ماجرای وجود الف ها در ایسلند

4
از 14 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
الف‌ها چه کسانی هستند و در کجا زندگی می‌کنند؟
26 بهمن 1397 09:00
8

شاید شما هم داستان‌هایی در رابطه با اِلف‌ها یا آدم کوچولوها شنیده باشید؛ موجودات کوچکی که مانند انسان‌ها هستند اما قد و قامت کوتاه‌تری دارند. جالب است بدانید که داستان آدم کوتوله‌ها تنها مخصوص به ایران و ایرانیان نیست بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز رواج دارد. یکی از کشورهایی که مردمش در طول تاریخ علاقه‌ی زیادی به داستان الف‌ها نشان داده‌اند ایسلند است.

ماجرای وجود الف ها در ایسلند

تاریخ ساکنان این کشورِ اروپایی پر است از داستان‌های اساطیری درباره‌ی الف‌ها. آنها معتقد هستند که الف‌ها موجوداتی کوچک هستند که خود را از دید انسان‌ها پنهان می‌کنند، به همین خاطر به آنها لقب موجودات پنهان را هم داده‌اند. بسیاری از بومیان ایسلند عقیده دارند که الف‌ها نیز مانند انسان‌ها هستند و برای گذران زندگی ماهیگیری یا کشاورزی می‌کنند؛ اما همواره سعی دارند که هیچ اثری از خود بر جای نگذارند و پنهان باشند.

بر اساس یک مطالعه که در سال 2007 توسط محققان دانشگاهی در ایسلند انجام شد، بیش از 60 درصد از ایسلندی ها معتقدند که الف‌ها می توانند وجود داشته باشند، ناگفته نماند که افراد زیادی هم بر این عقیده هستند که الف‌ها تنها یک افسانه هستند.

ماجرای وجود الف ها در ایسلند

شاید تصور کنید که بیان داستان‌های جن و پری یا الف‌ها مربوط به گذشته باشد و در دنیای مدرن امروزی کسی به این موضوعات پایبند نباشد اما باید بگوییم که افراد بسیاری هستند که با استدلال و دلیل و مدرک بیان می‌کنند که در ایسلند الف‌ها وجود دارند. برای مثال چندی پیش یک بانوی ایسلندی ادعا کرد که مزرعه‌ی او را چند الف ساخته‌اند و الف‌های مزرعه‌ی او نامرئی هستند و زنان و فرزندان نامرئی هم دارند یا بر اساس گفته‌های فرد دیگری، الف‌ها پیرزنی مسن را که در بستر بیماری بود و از سرطان رنج می‌برد، شفا دادند.

با بررسی روایات و داستان‌های گوناگونی که در رابطه با این موجودات و حضورشان در ایسلند بیان می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که ماجراهای آنان با نوعی سحر و جادو در آمیخته است و همین موضوع باعث می‌شود تا تفکیک واقعیت و خیال دشوار باشد.

ماجرای وجود الف ها در ایسلند

پژوهشگران بسیاری بر روی وجود الف‌ها در ایسلند تحقیق کرده‌اند. بر طبق یکی از تحقیقات اخیر، از 900 ایسلندی در رابطه با الف‌ها پرس و جو شد و از میان آنها 75 نفر ادعا کردند که در زندگی خود با آنها دیدار کرده‌اند یا دوستی از قوم اجنه یا الف داشته‌اند و 35 نفر نیز گفتند که به خانه‌ی الف‌ها پا گذاشته‌اند.

ماجرای وجود الف ها در ایسلند

هنوز هم پاسخی قطعی برای این سوال که آیا به راستی الف‌ها در ایسلند وجود دارند یا تنها زاده‌ی ذهن انسان‌ها هستند، پیدا نشده است. نظر شما چیست؟ به نظر شما موجوداتی به عنوان الف وجود دارند؟

منبع: bbc.com

زهرا میرزایی