تمیز کردن بزرگ‌ ترین اقیانوس دنیا از ۱۰۳ تن پلاستیک!

4.6
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تمیز کردن بزرگ‌ ترین اقیانوس دنیا بالاخره عملی شد! +تصاویر
10 مرداد 1399 09:00
0

در طی ۴۸ روز  سفر اکتشافی تیم پاک‌سازی در اقیانوس آرام موفق شدند ۱۰۳ تن پلاستیک را از کف اقیانوس آرام جمع‌آوری کنند . این مأموریت توسط موسسه سفرهای دریایی، یک سازمان غیرانتفاعی که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد تا به حفظ اقیانوس‌های جهان کمک کند، اداره شد. این فقط مقدار کمی از پلاستیک‌های موجود در اقیانوس است که در مقایسه با چیزی که هنوز در اقیانوس ارام باقی‌مانده ‌است خیلی ناچیز است.  کار این موسسه پاک‌سازی بزرگ‌ترین محموله زباله در اقیانوس آرام است . این بخش دورافتاده از اقیانوس آرام، که بین کالیفرنیا و هاوایی واقع‌ شده ‌است، یک گرداب چرخشی است که مقدار زیادی زباله را به خود جذب می‌کند .

تمیز کردن بزرگ‌ ترین اقیانوس  ،  ۱۰۳ تن پلاستیک از اقیانوس آرام جمع‌آوری شد

مواردی که موسسه سفرهای دریایی و مدیریت اقیانوس منتشر کردند کاملاً مقدار زباله‌ای که در اقیانوس باقی‌مانده است را نشان می‌دهد  - مقدار بسیار زیادی از لوازم ماهیگیری و پلاستیک‌های مصرفی را جمع‌آوری کردند.  تجهیزات ماهیگیری تجاری و تورهای ماهیگیری به‌درستی از بین نمی‌روند و اکثر  ۱۰۳ تن مواد بازیافت شده کف اقیانوس را تشکیل می‌دهند. متأسفانه خدمه اسکلت‌های زیادی را پیدا کردند که در تورها گیرکرده بودند که نشان‌دهنده عواقب و بی‌دقتی رها کردن تورهای ماهیگیری در اقیانوس است.

ماری کرولی، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی موسسه سفرهای دریایی اقیانوس گفت من به خدمه سخت‌کوشمان افتخار می‌کنم.  وی همچنین افزود که هدف ما جمع‌آوری بیش از 100 تن پلاستیک مصرف‌شده و تورهای ماهیگیری کف اقیانوس است و در این زمان سخت ما همچنان به بازگرداندن سلامت اقیانوس که بر سلامتی خودمان و سلامتی کره زمین تأثیر می‌گذارد  کمک می‌کنیم. اقیانوس‌ها نمی‌توانند صبر کنند تا این تورها و پلاستیک‌ها از بین بروند زیرا اقیانوس نمی‌تواند این حجم وسیع زباله‌ها را تحمل کند و زباله‌های کف اقیانوس بر چرخه مواد غذایی دریایی تأثیر می‌گذارد.  کرولی روش‌هایش را برای جمع‌آوری مقادیر زیادی پلاستیک از اقیانوس توسعه داده است.

تمیز کردن بزرگ‌ ترین اقیانوس  ،  ۱۰۳ تن پلاستیک از اقیانوس آرام جمع‌آوری شد

 این سفر با استفاده از ردیاب‌های ماهواره‌ای GPS بر روی کشتی‌های ماهیگیری و برای یافتن نواحی که حجم پلاستیک در آن‌ها زیاد است انجام می‌شود. این نظریه کرولی نقش مهمی در جمع‌آوری زباله‌ها از کف اقیانوس دارد و منجر به جمع‌آوری بسیاری دیگر از زباله‌های اقیانوس می‌شود و درواقع  این تکنیک از سال 2018 تا به امروز مفید بوده است. بااین‌وجود، خدمه هنوز هم‌کاره‌ای سخت زیادی را در پیش دارند. لاکی مک لین، مدیر سابق دانشگاه می‌گوید:  هیچ روشی برای پاک‌سازی کامل اقیانوس‌ها وجود ندارد. این روزهای طولانی در دریا برای خدمه اختصاصی، شبکه‌ها و تیم بازیابی کار بسیار دشواری است و خدمه مقدار زیادی تور را از کف اقیانوس جمع‌آوری کرده و مقادیر زیادی زباله را نیز بازیافت می‌کنند.

تمیز کردن بزرگ‌ ترین اقیانوس  ،  ۱۰۳ تن پلاستیک از اقیانوس آرام جمع‌آوری شد

کار آن‌ها بسیار سخت است و هنوز هم شایان‌ذکر است که تخمین زده می‌شود حدود 80،000 تن پلاستیک در اقیانوس آرام قرار دارد . این تیم امیدوار است تا سال آینده بتواند سه کشتی را به مدت سه ماه و به‌صورت هم‌زمان برای جمع‌آوری پلاستیک از اقیانوس ارام  به کار بگیرد و پس از آن زباله‌ها را برای بازیافت به ساحل بیاورند . کرولی می‌گوید: " شک ندارم که کار ما باعث سالم‌تر شدن اقیانوس‌ها برای حیات‌وحش و امن‌تر کردن حیات‌وحش دریایی می‌شود، چراکه این تورها دیگر به وال، دلفین، لاک‌پشت یا صخره‌ها  آسیب نمی‌رسانند.

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.