قدیمی‌ ترین راهنمای سفر دور دنیا در موزه به نمایش گذاشته خواهد شد!

4.5
از 11 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قدیمی‌ترین راهنمای سفر دور دنیا کشف شد! +تصاویر
10 آبان 1398 11:00
1

این راهنما، شبیه به سفرنامه شامل چگونگی لیست کردن مقاصد و برنامه‌ریزی یک سفر نسبتا مدرن به نظر می‌رسد اما در واقع تاریخچه این راهنمای سفر، به قرن پانزدهم برمی‌گردد. قدیمی‌ترین راهنمای سفر در سال 1486 توسط "فون بریدن باخ" نوشته شده است و اکنون در موزه بریتانیا، در معرض نمایش عموم می‌باشد. نوشتن این راهنما پس از زیارت سرزمین مقدس در اوپنهایم آلمان توسط بریدن باخ آغاز شد و شامل تصاویر ونیز می‌باشد.

قدیمی‌ترین راهنمای سفر دور دنیا که در موزه انگلیس به نمایش گذاشته خواهد شد

نام این کتاب در Terram sanctam، Peregrinatio است که به معنای زیارت سرزمین مقدس می‌باشد. این اولین بار بود که بسیاری از مردم غرب اروپا توسط این کتاب به‌صورت ملموس با تصاویر این راهنما مواجه می‌شدند. جولیا بارتروم، مجری چاپ آلمانی در موزه‌ی بریتانیا می‌گوید: «عکس‌های پانورمای بزرگ از شهرهای مشهور موجود در این راهنما، همان چیزی است که این اثر را بسیار برجسته و ارزشمند می‌کند و باعث شده که این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب در قرن پانزدهم شود.»

قدیمی‌ترین راهنمای سفر دور دنیا که در موزه انگلیس به نمایش گذاشته خواهد شد

 قبل از خلق این کتاب، دیدن تصاویر مکان‌هایی مانند ونیز برای اکثریت مردم کاملاً دور از ذهن بود. بسیاری از مردم اروپا تاکنون از این مکان‌ها دیدن نکرده‌ بودند بنابراین اگر این راهنمای شگفت‌انگیز همراه با جزئیات نباشد، مخاطبین تصویر درست و واضحی از آن مکان‌ها نخواهند داشت. تصاویر موجود در این راهنمای سفر هنوز که هنوز است تعجب همگان را برانگیخته است، چراکه جزییات به دقت در آن ها ترسیم شده است تا خوانندگان بتوانند خودشان را در آن مکان‌ها تصور کنند.

قدیمی‌ترین راهنمای سفر دور دنیا که در موزه انگلیس به نمایش گذاشته خواهد شد

 

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.