وین بهترین شهر برای زندگی

4.3
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شد!
05 مهر 1397 09:00
0

هر سال پژوهش‌هایی انجام می‌شود که طی آن بهترین شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. چند سالی‌ست که ملبورنِ استرالیا جایگاه نخست را به‌دست می‌آورد اما امسال یعنی در سال 2018 وین توانست جایگاه ملبورن را از آن خود کند، علت این موضوع کمتر بودن نرخ جرم و جنایت در وین به نسبت ملبورن بود. بنابراین بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها و مطالعات انجام شده در حال حاضر وین بهترین شهر برای زندگی است.

واحد اطلاعات اکونومیست در بیانیه‌ای علت انتخاب وین را چنین توضیح داد: در چند سال اخیر کشورهای اروپایی با معضل حملات تروریستی روبه‌رو شده‌اند پس معیارهای امنیتی در انتخاب بهترین شهر برای زندگی نقش پررنگ‌تری دارند با این حال در انتخاب امسال تلاش شد تا معیارها به حالت نرمال خودشان برگردند.

شهرهای ملبورن و وین در معیارهایی چون مراقبت‌های بهداشتی، سطح تحصیلات و زیرساخت‌ها باهم برابر بودند اما وین از نظر بهبود مداوم، وضعیت بهتری داشت و اولین شهر شد. دیگر شهرهایی که در رتبه‌های بالا قرار دارند اوساکای ژاپن، کلگری کانادا و سیدنی استرالیا هستند.

شاید جالب باشد که بدانید کدام شهرهای دنیا آخرین رتبه‌ها را دارند؛ این شهرها عبارتند از داکا، دمشق و لاگوس. جایگاه وین تا سال 2019 قابل تغییر نیست اما بعید به نظر نمی‌رسد که ملبورن بتواند دوباره جایگاهش را به‌دست بیاورد.

شهر وین

نمایی از شهر وین

وین از زاویه بالا

وین

وین

منبع: matadornetwork.com

زهرا میرزایی