پارک های تهران؛ معروف ترین و بهترین پارک های تهران + آدرس

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
لیست بهترین پارک‌های تهران با عکس و آدرس
21 بهمن 1402 08:00
1

پارک های تهران بدون شک، نقش مهمی در طراوت و شادابی پایتخت دارند. پارک‌ها با فضای سبز و امکانات گوناگونی که دارند، می‌توانند در زیباتر کردن شهر بسیار مؤثر باشند. ازاین‌رو، بهترین پارک های تهران به پاتوق کودکان، جوانان و حتی بزرگ‌سالان تبدیل شده‌اند. اغلب پارک های تهران قدمتی طولانی دارند و سال‌هاست که میان مردم محبوب هستند. به همین دلیل، در این مطلب از مجله لست‌سکند، پارک های معروف تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر به‌دنبال یک پارک مناسب برای پیاده‌روی، پیک‌نیک یا دورهمی در تهران هستید، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین پارک تهران

پارک ملت، پارک لاله و پارک جمشیدیه از نظر مردم بهترین پارک تهران هستند. می‌دانید که پارک‌ها بخش مهمی از تفریحات تهران را تشکیل می‌دهد و یکی از پرترددترین جاهای تفریحی در تهران هستند. به همین دلیل، پیدا کردن بهترین پارک تهران که همه افراد آن را دوست داشته باشند و مطابق با سلیقه‌شان باشد، کار سختی است. بااین‌حال، این سه پارک را می‌توانیم جزو بهترین پارک های تهران بدانیم.

پارک های معروف تهران

پارک‌ های معروف تهران، پارک‌هایی هستند که علاوه‌بر نظرات مثبت افراد درباره آن‌ها، امکانات فراوانی دارند و به‌نوعی نماینده پایتخت هستند؛ مثلاً پارک ملت یکی از پارک‌هایی است که قدمت بسیاری دارد و اصلی‌ترین پارک تهران به شمار می‌آید. در ادامه، پارک های معروف تهران را معرفی می‌کنیم و مشخصات هرکدام را با عکس و آدرس در اختیارتان می‌‌گذاریم.

پارک ملت

یکی از بهترین راه‌ها برای سپری کردن یک روز تفریحی در تهران، گشت‌وگذار در پارک ملت است. این پارک زیبا و بزرگ با چشم‌اندازهای سبز و مناظر خیره‌کننده، محیطی آرام و شاد را برای شما فراهم می‌کند و در صدر لیست پارک های تهران جای دارد. شما می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی پارک قدم بزنید، دوچرخه‌سواری کنید، سوار قایق شوید یا از بازی‌های تفریحی مختلف پارک ملت لذت ببرید. همچنین می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های پارک بروید و غذاها و نوشیدنی‌های خوش‌مزه را که اغلب محلی‌اند، بخرید و امتحان کنید.

پارک ملت یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است. البته این گفته به این معنی نیست که در فصل‌‌های دیگر دیدنی نیست؛ بلکه این پارک در پاییز لطفی دوچندان دارد. تصور کنید درحالی‌که محیط پارک نارنجی‌پوش شده است، روی برگ‌های پاییزی قدم بزنید. پارک ملت، یک مکان عالی در پایتخت برای خانواده‌ها، دوستان و زوج‌هایی است که می‌خواهند از شلوغی و هیاهوی شهر بگریزند و چند ساعتی را در طبیعت سپری کنند. در این پارک، تعداد زیادی مجسمه مشاهیر و تندیس‌های فوق‌حرفه‌ای وجود دارد که در پیاده‌راه پارک، در معرض دید قرار گرفته‌اند.

  • ساعت کاری پارک ملت: 24 ساعته

  • آدرس پارک ملت: خیابان ولی‌عصر، تقاطع بزرگ‌راه نیایش

موقعیت دقیق پارک ملت

ملت2.jpg
پارک ملت، از بهترین پارک های تهران
ملت1.jpg
نمایی از پارک ملت، از پارک های معروف تهران

پارک دانشجو

اگر می‌خواهید اوقات‌فراغتی جذاب در تهران داشته باشید، ما به شما گشت‌وگذار در پارک دانشجو، حوالی تئاتر شهر را پیشنهاد می‌کنیم. این پارک که در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولی‌عصر قرار دارد، یکی از بهترین پارک های تهران است. در این پارک می‌توانید از دیدن فضای سبز و گل‌های رنگارنگ لذت ببرید. این پارک، در نزدیکی ایستگاه متروی تئاتر شهر قرار گرفته و یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو محسوب می‌شود. با قدم زدن در پارک دانشجو، آب‌نماهایی را می‌بینید که با کاشی‌های آبی، حال‌وهوای حمام‌های قدیمی ایرانی را برایتان تداعی می‌کنند. اگر هم با فرزندتان به این پارک می‌روید، قسمتی در این پارک وجود دارد که کودکتان می‌تواند بازی کند و برای دقایقی سرگرم شود. پارک دانشجو یک مکان مناسب برای تفریح با خانواده، دوستان و همکلاسی‌هاست. این پارک محیطی شاد و خودمانی دارد که هم روحیه‌تان را تازه می‌کند و هم انرژی مثبت به شما می‌دهد.

  • ساعت کار پارک دانشجو: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک دانشجو: انقلاب، تئاتر شهر

موقعیت دقیق پارک دانشجو

دانشجو1.jpg
پارک دانشجو، از بهترین پارک های تهران
دانشجو2.jpg
پارک دانشجو، از پارک های معروف تهران

پارک جمشیدیه

یکی از بهترین راه‌های تهران‌گردی، تفریح و پیاده‌روی در پارک جمشیدیه تهران است. این پارک که در شمال شهر واقع شده، چشم‌اندازهای زیبا و متنوعی از کوه‌ها دارد. شما می‌توانید با خانواده، دوستان یا حتی تنها به این پارک بروید و از هوای تازه، صدای آب و پرندگان و نور خورشید لذت ببرید. همچنین می‌توانید در مسیرهای مختلف پیاده‌روی کنید، عکس بگیرید، کتاب بخوانید یا ورزش کنید.

این پارک یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی تهران در زمستان است. البته حتی اگر در تابستان هم به این پارک بروید، هوا خنک و معتدل است. پارک جمشیدیه تهران یک محیط عالی برای تفریح و استراحت است که هم به سلامتی جسمی و روحی شما کمک می‌کند و هم به شما فرصت می‌دهد تا با زیبایی‌های طبیعت آشنا شوید. این پارک جایگاه ویژه‌ای در لیست پارک های تهران دارد.

  • ساعت کاری پارک جمشیدیه: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک جمشیدیه: جماران، خیابان باهنر، خیابان امیدوار

موقعیت دقیق پارک جمشیدیه

بوستان-جمشیدیه.jpg
نمایی از پارک جمشیدیه، بهترین پارک تهران
بوستان-جمشیدیه2.jpg
ارتفاعات پارک جمشیدیه، از بهترین پارک های تهران

پارک آب و آتش

یکی از بهترین راه‌ها برای سرگرمی و دور شدن از روزمرگی، گشت‌وگذار در پارک‌ های تهران است. پارک آب و آتش تهران یکی از زیباترین و محبوب‌ترین پارک‌های ایران است که هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این پارک با فواره‌هایی که آب را از دل زمین به بالا پرتاب می‌کند، محیطی شاداب و دل‌پذیر را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. تصویر این فواره‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید. شما می‌توانید در این پارک با دوستان و خانواده خود ساعت‌ها تفریح و گفت‌وگو کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید.

  • ساعت کاری پارک آب و آتش: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک آب و آتش: محله گاندی، پل طبیعت

موقعیت پارک آب و آتش

آب و آتش2.jpg
پارک آب و آتش، از معروف‌ترین پارک های تهران
آب و آتش.jpg
فواره‌های پارک آب و آتش

پارک ساعی

پارک ساعی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌ های تهران است که در منطقه ۳ واقع شده است. این پارک با مساحت ۱۴۰ هکتار، فضای سبز، درختان، گل‌ها، آب‌نماها، مجسمه‌های حیوانات، باغ وحش کوچک و امکانات رفاهی متنوع دیگری که دارد، می‌تواند برای تفریح و گشت‌وگذار خانوادگی و دوستانه مناسب باشد. پارک ساعی تهران همچنین محل برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی مختلفی است که در طول سال انجام می‌شود. ساعی،‌ یک پارک زنده و پویا در لیست پارک های تهران است که با گشت‌وگذار در آن می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت، آرامش و هوای خوب لذت ببرید.

  • ساعت کاری پارک ساعی: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک ساعی: خیابان ولی‌عصر، محله آرژانتین

موقعیت دقیق پارک ساعی

ساعی.jpg
پارک ساعی، از معروف‌ترین پارک های تهران
پارک ساعی2.jpg
بخشی از پارک ساعی

پارک هنرمندان

اگر می‌خواهید در راه برگشت به خانه، هوایی تازه کنید و کمی آرامش بگیرید، به پارک هنرمندان تهران سر بزنید. این پارک که تقریباً در مرکز شهر قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها برای فرهیختگان و اهل هنر است. در این پارک می‌توانید از دیدن آثار هنری مختلفی که توسط هنرمندان محلی خلق شده‌اند، لذت ببرید. همچنین می‌توانید با خرید بلیط، به نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری که در داخل پارک برگزار می‌شوند، بروید. اگر هم دوست دارید با دوستان خود چای بنوشید و گپ بزنید، می‌توانید به کافه‌ای که در محوطه پارک وجود دارد، سر بزنید.

کافه پارک هنرمندان هم با محیط صمیمی، حس خوبی به شما می‌دهد. پارک هنرمندان تهران، محیطی آرام و دل‌پذیر دارد که می‌تواند روح شما را تازه کند. به همین دلیل از تفریحات رایگان تهران به شمار می‌رود. اگر قرار است با جمع دوستانتان یک پارک را برای پیک‌نیک انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به پارک‌های دیگر بروید؛ زیرا پارک هنرمندان، بیشتر محیطی آرام و ساکت دارد و ممکن است صدای صحبت شما برای دیگران خوشایند نباشد؛ البته این سکوت همیشه هم پابرجا نیست!

  • ساعت کاری پارک هنرمندان: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک هنرمندان: خیابان انقلاب، خیابان ایرانشهر

بهترین کافه‌های تهران کدام‌اند؟

موقعیت دقیق پارک هنرمندان

هنرمندان.jpg
پارک هنرمندان، از پارک های معروف تهران
هنرمندان2.jpg

بخشی از پارک هنرمندان

پارک شهر

پارک شهر تهران یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی حوالی مرکز شهر است. این پارک، فضای سبز، آلاچیق‌، آب‌نما، میز شطرنج و فوتبال‌دستی دارد که برای بسیاری از خانواده‌ها، جمع‌‌های دوستانه و زوج‌ها جذاب است. اگر با کودکتان به این پارک می‌روید، خوب است بدانید که پارک شهر به وسایل بازی برای کودکان مجهز است. خودتان هم می‌توانید در این پارک با دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، کتاب خواندن، عکاسی و گوش دادن به موسیقی از اوقات‌فراغتتان لذت ببرید. به‌طور کلی پارک شهر تهران یک محیط دوستانه و شاد برای تفریح است.

  • ساعت کاری پارک شهر: از ۶ صبح تا ۱۲ شب

  • آدرس پارک شهر: سنگلج، خیابان بهشت، بین خیابان نوری و خیابان انصاری

موقعیت دقیق پارک شهر

پارک-شهر.jpg
پارک شهر، بهترین پارک تهران در مرکز شهر
پارک-شهر2.jpg
بخشی از پارک شهر

پارک های جنگلی تهران

پارک های جنگلی تهران نقش مهمی را در آخرهفته‌های پایتخت‌نشین‌ها ایفا می‌کنند. اگر اهل تهران باشید، به‌خوبی این موضوع را می‌دانید. پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها، پارک های جنگلی تهران خیلی شلوغ می‌شوند و مردم زیادی برای استفاده از تعطیلی آخرهفته به این پارک‌ها می‌روند و در کنار بازی و شادی، جوجه روی آتش کباب می‌کنند. اگر دوست دارید با پارک های جنگلی تهران آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید. گفتنی است که پیش‌تر در مطلب کامل‌تری پارک‌های جنگلی تهران را به شما معرفی کرده‌ایم و به‌طور مفصل درباره هریک از پارک‌های جنگلی پایتخت توضیحاتی داده‌ایم. در ادامه، به‌صورت مختصر تعدادی از پارک های جنگلی تهران را معرفی می‌کنیم.

پارک جنگلی سرخه‌حصار

یکی از بهترین راه‌ها برای سپری کردن یک روز تعطیل، گردش در پارک جنگلی سرخه‌حصار است. این پارک زیبا و بزرگ، در منطقه ۱۳ تهران واقع شده و امکانات متنوعی برای تفریح و استراحت دارد. شما می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری لذت ببرید، در آلاچیق‌ها و فضای سبز ناهار بخورید و چای بنوشید یا به فضای بازی کودکان و نوجوانان بروید و از سرسره‌ها، تاب‌ها و دیگر وسایل بازی استفاده کنید.

پارک جنگلی سرخه‌حصار، یک مکان عالی برای خانواده‌ها و دوستان است که می‌خواهند از شلوغی شهر فرار کنند و یک وعده غذا را مهمان طبیعت باشند. جاده ورودی این پارک مثل دیگر پارک های جنگلی تهران سربالایی است و همان سربالایی، شروع جاده‌های پرپیچ‌وخمی است که شما را به ارتفاعات پارک می‌رساند.

  • ساعت کاری پارک جنگلی سرخه‌حصار: از ۹ صبح تا ۱۲ شب

  • آدرس پارک جنگلی سرخه‌حصار: منطقه ۱۳، بزرگ‌راه یاسینی،‌ خیابان نسترن

موقعیت دقیق پارک جنگلی سرخه‌حصار

سرخه حصار.jpg
پارک جنگلی سرخه‌حصار، از پارک های جنگلی تهران 
سرخه حصار2.jpg
پیست دوچرخه‌سواری در پارک جنگلی سرخه‌حصار

پارک جنگلی شیان

اگر بخواهیم یک پیشنهاد جذاب برای آخرهفته‌تان داشته باشیم، گردش در پارک جنگلی شیان تهران است. این پارک که در شمال شهر واقع شده و فضای سبز زیبایی دارد که می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. از تفریحات مختلفی که در این پارک می‌توانید انجام دهید، می‌توانیم به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، نشستن در کافه‌ها و رستوران‌های شیان و اقامت در هتل شیان اشاره کنیم. اگر دوست دارید لحظات خوشی را با خانواده و دوستانتان تجربه کنید، پارک جنگلی شیان را از دست ندهید.

  • ساعت کاری پارک جنگلی شیان: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک جنگلی شیان: انتهای بزرگ‌راه بابایی، خیابان هنگام

موقعیت دقیق پارک جنگلی شیان

شیان2.jpg
پارک جنگلی شیان، از زیباترین پارک های جنگلی تهران
شیان.jpg
آلاچیق‌های پارک جنگلی شیان

پارک جنگلی یاس فاطمی

یکی از بهترین پارک‌هایی که برای گذراندن وقت با خانواده و دوستان مناسب است، پارک جنگلی یاس فاطمی نام دارد. این پارک زیبا و بزرگ در شمال تهران قرار دارد و امکانات متنوعی برای تفریح و استراحت در اختیارتان می‌گذارد. شما می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به تفریح بپردازید، در آلاچیق‌ها و فضای سبز بنشینید و چای بخورید یا به فضای بازی کودکان بروید تا فرزندتان از بازی در این محیط لذت ببرد. پارک جنگلی یاس فاطمی یک مکان عالی برای سپری کردن ساعاتی خوش در طبیعت است. باید اشاره کنیم که ساعت کاری پارک جنگلی یاس فاطمی از دیگر پارک های جنگلی تهران کمتر است.

  • ساعت کاری پارک جنگلی یاس فاطمی: از ۷ صبح تا ۱۰ شب

  • آدرس پارک جنگلی یاس فاطمی: اتوبان بابایی

موقعیت دقیق پارک جنگلی یاس فاطمی

یلس فاطمی2.jpg
پارک جنگلی یاس فاطمی، از بزرگ‌ترین پارک های جنگلی تهران 
یلس فاطمی.jpg
پارک جنگلی یاس فاطمی

پارک جنگلی چیتگر

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از طبیعت و تفریح در شهر تهران، سر زدن به پارک جنگلی چیتگر است. این پارک که در شمال‌غربی تهران قرار دارد، از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های جنگلی کشور است. در این پارک می‌توانید از مناظر سبز و جاده‌های پیچ‌درپیچ لذت ببرید، دوچرخه‌سواری کنید، با دوستان خود به پیک‌نیک بروید یا به قسمت مخصوص بازی بروید و مشغول تیراندازی، کارتینگ و قایق‌سواری و فعالیت‌های دیگر شوید.

پارک جنگلی چیتگر یک مکان عالی برای فرار از هوای آلوده و شلوغی شهر است و به شما اجازه می‌دهد که با طبیعت آشتی کنید. خوب است بدانید که یک دریاچه به‌نام چیتگر یا خلیح فارس، در فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه‌ای از پارک جنگلی چیتگر قرار دارد که می‌تواند تفریح را برایتان لذت‌بخش‌تر کند. تصویر این دریاچه را می‌توانید در ادامه ببینید.

  • ساعت کاری پارک جنگلی چیتگر: از ۶ صبح تا ۱۰ شب

  • آدرس پارک جنگلی چیتگر: آزادراه تهران - کرج

موقعیت دقیق پارک جنگلی چیتگر

چیتگر 2.jpg
پارک جنگلی چیتگر
چیتگر.jpg
دریاچه چیتگر، از دیدنی‌های اطراف پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی طالقانی

پارکی که با پله‌های چوبی و محیط گرم و صمیمی، می‌تواند آخرهفته‌تان را بسازد، پارک جنگلی طالقانی است. این پارک جنگلی ازطریق پلی به‌نام پل طبیعت، به پارک آب و آتش متصل می‌شود. نمای این پل از زاویه بالا را می‌توانید در ادامه ببینید. پارک جنگلی طالقانی درست کنار ایستگاه متروی شهید حقانی قرار دارد و یکی از جاهایی است که به‌سادگی می‌توانید با مترو به آنجا دسترسی پیدا کنید. در اطراف پارک جنگلی طالقانی، دکه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خوراکی تهیه کنید و بعد از طریق پله یا راه خاکی، وارد پارک شوید.

محیط وسیع و پلکانی این پارک، فرصت خوبی را برای افراد فراهم کرده است. اگر نیاز به تنهایی یا خلوت کردن داشته باشید، می‌توانید روی این پارک حساب کنید. گفتنی است که در پارک طالقانی تخته‌سنگ‌های بزرگی نیز گذاشته شده تا بتوانید با انداختن زیرانداز روی آن‌ها،‌ ساعاتی خوش را با خانواده‌تان تجربه کنید. علاوه‌بر این‌ها، در نزدیکی این پارک، اتاق فرار احضار قرار دارد که یکی از بهترین اتاق فرارهای تهران است و می‌تواند لذت یک تفریح دسته‌جمعی را دوچندان کند.

  • ساعت کاری پارک جنگلی طالقانی: از ۵ صبح تا ۱۱.۵ شب

  • آدرس پارک جنگلی طالقانی: بزرگ‌راه حقانی

موقعیت دقیق پارک جنگلی طالقانی

طالقانی.jpg
پارک جنگلی طالقانی از نمای بالا
طالقانی.jpg2.jpg
تصویر پل طبیعت از نمای بالا

پارک های تهران برای کودکان

پس از معرفی پارک‌ های جنگلی تهران و پارک های معروف تهران، نوبت به معرفی پارک های تهران برای کودکان می‌رسد. احتمالاً می‌دانید که در همه پارک‌هایی که تابه‌حال معرفی کردیم، فضای بازی برای کودکان وجود دارد؛ اما پارک‌هایی که در ادامه به‌عنوان پارک های تهران برای کودکان معرفی می‌شوند، به‌طور ویژه برای کودکان تجهیز شده‌اند و لوازم بازی ایمن و مهیجی دارند. اگر دوست دارید این پارک‌ها را بشناسید، با ما همراه باشید.

پارک ارم

پارک معروف ارم با لوازم بازی متنوع و فضای مخصوص خردسالان، محبوب‌ترین شهربازی تهران است. البته تعداد شهربازی‌های تهران کم نیست؛ اما پارک ارم بدون اغراق دوست‌داشتنی‌ترین شهربازی میان مردم است. این پارک به‌جز فضای بازی، قسمتی هم برای نشستن و پیک‌نیک خانوادگی دارد. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی هم در این پارک دایر شده تا چیزی برای یک تفریح تمام‌عیار کم نباشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این پارک مراجعه کنید و لیست بازی‌ها و قیمتشان را ببینید. ساعت کاری این شهربازی ممکن است برای هر قسمت متفاوت باشد؛ به‌عنوان مثال ساعت کار باغ وحش با فضای بازی ۱ و ۲ در پارک ارم فرق می‌کند.

  • ساعت کار پارک ارم: شنبه تا سه‌شنبه از ۳.۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب؛ پنج‌شنبه و جمعه از ۲ بعدازظهر تا ۱۰ شب
  • وبسایت پارک ارم: www.erampark.ir
  • آدرس پارک ارم: کیلومتر ۴ اتوبان تهران - کرج، بعداز اتوبان ستاری

موقعیت دقیق پارک ارم

ارم.jpg
نمایی از شهربازی ارم، یکی از پارک های تهران برای کودکان
2-ezgif.com-webp-to-jpg-converter.jpg
دریاچه مصنوعی پارک ارم

پارک ژوراسیک

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید برای کودکان خود انتخاب کنید، پارک ژوراسیک تهران است. این پارک یکی از مجهزترین پارک‌های دایناسور در ایران است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، مجسمه حیوانات عظیم و باستانی را ساخته است. شما و کودکانتان می‌توانید در این پارک با دایناسورهای مختلف آشنا شوید، با آن‌ها عکس بگیرید و از حرکت چشم و دست و حتی صدای اصلی آن‌ها که با فشردن یک دکمه اجرا می‌شود، لذت ببرید.

پارک ژوراسیک تهران یک محل آموزشی و سرگرم‌کننده برای کودکان است که به آن‌ها فرصت می‌دهد تا با تاریخچه و خصوصیات دایناسورها آشنا شوند و از نزدیک این موجودات شگفت‌انگیز را ببینند. اگر می‌خواهید کودکانتان را به یک گردش ماجراجویانه و فراموش‌نشدنی ببرید، پارک ژوراسیک تهران را از دست ندهید.

  • ساعت کاری پارک ژوراسیک: از ۷ صبح تا ۱۱ شب

  • آدرس پارک ژوراسیک: منطقه ۲، میدان بهنود

موقعیت دقیق پارک ژوراسیک

ژوراسیک.jpg
پارک ژوراسیک، از بهترین پارک های تهران برای کودکان
پارک-ژوراسیک-تهران.jpg
نمایی از پارک ژوراسیک، از بهترین پارک های تهران برای کودکان

رویا پارک

رویا پارک یکی از مدرن‌ترین پارک های تهران است که در شمال شهر قرار دارد. این پارک بیش از ۵۰ بازی مختلف برای کودکان و بزرگ‌سالان دارد و بهترین سرگرمی‌ها را برایتان فراهم می‌کند. رویا پارک همان پارکی است که شما را دچار سردرگمی می‌کند. آنجا هیچ‌چیز سر جایش نیست. زمین و آسمان جایشان را عوض کرده‌اند و شما می‌توانید میان زمین‌وهوا از خود عکس بگیرید! از دیگر بازی‌های محبوب این پارک می‌توان به چرخ‌و‌فلک، سینمای ۴ بعدی و بازی‌های واقعیت مجازی اشاره کرد.

رویا پارک تهران همچنین رستوران‌ها و فست‌فودی‌های متنوعی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر به‌دنبال یک روز پر از شادی و هیجان برای خود و فرزندانتان هستید، رویا پارک تهران گزینه مناسبی است. با توجه به محل قرارگیری این پارک، شما فاصله کمی با کاخ‌های تهران دارید. پس می‌توانید بعد از تفریح در رویا پارک به بازدید از کاخ‌های تهران بروید و یک‌ روز هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

  • ساعت کاری رویا پارک: از ۹ صبح تا ۸ شب

  • سایت رویا پارک: www.salso.cc/royapark

  • آدرس رویا پارک: میدان تجریش

موقعیت دقیق رویا پارک

Roya-Park.jpg
رویا پارک، از مهیج‌ترین پارک های تهران برای کودکان
Roya-Park2.jpg
نمایی دیگر از رویا پارک تهران

پارک های تهران برای عکاسی

اگر اهل عکاسی هستید یا قرار است به مناسبتی، عکس‌های یادگاری بگیرید، این بخش از مطلب به کارتان می‌آید. در این قسمت، چند پارک را معرفی می‌کنیم که زیبایی‌های مسحورکننده‌ای دارند و فضایشان برای عکاسی بسیار مناسب است. پارک های تهران برای عکاسی فراوان‌اند؛ اما از بهترین آن‌ها می‌توان به مواردی که در ادامه می‌بینید، اشاره کرد.

پارک لاله

یکی از بهترین راه‌ها برای ثبت عکس‌های جذاب، عکاسی در پارک لاله تهران است. پارک لاله، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های شهری تهران، سال‌هاست میزبان جوان‌ها و حتی سال‌خوردگان است. این پارک چندین بخش دارد که هرکدام ویژگی‌هایی دارند. مثلاً یک قسمت، محیطی راحت و مناسب برای پیاده‌روی دارد و یک قسمت دیگر، درخت‌هایی سربه‌فلک‌کشیده و پستی‌‌وبلندی‌های فراوان دارد. علاوه‌بر عکاسی در این پارک، می‌توانید از مجسمه‌های هنرمندان معروف ایرانی مانند محمود فرشچیان، پرویز تناولی و دیگران دیدن کنید.
عکاسی در پارک لاله یک فعالیت جذاب و سرگرم‌کننده است که به شما اجازه می‌دهد تا زوایای مختلف از طبیعت تهران را به تصویر بکشید. پروژه‌های عکاسی زیادی در پارک لاله انجام می‌شود که نشان‌دهنده محبوب بودن این پارک است. پارک لاله فضایی هم برای بازی کودکان دارد.

  • ساعت کاری پارک لاله: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک لاله: بلوار کشاورز

موقعیت دقیق پارک لاله

لاله.jpg
پارک لاله، از بهترین پارک های تهران برای عکاسی
لاله2.jpg
پارک لاله،‌ از بهترین پارک های تهران برای عکاسی

پارک گفتگو

در پارک گفتگوی تهران، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های شهر، عکاس‌های زیادی را می‌بینید که درحال عکاسی از مدل یا سوژه خود هستند. این پارک که در شمال‌شرقی تهران قرار دارد، چشم‌اندازهای متنوع و جذابی دارد و هر قسمت آن با فضایی نو و متفاوت از یکدیگر جدا شده‌اند. از درختان سرسبز و گل‌های رنگارنگ تا آب‌نماها و استخرهای آبی، همه‌چیز در این پارک می‌تواند موضوع مناسبی برای عکس باشد. علاوه‌بر این، پارک گفتگو محل برگزاری برخی از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری است که می‌توانند فضای پرانرژی و شادی را برایتان فراهم کنند. بازدید از پارک گفتگو یک لذت بی‌نظیر است و فرصتی مناسب برای عکاسان به شمار می‌رود. 

  • ساعت کاری پارک گفت‌وگو: ۲۴ ساعته

  • آدرس پارک گفت‌وگو: منطقه ۲، تقاطع حکیم

موقعیت دقیق پارک گفتگو

گفت و گو2.jpg
پارک گفتگو، از بهترین پارک های تهران برای عکاسی

پارک های تهران برای پیک نیک

درست است که در پایتخت، بهترین رستوران‌ها برای خوردن خوش‌مزه‌ترین غذاها، زیباترین دیدنی‌ها برای تفریح و بهترین مراکز خرید تهران برای گشت‌‌وگذار وجود دارد؛ اما گاهی تنوع لازم است و خوردن یک وعده غذا در پارک، می‌تواند همه این موارد را در بر بگیرد. در این قسمت، پارک های تهران برای پیک نیک را به شما معرفی می‌کنیم. پارک‌هایی که از مرکز شهر دور نیستند و شرایطی دارند که می‌توانید با خانواده و دوستانتان جمع شوید و به بازی، تفریح و پیک‌نیک بپردازید. به‌عبارتی رفتن به پارک های تهران برای پیک نیک، هم فال است، هم تماشا.

پارک نهج‌البلاغه

اگر می‌خواهید یک آخرهفته خوب را سپری کنید، پیک‌نیک در پارک نهج‌البلاغه تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک زیبا و بزرگ با گل‌ها و درختان سبز و آب‌نماهای فراوان، محیطی آرام و دل‌نشین را برای خانواده‌ها و دوستان فراهم می‌کند. می‌توانید در سایه درختان بنشینید و از صحبت با هم لذت ببرید، با توپ و بدمینتون بازی کنید یا حتی دوچرخه‌سواری کنید. همچنین می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های پارک استفاده کنید و غذای خوش‌مزه بخورید. پارک نهج‌البلاغه تهران مکانی مناسب برای گذراندن ساعاتی خوش در کنار عزیزانتان است.

  • ساعت کار پارک نهج‌البلاغه: از ۵ صبح تا ۱۲ شب

  • آدرس پارک نهج‌البلاغه: شمال بزرگ‌راه همت

 

موقعیت دقیق پارک نهج‌البلاغه

Nahj-al-Balagha-Park.jpg
نمایی از پارک نهج‌البلاغه
Nahj-al-Balagha-Park2.jpg
پارک نهج‌البلاغه، از پارک های تهران برای پیک نیک

پارک ولایت

از بهترین راه‌های تفریح و سرگرمی برای آخرهفته‌ها، پیک‌نیک در پارک ولایت است. این پارک که در لیست پارک های تهران قرار دارد، فضای سبز، آلاچیق‌ها، مجسمه‌ها، آبنماها و تجهیزات ورزشی متنوعی دارد. شما می‌توانید با خانواده یا دوستان خود به این پارک بروید و از طبیعت لذت ببرید. همچنین می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های پارک نوشیدنی بنوشید و غذای خوش‌مزه بخورید. پارک ولایت یکی از بهترین پارک های تهران برای پیک نیک است که تقریباً در جنوب‌غربی پایتخت قرار دارد.

  • ساعت کاری پارک ولایت: از ۶ صبح تا ۱۲ شب

  • آدرس پارک ولایت: بزرگ‌راه تندگویان

موقعیت پارک ولایت

ولایت.jpg
پارک ولایت در زمستان، از پارک های تهران برای پیک نیک
ولایت2.jpg
پارک ولایت،‌ از پارک های تهران برای پیک نیک 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم معروف‌ترین و بهترین پارک های تهران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در اوقات‌فراغتتان به آن‌ها سر بزنید، از دود آلودگی تهران دور شوید و از فضای سبز و هوای پاک پارک های تهران لذت ببرید. می‌دانید که تعداد پارک های تهران همانند وسعت پایتخت بسیار زیاد است. به همین دلیل در این لیست، فقط نام شناخته‌شده‌ترین پارک‌های تهران را در اختیارتان گذاشته‌ایم. شما تجربه گشت‌وگذار در کدام پارک‌ها را داشته‌اید؟ به‌نظر شما، بهترین پارک تهرام کدام پارک است؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.