زیر گنبد تاریخ، موزه ایا صوفیه استانبول

4.7
از 6 رای

جاذبه‌های تاریخی در استانبول بسیارند، شاید همین موضوع برای محبوبیتش در میان ایرانیان و گردشگران جهان کافی باشد. اما این محبوبیت افزایش می‌یابد؛ زمانی که در بازدید از هریک از این جاذبه‌ها، بخشی از تاریخ عثمانی هم برای شما بازگو می‌شود. موزه ایا صوفیه به عنوان نمادی از شهر استانبول شناخته می‌شود و با معماری منحصر‌به‌فرد، شهرت به‌خصوصی میان گردشگران سراسر جهان دارد و از مهم‌ترین جاذبه‌هایی است که مسافران تور استانبول به سراغش می‌روند.

آنچه در داخل موزه ایا صوفیه گذشت...

موزه یا بهتر است بگوییم مسجد ایاصوفیه در ابتدا کلیسایی بود و بعدها به مسجد تغییر یافت و همین تغییر باعث به وجود آمدن خصوصیاتی متفاوت، در این بنا شد. در شهر توریستی و جذابی مثل استانبول، بی شک برای مسافران و گردشگران این مسجد از معروفترین مساجد استانبول به شمار می‌آید و ابهت در هرگوشه از این بنای عظیم دیده می‌شود. نقاشی‌ها و کاشی‌کاری‌های با مضمون در داخل موزه ایا صوفیه، هر یک به زیبایی چشم بیننده را به خود خیره می‌کند.

بنابراین فراموش نکنید که برای لمس این زیبایی در موزه ایا صوفیه استانبول، از راهنمای کامل سفر به استانبول کمک بگیرید تا بازدید از این بنا را در برنامه‌هایتان جای دهید. زیر گنبد ایا صوفیه، شما صدای تاریخ را می‌شنوید؛ بنابراین زیر لوسترهای نورانی، کهنه و قدیمی قدم بزنید و از این معماری محشر و باستانی لذت ببرید. در ادامه برای تماشای ویدئویی از داخل موزه ایا صوفیه همراه ما باشید.