برج هرکول، قدیمی ترین فانوس دریایی جهان در اسپانیا

4.4
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این شاهکار معماری روم باستان، هنوز هم کار می‌کند! +تصاویر
17 بهمن 1397 10:00
0

در شمال غربی اسپانیا و در فاصله‌ی 2 کیلومتری از مرکز شهر لاکرونیا، فانوس دریایی باستانی و کهنی قرار دارد که قدمتش به قرن دوم میلادی برمی‌گردد و به شکل عجیبی، همچنان استوار و پابرجاست. باستان‌شناسان تاریخ ساخت این برج را در اواخر قرن اول تا اوایل قرن دوم میلادی تخمین زده‌اند. وظیفه‌ی این فانوس دریایی تسهیل ناوبری در امتداد خط ساحلی ناهموار گالیسیا بوده است و در منطقه‌ی استراتژیکی واقع شده که دریای مدیترانه را به شمال غربی اروپا متصل می‌کرده است.

برج هرکول، قدیمی ترین فانوس دریایی جهان در اسپانیا

این برج بر فراز یک صخره‌ی 57 متری ساخته شده و 55 متر طول دارد. از این 55 متر، 34 متر مربوط به قرن دوم میلادی و سنگ‌تراشی‌های رومیان باستان و 21 متر آن متعلق به قرن نوزدهم میلادی و بازسازی برج است. در این بازسازی، برج با دو فرم هشت ضلعی تقویت شده تا مانع از ریزش و یا تضعیف ساختمان بنا شود.

برج هرکول

ساختمان اصلی برج دارای پله‌های مارپیچی است که از پایین تا بالای برج کشیده شده‌اند. ساختمان این برج یا فانوس دریایی، از بدو ساخت تا به امروز در حال کار است و همچنان از آن استفاده می‌شود! جالب است بدانید که این فانوس دریایی، قدیمی‌ترین فانوس دریایی جهان است!

برج هرکول

به نظر شما چطور ممکن است که ساختمانی با این قدمت، نه تنها سالم مانده باشد، بلکه همچنان کارآیی داشته باشد؟ به نظرتان چرا این اتفاق در مورد بناهای کهن سرزمین ما نمی‌افتد؟ آیا صرفا انتقاد را باید به مدیران وارد کنیم یا اینکه خود ما هم در حفظ و نگه‌داری این بناها موثریم؟ شما چه فکر می‌کنید؟ منتظر دریافت نظرات شما هستیم  و در ادامه، تصاویر زیبایی از این فانوس دریایی را از نظر می‌گذرانیم.

برج هرکول

برج هرکول

برج هرکول

برج هرکول

برج هرکول

برج هرکول

برج هرکول

منبع: amusingplanet.com

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور