر آن را دیده باشد)، می‌داند که این مسیر از مهیج‌ترین جاده‌های ساحلی جهان به‌شمار می‌رود؛ مسیری 172 مایلی که تورکِی (Torquay) را به آلانسفورد (Allansford) متصل می‌کند. رکاب زدن در این جاده برای مشتاقانِ دوچرخه‌سواری همیشه یکی از پیشنهادات بسیار وسوسه انگیز محسوب می‌شود.

9.jpg

 

 منبع: architecturaldigest

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.