اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌ دهند را بشناسیم!

4.2
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این اتفاقات دور از انتظار درست در میانه‌ی مسافرت برایتان رخ خواهند داد! +تصاویر
31 شهریور 1398 12:00
0

مسافرت رفتن تنها باشد یا همراه با یک دوست، با توجه به اینکه باعث دوری از خانواده و دوستان می‌شود می‌تواند حسِ ترسی همراه با دل‌تنگی در شما ایجاد کند. این موضوع که چه میزان اهل سفر هستید، باعث نمی‌شود زمان سفر، نزدیکانتان سؤالات ریز و درشتی را همراه با نگرانی از شما نپرسند. آن‌ها سعی می‌کنند هر طور شده شما را در مورد نگرانی‌هایشان متقاعد کنند. در لست‌سکند قصد داریم شما را نسبت به مسائلی که احتمالا قبل از سفر راجع به آن‌ها فکر نمی‌کنید، آگاه کنیم و به کاوش دنیای اطرافمان بپردازیم.

 

  1. می‌توانید دوباره متولد شوید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

نه اینکه هنگام سفر کاملا شخصیتتان را تغییر دهید، اما احتمالاً قصد تغییر در جنبه‌هایی از زندگی‌تان را دارید. سفر صرف‌ نظر از اینکه به کجا می‌روید، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته احتمالاً بعد از بازگشت از سفر بار دیگر با سؤالات نزدیکانتان در رابطه با علت تغییر مواجه شوید و تحت تأثیر قرار بگیرید.

 

  1. درباره مسائل زیاد فکر می‌کنید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

خودبه‌خود (بدون تحقیق و تفکر) عمل کردن بخشی از سفر است، اما این بدان معنی نیست که همه افراد و در همه حال این‌گونه عمل کنند. بعضی‌ اوقات حتی یک شخص که به تصمیمات ناگهانی عادت دارد نیز، حس می‌کند باید در مورد مسئله‌ای بسیار تفکر کند. شما بهتر است این نوع از تفکر و نتیجه‌اش را تجربه کنید تا نقش مهم آن را در زندگی‌تان باور کنید.

 

  1. تغییر موقعیت اجتماعی

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

ممکن است زمان بازگشت به خانه، دیگر شما را به عنوان شخصی شوخ طبع بشناسند، یا خارج از چارچوب قبلی دیده شوید. بخصوص زمانی که به خارج از کشور سفر می‌کنید، وضع اجتماعی یا موقعیت شما بین گروهِ هم‌سفرها، موقعیت قبلی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

  1. تجربه عدم موفقیت

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

تمام مدت منتظر رفتن به یک مکان رؤیایی مانند برج ایفل بوده‌اید؟ احتمالاً در تصورات خود برای لذت بردن از آن جاذبه یا مکان، برنامه‌هایی دقیق و رؤیایی ریخته‌اید! خب به آنجا می‌رسید و خلاف انتظارتان اتفاقی می‌افتد. این طبیعی است، برای هر لحظه و هر مکانی ممکن است با چنین تجربه‌ای روبه‌رو شوید. پس همواره انتظار چنین مواردی را داشته باشید.

 

  1. ممکن است خستگی مفرط را تجربه کنید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

شاید این‌طور به نظر برسد که مسافرت اصلاً خستگی به همراه ندارد و سرشار از انرژی و شادی است؛ اما همه می‌دانند که داشتن فعالیت‌های زیادی که در سفر رخ می‌دهد، در نهایت خستگی به همراه دارد. این نشانه ضعف نیست و نباید با توجه به ذهنیتی که از سفر، مثلا در فیلم‌های سینمایی داشته‌اید و خستگی را در آنجا انتقال نداده‌اند، نسبت به خود ناامید شوید، پس بهتر است در این زمان‌ها استراحت کنید و خود را آزار ندهید.

 

  1. امکان دارد با مردمی عجیب‌ و غریب روبه‌رو شوید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

این موضوع قابل‌ درک است که وقتی با ذهنیتی زیبا به یک مکان سفر می‌کنید، انتظار دارید در آنجا فقط افرادی خوش‌برخورد، مهمان‌نواز، گرم و صمیمی را ملاقات کنید، اما این موضوع همیشه صادق نیست. پس بهتر است سعی کنید با این موضوع کنار بیایید.

 

  1. ممکن است مورد توجه زیادِ افراد محلی قرار بگیرید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

کوچک یا بزرگ بودن محل اقامت شما در سفر خیلی در جلب‌ توجه افراد محلی به‌ سوی شما تأثیرگذار نیست. با توجه به اینکه در هر صورت یک فرد غریبه محسوب می‌شوید، ممکن است خیلی‌ها توجهشان نسبت به شما جلب شود و حتی راجع به شما با هم صحبت کنند. پس برای این موضوع آمادگی قبلی داشته باشید.

 

  1. خطرات خیابانی را در نظر داشته باشید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

در محل زندگی خود ممکن است هر طوری که دلتان می‌خواهد رفتار کنید و مشکل خاصی هم پیش نیاید؛ اما در خارج از محل زندگی‌تان که با نوع محیط آشنایی ندارید باید احتیاط بیشتری داشته باشید. چه مرد باشید و چه زن، باید برای ارتباط گرفتن با افرادی که نسبت به آن‌ها شناختی ندارید، دقت داشته باشید. از روی ظاهر نمی‌شود به‌ راحتی قضاوت کرد. پس نسبت به خطرات زندگی شهری آگاه باشید. البته این بدین معنی نیست که در هرجایی خطری قطعی وجود دارد، اما احتیاط شرط عقل است.

 

  1. احتمالاً دل‌تنگ می‌شوید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

این‌ یک واقعیت است که قطعا احساس دل‌تنگی به شما دست می‌دهد. زمانی که چنین حسی داشتید، بهتر است به خانواده و دوستانتان و سایر چیزهای خوب فکر کنید تا کمی آرام شوید. البته اگر عکس‌هایی هیجان‌انگیز از سفر دیگران در شبکه‌های اجتماعی را دیده باشید، احتمالاً دل‌تنگی صاحب آن عکس برایتان ملموس نیست. این حس، حس عجیبی است و تا زمانی که دل‌تنگی را تجربه نکنید، به‌درستی متوجه آن نمی‌شوید.

 

  1. سریع تطبیق پیدا می‌کنید

اتفاقات دور از انتظاری که هنگام مسافرت رخ می‌دهند

فرض کنید یک هفته به برلین سفر می‌کنید، خب در ابتدا همه‌ چیز برای شما ناآشنا است. احتمالاً به‌ نوعی فکر می‌کنید که دور خود می‌چرخید و چیزی را متوجه نمی‌شوید. بعد از مدت کوتاهی با مقصد سفر آشنا می‌شوید و ارتباط برقرار می‌کنید. میدانید برای گرفتن بلیط قطار چطور باید اقدام کنید، غذای خیابانی از کجا تهیه کنید و از همه مهم‌تر کمی زبان محلی یاد گرفته‌اید.

 

آیا شما هم چنین تجربیات مشابهی را در سفرهایتان داشته‌اید؟ با کدام یک از موارد بالا مخالف یا موافق هستید؟ برایمان بنویسید.

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی