عجیب ترین سنت های فرهنگی جهان که باور آن ها غیرممکن است!

4.5
از 112 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
عجیب ترین سنت های جهان؛ از خوردن بستنی یخی خون تا زندگی با مردگان! +تصاویر
20 آذر 1398 07:00
2

یکی از دلایل بسیار خوب سفر، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف است. فرهنگ بسیار مهم است، زیرا عاملی است که ما را به‌ صورت گروه‌های جداگانه به یکدیگر پیوند می‌زند. فرهنگ بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود و شما برای تجربه یک فرهنگ می‌توانید غذای محلی یک منطقه را سفارش دهید، در رویدادی سنتی شرکت کنید، قطعه‌ای ادبی از ادبیات آن منطقه را بخوانید و یا به بازار محلی آنجا بروید. در لست سکند قصد داریم چند مورد از فرهنگ‌های عجیب‌وغریب سراسر جهان را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. زندگی با مردگان، اندونزی

زندگی با مردگان، اندونزی

در این سنت به‌جای دفن افرادی که فوت‌ شده‌اند، اجساد عزیزانشان را در کنار خود نگهداری می‌کنند. به این اجساد لباس مخصوص پوشانده می‌شود و سپس در اطراف روستا تشییع می‌شوند. همچنین برای تمیز کردن بدن، لباس و محل نگهداری آن‌ها نیز مراقبت‌های ویژه‌ای دارند.

 

  1. نوشیدن خون از حیوان زنده در قبیله ماسای، آفریقا

نوشیدن خون از حیوان زنده در قبیله ماسای، آفریقا

مردم ماسای در قاره آفریقا علاقه ویژه‌ای به این کار دارند و از حیوان زنده خون می‌نوشند. آن‌ها معمولاً از گاو به‌ عنوان منبع اصلی تأمین خون استفاده می‌کنند. ماسای‌ها هنوز هم که هنوز است این رسم خود را حفظ کرده‌اند و اعتقاد دارند این سبک زندگی سالم‌تر و پایدارتر است. برخی نیز خون را با شیر مخلوط می‌کنند و سپس میل می‌کنند.

 

  1. بستنی یخی خون، تایوان

بستنی یخی خون، تایوان

تایوانی‌ها کارهای عجیبی با خون انجام می‌دهند که یک نمونه از آن بستنی یخی خون است. این بستنی به‌صورت دست‌فروش توسط چرخ‌های دستی در خیابان‌ها فروخته می‌شود. بستنی یخی‌ خون از مخلوط برنج جوشانده شده به همراه خون و شکر تهیه می‌شود، سپس در پودر سویای ادویه‌دار طعم دار شده و فروخته می‌شود. این دستورالعمل به‌عنوان سنتی دیرینه و یک‌راه درمانی در بین افراد محلی مرسوم است.

 

  1. پرتاب بچه، هند

پرتاب بچه، هند

ممکن است به نظر شما پرتاب کودک سنت خطرناکی باشد، اما به‌هرحال این روش برای مردم روستای سولاپور در هند طبیعی به نظر می‌رسد. آن‌ها معتقدند این کار باعث خوش‌شانسی، عمر طولانی، سلامتی و هوش بالای کودک می‌شود. در این سنت کودکان از بالای یک تراس با ارتفاع حدوداً 16 متر به پایین پرتاب می‌شوند و گروهی نیز در پایین تراس از طریق نگه‌داشتن یک پارچه از برخورد کودک به زمین جلوگیری می‌کنند.

 

  1. پرتاب پوتین، فنلاند

پرتاب پوتین، فنلاند

در کشوری که طی تابستان روزها در آن بسیار بلند است و زمستان‌ها، تاریکی طولانی دارد، طبیعی است که مردم برای سرگرمی خود بازی‌های عجیب‌وغریبی اختراع کنند. یکی از این بازی‌ها مسابقه پرتاب پوتین است که قدمتی بیش از یک‌صد سال دارد. از سال 1992 این مسابقات حتی به‌صورت مسابقات قهرمانی برگزار می‌شود و انجمنی به‌نام انجمن بین‌المللی پرتاب پوتین وجود دارد.

 

  1. تمیز کردن در جشن تولد 30 سالگی، آلمان

تمیز کردن در جشن تولد 30 سالگی، آلمان

جوانان در آلمان اگر تا سن 30 سالگی ازدواج نکنند، زنان مجرد در جشن سی‌سالگی باید دستگیره منزل دوستانشان را با مسواک تمیز کنند و مردان مجرد باید پله‌های سالن اجتماعات یا یکی از مکان‌های عمومی شهر را تمیز کند.

 

  1. جشنواره بوفه (سلف‌سرویس) میمون، تایلند

جشنواره بوفه (سلف‌سرویس) میمون، تایلند

در استان لوپبوری تایلند جشنواره عجیبی برگزار می‌شود که در آن مراسم خوراکی‌هایی مثل میوه، کیک، آب‌نبات و سبزیجات به‌صورت سلف‌سرویس برای میمون‌ها بر روی میز سرو می‌شود. این جشنواره بین گردشگران بسیار محبوب شده است و هرساله در روز 25 نوامبر (4 آذر) برگزار می‌شود.

آیا شما هم به آشنایی با فرهنگ‌های عجیب و غریب علاقه دارید؟ حاضرید یکی از آن‌ها را امتحان کنید؟

 

منابع:  cheatsheet.com و ranker.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی