تغییرات دبی، از بیابان تا مدرن ترین شهر خاورمیانه!

4.5
از 16 رای

بیشتر شهرهای جهان در حال پیشرفت و نوسازی هستند اما معمولا سیر تغییر و تحولات در آنها به کندی پیش می‌رود. بعضی از شهرها در این پروسه بسیار موفق‌تر عمل کرده‌اند. آنها از درآمد منابع موجود، در مسیر پیشرفت کشورشان استفاده کرده‌اند. تغییرات دبی نمونه‌ای از این مناطق در جهان است که تغییرات آن پر سرعت، شگفت‌آور و بسیار موفق بوده است و اکنون به دلیل ایجاد بسترها و مراکز گردشگری فراوان در این شهر، تور دبی یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در سراسر جهان محسوب می‌شود. در این ویدئو تغییر و تحولات شگفت‌انگیز این شهر توریستی را طی سال‌ها مشاهده خواهیم کرد. با ما همراه شوید!

تغییرات دبی، به سرعت نور!

شهر دبی، زمانی نه چندان دور دهکده‌ای با 800 نفر جمعیت بود که شغل غالب مردم ساکن آن صید ماهی و مروارید بود. با کشف اولین چاه نفت روند تغییرات دبی آغاز شد. زیر ساخت‌های اصلی مثل مدرسه، بیمارستان، راه و جاده‌ها در فاز اول توسعه دبی ساخته شدند. اما ایده‌های بلندپروازانه و درآمد هنگفت نفتی به پیشرفت‌ دبی شتابی باورنکردنی داد و امروز وقتی جاهای دیدنی دبی و جاذبه‌های آن را مرور می‌کنیم فهرستی از مدرن‌ترین و به روز‌ترین سازه‌های جهان را می‌بینیم.

سیر پیشرفت دبی

دبی که در سال‌های دور به دلیل قرار داشتن در منطقه جغرافیایی نه چندان مناسب بیشتر به بیابانی شبیه بوده، امروزه یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین شهر‌های خاورمیانه محسوب می‌شود که البته از نظر توریستی مورد توجه بسیاری از مردم جهان است. آسمان‌خراش‌های متعدد، جاذبه‌های منحصر به‌فرد بسیار و مراکز خرید متنوع در این شهر، سفر به دبی را به یکی از هیجان‌انگیزترین سفرها تبدیل کرده است. همین تعدد جاذبه باعث می‌شود معمولا مسافران تور دبی 7 شب و 8 روز را انتخاب کنند. 

 

منبع: Youtube