گران‌ ترین و با ارزش ترین سکه‌ ها و اسکناس‌ های جهان

4.3
از 49 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ارزش این سکه ها و اسکناس ها بسیار بیشتر از عدد حک شده‌شان است! +تصاویر
12 فروردین 1399 07:00
11

ماده فیزیکی پول اغلب کم ارزش است و ارزش واحد پول به دلیل اعتبار آن است. ولی در برخی موارد خاص اشتباهاتی در طول فرآیند ضرب سکه رخ می‌دهد، یا صرفا به خاطر نمونه‌های خاص پول‌هایی ضرب می‌شود که ارزش پول حتی از اصل مبلغ نوشته شده نیز بیشتر می‌شود. اگر علاقه دارید با برخی از این پول‌ها آشنا شوید، ما را در لست سکند همراهی کنید تا برخی از گرانترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

​​​​​​​​سکه فلورین مربوط به دوران ادوارد سوم و بسیار نایاب است. در حال حاضر این سکه 6.8 میلیون دلار ارزش دارد.

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

دوبلون در نتیجه تلاش یک زرگر در  دهه 1700 بوجود آمد، او تلاش کرد تا فلزاتی مثل مس و برنز را ضرب کند ولی به دلیل اینکه مقامات با این جنس پول موافق نبودند، او پول‌هایی از جنس طلا ساخت که هنوز 22 عدد از آن‌ها باقی مانده است و هرکدام حدود 7.4 میلیون دلار ارزش دارند.

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

این اولین سکه دلاری است که توسط دولت فدرال آمریکا ضرب شده است. سکه لیبرتی به دلیل اینکه جز اولین سکه‌های ضرب شده در ایالات متحده آمریکا است در حال حاضر حدود 10میلیون دلار ارزش دارد.

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

اسکناس 10دلاری که در سال 1875 به چاپ رسید توسط بانکی در شیکاگو منتشر شده است. در حال حاضر این برگه‌ها ارزش معاملاتی ندارند و به عنوان کالا خرید و فروش می‌شوند و ارزشی بیش از ده دلار دارند.

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

اسکناس 1000 دلاری رد سیل که در سال 1891 به چاپ رسیده است. امروزه ارزش این اسکناس‌های 1000 دلاری در حدود 2.5 میلیون دلار است و به عنوان نمونه یکی از آن‌ها در سال 2013 به همین مبلغ فروخته شده است.

در سال 1907 پولی منتشر شد که به اشتباه قسمتی از کلمات چاپ شده تحت عنوان ما به خدا اعتماد داریم توسط شرکت چاپ کننده حذف شد، ولی بلافاصله دولت آمریکا طرح را به حالت قبلی خود بازگرداند و به همین دلیل فقط تعداد بسیار کمی از این نوع پول متفاوت منتشر شده است.هر عدد از این پول‌ها حدود 7.6 میلیون دلار قیمت دارد. (متاسفانه تصویری از این پول در منبع مطلب آورده نشده است)

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

در سال 1913 بار دیگر این بار سکه‌ای به اشتباه ضرب شد که به جای سر مجسمه آزادی، سر یک بومی آمریکایی بر روی آن ضرب شده بود. قیمت هر کدام از این سکه‌های اشتباه نیز حدود 3.7 میلیون دلار ارزشگذاری شده است.

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

در سال 1933 سکه ای دو عقابی با ارزش 20 دلار ضرب شد ولی هرگز انتشار عمومی پیدا نکرد. دلیل  چاپ این سکه این بود که رییس جمهور آمریکا هنگام  حل بحران بانکی قصد داشت به مالکیت طلا پایان دهد. این سکه‌های طلا با وجود اینکه ارزش اسمی 20دلار دارند، ولی ارزش خرید و فروش آن‌ها حدود 7.6 میلیون دلار است.​

گران‌ترین سکه‌ها و اسکناس‌های جهان

یک سکه ۱ میلیون‌دلاری کانادایی در سال ۲۰۰۷ ضرب شده است که از 100 کیلوگرم طلای خالص ساخته شده است.ارزش واقعی این سکه در حال حاضر بیش از 4 میلیون دلار است.

شما نمونه دیگری از این سکه‌ها یا اسکناس‌های ارزشمند سراغ دارید؟

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی