تاکویاکی خوری

4.6
از 5 رای
خاطره سفر: تاکویاکی خوری + تصاویر

برای یک سفری کاری و مذاکره با یک شرکت ژاپنی عازم اوزاکا (اوساکا) (Osaka) شده بودم. مدیران شرکت ژاپنی پس از پایان جلسات روزانه سعی میکردن تعدادی از جاذبه های شهر را به ما نشون بدن تا در کنار جلسات کاری، خاطره خوشی هم از شهر و کشورشون برامون به یادگار بمونه.

در یکی از این برنامه ها، مدیر فروش شرکت ژاپنی ما را برای گردش به بازار مشهور شین‌سای‌باشی‌سوجی (Shinsaibashi-suji)  در مرکز شهر اوساکا برد. در زمان گردش جلو یک غذاخوری ایستاد و همه را به خوردن تاکویاکی "Takoyaki" که از غذاهای سنتی شهر اوساکا است دعوت کرد.

IMG_6067.jpg

 تاکویاکی گلوله های کوچکی (حدود پنج سانتیمتر) است که در وسطش تکه های خرد شده هشت پای آب پز شده قرار میدن و در قالب‌های مخصوص گرد کوچک پخته میشه. با یک چوب مرتب خمیر ریخته شده در قالب را می‌چرخونن تا هم شکل کروی بگیره و هم همه طرفش کاملا پخته و برشته بشه. بعد چند عدد (8 تا 10) تاکویاکی را تو ظروف یکبار مصرف مخصوص که با ورقه های بسیار نازک چوب به شکل قایق درست شده می‌چینن و روش سس سویا، ساقه پیازچه خورد شده و ورقه های نازک ماهی خشک شده میریزن. خمیر تاکویاکی از مخلوط تخم مرغ و آرد گندم و آب تهیه میشه و بعد از پخته شدن بافتی بین کیک و نون داره. هشت پا هم بافتی غضروفی داره در زمان خوردن زیر دندون قرچ قرچ میکنه...

IMG_6075.jpg 

روش پخت تاکویاکی را میتونید تو فیلم زیر ببینید

این سفرنامه برداشت و تجربیات نویسنده است و لست‌سکند، فقط منتشر کننده متن است. برای اطمینان از درستی محتوا، حتما پرس‌وجو کنید.

اطلاعات بیشتر