برجی از استخوان در شهر مادرید

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
برجی از استخوان در شهر مادرید + تصاویر
18 آبان 1396 10:00
0

بخشی از برج نگهبانی مربوط به زمان های قرون وسطی در پارکینگی به نمایش گذاشته شده است.

برجی از استخوان در شهر مادرید

تکه ای از قدیمی ترین برج های زمان قرون وسطی در گوشه ای از پارکینگی در شهر مادرید که آن طور که باید و شاید هم شناخته شده نیست، جای خوش کرده است! شاید بتوان گفت گردشگرانی که به دنبال فضایی به عنوان پارکینگ برای پارک خودرو خود پیش از رفتن به کاخ سلطنتی هستند به صورتی اتفاقی با تماشای این بنای تاریخی شگفت زده خواهند شد.

برجی از استخوان در شهر مادرید

برجی از استخوان که به زبان اسپانیولی به آن لاتوره ده لوس هوسز (la Torre de los Huesos) گفته می شود، در حقیقت توسط مسلمانان حاضر در منطقه که در قرن یازدهم می زیستند ساخته شده است. جالب است بدانید که این برج به دلیل نزدیکی به هوسا دل راف (Huesa del Raf) که گورستان باستانی اسلامی آن زمان بود، لاتوره ده لوس هوسز نامگذاری شده است. این برج دو قرن پس از ساخت و تکمیل دیوارهای مایریت (Mayrit) در قرن نهم،  یعنی بطور دقیق در قرن یازدهم ساخته شد. دیوارهای مایریت همان دیوارهایی هستند که مسلمانان آن را به دور شهر مادرید کشیده اند.

برجی از استخوان در شهر مادرید

مکان هایی شبیه به پست های نگهبانی در خارج از ارگ  وجود داشت که از آنها برای بررسی هرگونه تحرک مشکوک در نهر قدیمی آرنال (Arenal) استفاده می شد. اما پس از آن در اوایل قرن یازدهم، زمانی که پادشاه آلفونسو وی آی  (Alfonso VI) توانست از کاستیل (Castile) مادرید را فتح کند، این پست های نگهبانی با دیوار مسیحیان ادغام شد.

برجی از استخوان در شهر مادرید

هم اکنون فضایی که کاخ سلطنتی اشغال می کند در واقع همان مکانی است که برج نگهبانی در آن ساخته شده بود و جالب است بدانید که بخش هایی از پایه و اساس اصلی این برج در سال 1996 آن هم در جریان بازسازی پلازا دی اورینته (Plaza de Oriente) توسط کارگران ساخت پارکینگ زیرزمینی کشف شد. همچنین دانستن پاسخ این سوال که چرا خرابه های باقی مانده از این برج باستانی در این نقطه نامعلوم از پارکینگ به نمایش گذاشته شده است نیز هیجان انگیز خواهد بود. در پاسخ به این سوال باید اذعان کنیم که محل نمایش این خرابه های باستانی بجای مانده از قرون وسطی، دقیقا همان جایی است که کارگران آنها را کشف کردند و پس از کشف نیز دیگر امکان جابجایی آنها وجود نداشته است.

برجی از استخوان در شهر مادرید

آنچه که باید پیش از بازدید از برج استخوانی بدانید

این پارکینگ در مقابل کاخ سلطنتی، در قلب شهر مادرید واقع شده است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن نیز ایستگاه "اپرا" (Opera) می باشد.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.