شهری در پرتغال که از عصر حجر بازگشته

4.3
از 14 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شهری که هنوز در عصر حجر به سر می‌برد! + تصاویر
26 تیر 1397 10:00
0

شاید شما با کارتون "عصر حجر" یا Flintstones آشنا باشید و در کودکی این خانواده که در میان خانه های سنگی زندگی می کردند را دیده باشید. اما فکر می‌کنید بتوانید شهر سنگی درون داستان را در واقعیت ببینید؟ ما به شما می گوییم شدنی است چرا که این روستا در پرتغال، که موناسانتو ( Monasanto ) نام دارد ، دقیقا شما را به درون این داستان می‌برد.

سفر به پرتغال

این روستا بالای یک کوه در قلب پرتغال و با فاصله کمی از مرز اسپانیا قرار گرفته است. موناسانتو در سال 1938 بعنوان یکی از تاریخی ترین روستاهای پرتغال شناخته شد. وقتی به تصاویر آن نگاه می کنیم نیز چهره ی غیرعادی و باستانی آن به چشم می خورد و همین موجب می شود این روستا یکی از ارزشمندترین نقاط برای بازدید در پرتغال محسوب شود.

از آنجایی که این روستا در ارتفاعات قرار گرفته است ساکنین آن چشم اندازی شگفت انگیز از محیط اطراف و پرتغال مرکزی خواهند داشت اما برای گردشگران این تخته سنگ های بزرگ و غول آسا بیشتر به چشم خواهد آمد چرا که به هر جا نگاه کنید این تخته سنگ ها را می بینید ، خانه ها ، مسیرها و بالا و پایین این روستا از این سنگ ها شکل گرفته است.

جاده های باریک در میان این روستا پرتغال قدیمی تر را معرفی می کند ، چیزی که معمولا با بازدید از شهرهای بزرگ متوجه نمی شوید. اگرچه این جاده ها باریک و قدیمی هستند اما قدم زدن در آنها بسیار لذتبخش خواهد بود و گویا در میان تاریخ قدم بر می دارید.

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

در بالاترین نقطه این دهکده یک قلعه قرار گرفته است که آخرین یادگار شوالیه های معبد ( گروهی نظامی-مذهبی که در قرون وسطی فعالیت می کردند) می باشد. این قلعه تنها نمادی نیست که قدمت و میراث این دهکده را نشان می دهد. برج ساعت این دهکده که یک خروس نقره ای بالای آن قرار گرفته است نیز از دیگر جاذبه هاییست که نباید هنگام بازدید از این دهکده از آن چشم پوشی کرد.

تمام مناظری که در این دهکده مشاهده می شود یادآور عصرحجر خواهد بود ، قطعا شما نیز هنگام قدم زدن در چنین مکانی به یاد مردمان اولیه و یا شخصیت های انیمیشن محبوب عصرحجر خواهید افتاد.

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

سفر به پرتغال

منبع : theculturetrip

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان