عجیب ترین و نایاب ترین گل های دنیا

4.3
از 136 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجیب‌ترین و نایاب‌ترین گل‌های دنیا! + تصاویر
22 مرداد 1397 10:00
10

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که چه گل‌هایی در دنیا زیباتر از دیگر هم‌نظیرانشان هستند و با دیدن چه گل‌هایی به وجد خواهید آمد. اغلب عقیده دارند که همه‌ی گل و گیاهان دنیا زیبا هستند و گل‌های زشت را هم اگر از نزدیک نگاهشان کنیم جذاب و خاص خواهند بود. یکی از مزایای وجود گل و گیاهان رنگارنگ ایجاد حس شور و نشاط در بیننده است. کمتر کسی تماشای گل‌ها را دوست ندارد و بسیاری از مردم برای دیدن گل‌های مختلف دل را به دریا زده و راهی سفر می‌شوند. در این مطلب با هم با 10 مورد از زیباترین و عجیب‌ترین گل‌های دنیا آشنا می‌شویم.

عجیب ترین و نایاب ترین گل های دنیا

عجیب ترین و نایاب ترین گل های دنیا

10- گل رز ژولیت، Juliet Rose

گل رز ژولیت گران‌قیمت‌ترین گل دنیاست و آمارها نشان می‌دهند که برای توسعه و پرورش این گل در طی 15 سال گذشته چیزی در حدود 3 میلیون دلار هزینه شده است. برای نخستین بار در سال 2006 در نمایشگاهی به نام the Chelsea Flower در معرض دید عموم قرار گرفت. گلبرگ‌های این گل رنگی گل‌بهی دارند و با این رنگ زیبایشان سبب شدند تا رز ژولیت طرفداران زیادی پیدا کند.

گل رز ژولیت، Juliet Rose

گل رز ژولیت، Juliet Rose

9- ارکیده گوست، Ghost Orchid

ارکیده گوست یا ارکیده شبح مانند، بومی فلوریدا، کوبا و باهاما است. می‌توان گفت که مهمترین علت شهرت و خاص بودن این گل، شکل ظاهری آن است زیرا درست شکلی شبح مانند دارد. گلبرگ‌های این گیاه سفید رنگ و کشیده هستند. گل ارکیده گوست بسیار نادر است و متاسفانه در معرض انقراض قرار دارد. گفته می‌شود که ازدیاد زباله‌ها در طبیعت و کم شدن گرده‌افشانی این گیاهان توسط پروانه‌ها دلایل اصلی کم شدن تعداد این نوع گل‌هاست.

ارکیده گوست، Ghost Orchid

ارکیده گوست، Ghost Orchid

8- کیپریپدیوم، Lady Slipper

کیپریپدیوم‌های زرد و بنفش از نادرترین گل‌های دنیا محسوب می‌شوند. اصالت این گل به اروپا و به‌خصوص انگلستان بازمی‌گردد. شکل ظاهری این گل سبب شده تا آن را به یک کفش یا یک ظرف تشبیه کنند. با وجود این‌که هم‌اکنون شمار کیپریپدیوم‌های زرد و بنفش کم است اما تعداد آن‌ها پیش از سال 1917 کمتر هم بود اما در این سال یک باغ زیبا از گل کیپریپدیوم‌ در انگلستان کشف شد و از سال 1981 نیز این گیاهان نایاب تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. متاسفانه افراد بسیاری به صورت غیرقانونی این گل‌ها را می‌چینند به همین خاطر هنوز هم شمار کیپریپدیوم‌های زرد و بنفش کم است.

کیپریپدیوم، Lady Slipper

کیپریپدیوم، Lady Slipper

7- سوسن نارنجی، Fire Lily

سوسن نارنجی که با نام flame lilies نیز شناخته می‌شود، در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است. این گل رنگی شبیه به نارنجی و قرمز دارد و به همین خاطر نام آن را فایر Fire یا همان آتش قرار داده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این نوع از گل‌ها می‌توان به قدشان اشاره کرد، طول آن‌ها در حدود 3.5 متر است و اگر به مزرعه سوسن نارنجی بروید در میان گل‌ها گم خواهید شد زیرا قدشان از انسان‌ها بلندتر است. در حال حاضر در کشورهایی چون استرالیا، جزایر کوک و پلی‌نزی فرانسه سوسن‌های نارنجی به صورت بومی یافت می‌شوند.

سوسن نارنجی، Fire Lily

سوسن نارنجی، Fire Lily

6-میدلمیست قرمز، Middlemist Red

این گل شبیه به رز است اما رنگی صورتی دارد. در ابتدا میدلمیست در چین می‌رویید اما در سال 1804 آن را به انگلستان انتقال دادند. در حال حاضر این گل زیبا را می‌توانید در باغ گیاهشناسی نیوزلند و برخی باغ‌های اصلی انگلستان پیدا کنید.

میدلمیست قرمز، Middlemist Red

میدلمیست قرمز، Middlemist Red

5-درخت گل فرانکلین، Franklin Tree Flower

این درخت برگ‌های سبز زیبایی دارد که در فصل پاییز به رنگ زرد و نارنجی تغییر پیدا می‌کنند. این درخت در ابتدا در کنار رود آلماها Altamaha River می‌رویید اما هم‌اکنون در سایر کشورها نیز یافت می‌شود. این گل در سال 1765 کشف شد و نام آن را نیز به افتخار بنجامین فرانکلین بنیانگذار امریکا فرانکلین نهادند. متاسفانه در حال حاضر این درخت گل در معرض انقراض قرار دارد و دلیل اصلی این معضل را نیز وجود بیماری‌های قارچی بیان کرده‌اند.

درخت گل فرانکلین، Franklin Tree Flower

درخت گل فرانکلین، Franklin Tree Flower

4-چاکلت کاسموس، Chocolate Cosmos

این گل یکی از نادرترین گیاهان دنیاست و اصالتش به مکزیک بازمی‌گردد. رنگ گلبرگ‌های این گل زرشکی مایل به قهوه‌ای است. بنابر آخرین شواهد تاریخی پیشینه این گل به 100 سال پیش می‌رسد و در سال 1902 در باغ‌های گیاهشناسی شروع به پرورش این گل زیبا کردند اما هنوز هم در معرض نابودی‌ست.

چاکلت کاسموس، Chocolate Cosmos

چاکلت کاسموس، Chocolate Cosmos

3-گل جید وین، Jade Vine

جالبترین نکته درباره‌ی این گل رنگ آن است. گلبرگ‌های این گیاه رنگ آبی مایل به سبز دارد. گفته می‌شود که اصالت این گل به جنگل‌های بارانی فیلیپین برمی‌گردد. قد گل جید وین نیز چیزی در حدود 1 متر است و از جمله گیاهان بلندقد به شمار می‌آید. اغلب، این گل را با بوته‌های نخود و لوبیا در یک خانواده قرار می‌دهند. بد نیست بدانید که امروزه شمار جید وین‌ها به شدت رو به کاهش است زیرا جنگل‌ها و مناطق مناسب برای آن‌ها رو به نابودی گذاشته‌اند.

گل جید وین، Jade Vine

گل جید وین، Jade Vine

2-گل کادوپول، Kadupul Flower

این گل در واقع شکوفه گیاه کاکتوس است که چهره‌ی بسیار زیبایی دارد و در هنگام شب با رنگ سفیدش می‌درخشد؛ همین درخشش سفید گل باعث شده تا به کادوگول لقب ملکه شب queen of the night را بدهند. خوشبختانه کادوگول در چند کشور دنیا رشد می‌کند که ژاپن، سریلانکا و چین از مهمترین آن‌ها هستند. این گل به هنگام شب کمی تکان می‌خورد به همین خاطر در افسانه‌ها بارها از آن یاد شده است. از دلایلی که شمار کادوپول‌ها کم شده، به دام افتادنشان در میان گل و لای است.

گل کادوپول، Kadupul Flower

گل کادوپول، Kadupul Flower

1-گل بد بو، Corpse Flower

این گل یکی از خطرناکترین گیاهان جهان است و تنها در جنگل‌های اندونزی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. گل بد بو هیچ ساقه و ریشه‌ای ندارد و تنها گل است به همین خاطر کمی عجیب و غریب به نظر می‌آید. وقتی گل بد بو جوانه می‌زند از آن بوی بسیار تند و زننده‌ای ساطع می‌شود به همین خاطر سوسک‌ها و مگس‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. بد نیست بدانید که این گل هر 10 سال یکبار شکوفه می‌زند و ارتفاعش ممکن است به 3 متر هم برسد. گل بد بو از نظر ظاهری نیز عجیب است زیرا از بیرون رنگی سبز و از داخل رنگی بنفش دارد.

گل بد بو، Corpse Flower

گل بد بو، Corpse Flower

کدامیک از گل‌هایی که باهم مرور کردیم برای شما جالبتر بود؟ به نظرتان برای جلوگیری از انقراض گیاهان باید چه کارهایی انجام داد؟ منتظر دیدگاه‌های شما خوبان هستیم.

منبع: worldatlas.com

زهرا میرزایی