قطر ایرویز استفاده از شیلد و کیت‌ محافظتی را برای مسافران الزامی کرد!

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کووید - 19 قطر ایرویز را نیز تحت تاثیر قرار داد! +تصاویر
09 مرداد 1399 09:00
0

شرکت‌های هواپیمایی در حال تطبیق با این "حالت عادی جدید" هستند و هواپیمای قطر که همیشه در اجرای پوشش حفاظتی تیم پرواز پیشرو بوده حال یک‌قدم فراتر گذاشته و این پوشش را برای مسافران نیز اجباری کرده است. همان‌طور که می‌دانیم در طی چند ماه گذشته مسافرت در جهان به طرز چشمگیری تغییر کرده و سفر هوایی نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. تهدید کو,ید-۱۹ خطوط هوایی را وادار کرده تا استانداردهای ایمنی خود را تغییر داده و تدابیر احتیاطی بیشتری را در زمان گسترش بیماری، به دلیل فقدان یک راهکار بهتر اعمال کنند.

قطر ایرویز استفاده از شیلد و کیت‌های محافظتی را برای مسافران الزامی می‌کند

یکی از خطوط هوایی که اقدامات ایمنی قابل‌توجهی را اجرا می‌کند خطوط هوایی قطر است و احتمالاً اولین کسانی هستند که این قوانین را اجرا خواهند کرد. پیش‌ازاین، بسیاری از خطوط هوایی به فاصله قابل‌توجهی بین صندلی‌ها و ماسک‌‌های صورت نیاز داشتند، اما قطر هم برای پرسنل خود و هم مسافران راهکار بهتری را در نظر گرفته است .

این تغییرات آغاز کاری هستند که ما به‌عنوان راه جدید سفر هوایی می‌شناسیم. درحالی‌که برخی شرکت‌ها در حال طراحی مجدد صندلی برای جلوگیری از گسترش بیماری‌ها هستند، برخی دیگر مانند قطر در حال انجام هر کاری هستند که بتوانند در این مدت امنیت خود و مسافران را حفظ کنند.

 

محافظ صورت (شیلد) برای مسافران

علم نشان داده‌ است که بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری، شستن دست‌ها و زدن ماسک است. برخلاف ماسک که فقط بینی و دهان را می‌پوشاند شیلد قدرت محافظت از کل صورت را دارد و هم مسافران و هم کارمندان موظف‌اند یکی از آن‌ها را بپوشند.

شیلدها، که قابل بازیافت هستند، در دو سایز ارائه می‌شوند که یکی سایز بزرگ برای بزرگ‌سال و یکی برای کودکان است. کودکان زیر سن دو سال نیازی به استفاده از شیلد نخواهند داشت. این حرکت کوچک و موقتی اقدامی است که پتانسیل نجات جان و مهار گسترش بیماری را دارد.

قطر ایرویز استفاده از شیلد و کیت‌های محافظتی را برای مسافران الزامی می‌کند

 

کیت‌های محافظتی رایگان

خطوط هوایی قطر علاوه بر شیلد، کیت‌های حفاظتی رایگان را به مسافران می‌دهند. این کیت‌ها راه‌حل دیگری برای کند کردن گسترش ویروس هستند چون حاوی تمام چیزهایی هستند که برای ایمن نگه‌داشتن مسافران لازم است. این کیت‌ها شامل دستکش یک‌بارمصرف، یک ماسک جراحی یک‌بارمصرف و ضدعفونی‌کننده دست می‌باشد.

تمامی این موارد همراه با شیلد مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اگرچه ممکن است خیلی زیاد به نظر برسد، اما این همان چیزی است که برای ایمن نگه‌داشتن سفرهای هوایی لازم است. مسافرانی که از دستکش یک‌بارمصرف و از ضدعفونی‌کننده دست استفاده می‌کنند هر بار که یک سطح را لمس می‌کنند، ایمن‌تر از کسانی هستند که هیچ احتیاطی را در نظر نمی‌گیرند. مسافرت هوایی نیاز به ‌قرار گرفتن در فضاهای تنگ برای مدت طولانی را دارد، به این معنی که لازم است هرگونه اقدامات ایمنی انجام شود، کاری که قطر کاملاً به آن متعهد است.

قطر ایرویز استفاده از شیلد و کیت‌های محافظتی را برای مسافران الزامی می‌کند

 

سایر خطوط هوایی به‌طور مرتب از پوشش محافظتی استفاده می‌کنند

مدیرعامل هواپیمایی قطر، آقای اکبر الاکبر درباره‌ی اقدامات این هواپیمایی می‌گوید: «در طول بحران کرونا سلامتی مسافرانمان الویت اول ما بود. با اضافه کردن پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی مشتریان ما می‌توانند برای پروازی ایمن به مقصدشان به ما اعتماد کنند. به‌عنوان بزرگ‌ترین هواپیمایی که در دوران پاندمی بدون وقفه در حال پرواز بود، ما یکی از باتجربه‌ترین‌ها در زمینه‌ی ایمنی و بهداشت هستیم.» وی سپس ادامه داد که قطر کاملاً متعهد به پیشبرد مبارزه با ویروس است و اقدامات پیشگیرانه ایمنی را برای این کار ادامه خواهد داد.

درحالی‌که مسافران ملزم به استفاده از کیت‌های محافظ خود هستند، خدمه کابین، لیست گسترده‌ای از وسایل محافظتی را نیز در اختیار دارند. این لیست شامل عینک ایمنی، دستکش، ماسک و حتی لباس‌های کاملاً یک‌بارمصرف است. همه روکش‌ها در دماهای بسیار بالا شسته می‌شوند و حتی غذاهای داخل هواپیما برای نگه‌داری از باکتری هوابرد به‌صورت جداگانه بسته‌بندی می‌شوند.

قطر ایرویز استفاده از شیلد و کیت‌های محافظتی را برای مسافران الزامی می‌کند

شرکت هواپیمایی دلتا (Delta Airlines) از پوشش محافظتی پیروی می‌کند و همچنین از کلیه مسافران خواسته است ماسک بپوشند و اقدامات پیشگیرانه مناسب را انجام دهند. شرکت هواپیمایی آلاسکا (Alaska Airlines) قبل از تعلیق کامل مسافران خاطی، به آن‌هایی که از رعایت اقدامات ایمنی جدید امتناع می‌کنند کارت زرد می‌دهد. شرکت هواپیمایی یونایتد (United Airlines) در حال حاضر ممنوعیت موقت مسافرانی را که از پوشیدن ماسک صورت خودداری می‌کنند، آغاز کرده است. به نظر می‌رسد واقعا آینده سفرهای هوایی قرار است به طور کامل متحول شود!

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.