زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز که نباید از دست داد

4.8
از 39 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
فصل پاییز در تهران به کجاها برویم؟
11 مهر 1401 10:00
4

پاییز که از راه می‌رسد، بی‌مهابا رنگ‌هایش را به سر و روی شهر می‌پاشد. حتی اگر باران نم‌نم نبارد، راه رفتن و نگاه کردن پاییز باز هم لذت‌بخش است؛ درخت‌هایی که هنوز سبزند در کنار زردها و نارنجی‌ها و آبی آسمان، هم‌نشینی چشم‌نوازی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند. شاید با خودتان بگویید این طبیعت بی‌نظیر در جنگل‌هاست و سراغش را در تهران آلوده نمی‌توان گرفت، اما در این متن می‌خواهیم جاهای دیدنی تهران در پاییز را معرفی کنیم؛ جاهایی که حال و هوای پررنگ‌تری از پاییز مشاهده می‌شود و ساعت‌ها نگاهتان را خیره به رنگ‌ها نگه می‌دارد.

راستش را بخواهید، معلوم است که جنگل هزار رنگ پاییزی با رنگ‌های شفاف و تند و تیزش را با مناظر پاییزی تهران نمی‌توانیم مقایسه کنیم، اما اگر امکان سفر به جنگل را ندارید، جاهای دیدنی تهران در پاییز هم زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارند و لذت پاییز را به جانتان می‌نشانند. پیشنهادهایمان را در سه دسته جاذبه های گردشگری پاییزی تهران، پارک های پاییزی تهران و مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی پاییزی تهران جا داده‌ایم. بدون شک، هر قسمت تهران که دارودرخت و طبیعت انبوه‌تری دارد در پاییز زیباتر است، بنابراین، یکی از ملاک‌های اصلی انتخاب این مکان‌ها در این متن بلاگ لست سکند، پوشش گیاهی فراوان و انبوه است.

12.jpg

جاذبه های گردشگری پاییزی تهران

جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تهران فراوان هستند؛ اما از میان معروف‌ترین آن‌ها، جاذبه‌هایی هستند که به‌دلیل درختان چندین ساله و محوطه فضای سبز بزرگی که دارند، مناسب فصل پاییزند و از زیباترین مکان های دیدنی تهران در پاییز محسوب می‌شوند. در ادامه، تعدادی از این جاذبه‌ها را نام برده‌ایم. بنابراین اگر قصد بازدید از این جاذبه‌های گردشگری تهران را دارید، پاییز یکی از بهترین موقعیت‌ها برای دیدن آن‌هاست.

لیست کامل جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان

کاخ گلستان اولین اثر ثبت یونسکو در تهران از باارزش‌ترین آثار تاریخی پایتخت است. این کاخ که بخش عمده آن به تاریخ قاجار برمی‌گردد، در منطقه 15 خرداد تهران قرار دارد. باغ ایرانی موجود در محوطه کاخ باعث شده حال‌وهوای پاییزی دل‌نشینی را در فصل پاییز و هنگام بازدید برای بازدیدکنندگان فراهم کند. اگر دوست دارید پاییز تهران را در بافت قدیمی و بناهای تاریخی و سلطنتی تجربه کنید، کاخ گلستان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز محسوب می‌شود.

موقعیت دقیق کاخ گلستان روی نقشه

کاخ گلستان تهران
کاخ گلستان تهران در پاییز

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در محله نیاوران تهران به‌دلیل فضای سبز وسیعی که دارد، نه فقط در بهار، بلکه در پاییز که درختانش رنگارنگ می‌شوند هم جذاب است و از جاهای دیدنی تهران در پاییز به شمار می‌رود. وجود کافی‌شاپ در محوطه کاخ نیاوران هم سبب می‌شود شرایط بیشتر لذت بردن از هوای پاییزی در این مجموعه به‌خوبی مهیا باشد. قرار گرفتن کاخ نیاوران در مناطق شمالی تهران که مرتفع‌تر است باعث می‌شود هوایش کمی سردتر و البته مطبوع‌تر باشد، بنابراین مکان مناسبی برای یک بازدید پاییزی در تهران است.

موقعیت دقیق کاخ نیاوران روی نقشه

کاخ نیاوران
کاخ نیاوران در پاییز
کاخ نیاوران
طبیعت کوشک احمدشاهی کاخ نیاوران در پاییز

کاخ سعد آباد

 کاخ سعد آباد هم مثل نیاوران، فضای سبز وسیعی دارد. همچنین وجود درختان کهن‌سال و بلندقامت در محوطه این کاخ باعث شده زیبایی‌های پاییزی‌اش چند برابر شوند. محوطه وسیع فضای سبز سعدآباد باعث شده آن را کاخ باغ بنامند. در این کاخ هم برای آن‌هایی که ترجیح می‌دهند، هم از هوای پاییزی لذت ببرند و هم چیزی بنوشند، کافی‌شاپ وجود دارد. فاصله داشتن بناهای داخل سعدآباد باعث می‌شود مسافتی را پیاده‌روی کنید و چه بهتر که در هوای و منظره پاییزی قدم بزنید.

موقعیت دقیق مجموعه سعدآباد روی نقشه

کاخ سعد آباد
کاخ سعدآباد از جاهای دیدنی تهران در پاییز
کاخ سعد آباد در پاییز
کاخ سعد آباد در پاییز

باغ نگارستان

با آغاز پاییز، باغ نگارستان هم شلوغ‌تر می‌شود. آن‌هایی که عاشق قدم زدن در فصل پاییز هستند و می‌خواهند از شلوغی خیابان دور باشند، باغ نگارستان را انتخاب می‌کنند. این باغ به‌دلیل قدمتش، درختان بلندقامت و متراکم فراوانی دارد که ترکیبش در کنار حوض‌های بلند، آن را تبدیل به یکی از زیباترین جاهای تهران در پاییز کرده است. قدم زدن در باغ نگارستان، حس و حال قدم زدن در تهران قدیم را برای خیلی از افراد تداعی می‌کند. این باغ هم تقریبا یکی از بناهای سلطنتی تهران محسوب می‌شود.

لیست کامل کاخ‌های سلطنتی تهران

موقعیت دقیق باغ نگارستان روی نقشه

باغ نگارستان
باغ نگارستان از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز
باغ نگارستان در پاییز
باغ نگارستان از جاهای دیدنی تهران در پاییز

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران با جاذبه‌های قبلی که معرفی کردیم کمی تفاوت دارد. جاذبه‌هایی که پیش‌تر معرفی شدند، در کنار طبیعت پاییزی‌شان بنایی تاریخی و فرهنگی هم داشتند، اما باغ پرندگان تهران متعلق به انواع پرندگان است که در محوطه وسیعی پراکنده شده‌اند. این جاذبه هم به‌دلیل فضای سبز متنوعی که دارد، پاییزهای چشم‌نوازی را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد.

موقعیت دقیق باغ پرندگان تهران روی نقشه

باغ پرندگان
باغ پرندگان تهران در پاییز

باغ گیاه‌شناسی

برنامه‌ریزی‌های تأسیس باغ گیاه‌شناسی تهران از سال 1348 شروع شده و به‌مرور آن را به پیش برده‌اند. امروزه می‌توانیم گونه‌های گیاهی بسیار متنوعی را از گیاهان ایران و سراسر جهان در این باغ و در رویشگاه‌های مختلف آن ببینیم. در باغ گیاه‌شناسی کلکسیون‌ها و گلخانه‌هایی هم وجود دارند که برخی از آن‌ها با اهداف آموزشی، پژوهشی و نمایشی ایجاد شده‌اند. در نهایت با وجود گوناگونی گیاهان و فراوانی آن‌ها، باغ گیاه شناسی تهران را می‌توانیم از جاهای دیدنی تهران در پاییز بدانیم.

موقعیت دقیق باغ گیاه‌شناسی روی نقشه

Lastsecond.ir-tehran-sights-in-autumn-Sara-Mehr.jpg
نمایی پاییزی از باغ گیاه شناسی تهران

پارک های پاییزی تهران

تا دلتان بخواهد در تهران پارک با امکانات متنوع وجود دارد. اگر جاذبه‌ها در دسترستان نیستند، پس به هر پارکی که در نزدیکی‌تان قرار گرفته بروید، اما در این لیست می‌خواهیم تعدادی از پارک های جنگلی و معروف تهران را معرفی کنیم که در پاییز، طبیعت بی‌نظیری دارند و در واقع به زیبایی پاییزی‌شان شهره هستند. پاییز تهران در این پارک‌ها، جذابیت دیگری دارد.

پارک جنگلی طالقانی

آن‌هایی که دنبال زیبایی‌های پاییز در وسط تهران می‌گردند، معمولاً پارک طالقانی را انتخاب می‌کنند. این پارک جنگلی که درختان بلند و انبوهی دارد در پاییز بسیار شبیه جنگل‌های خارج از شهر می‌شود. وجود دکه‌های متعدد خوراکی و امکانات مناسب رفاهی پارک باعث می‌شود با خیال راحت اوقات خود را در پارک جنگلی طالقانی بگذرانید و از مناظر پاییزی‌اش لذت ببرید. البته وصل شدن پارک طالقانی به پارک آب و آتش به وسیله پل طبیعت و از طرف دیگر راه داشتنش به باغ کتاب باعث می‌شود مسیرهای پیاده‌روی متعددی هم در اختیارتان باشد.

موقعیت دقیق پارک جنگلی طالقانی روی نقشه

پارک جنگلی طالقانی
پارک جنگلی طالقانی در پاییز؛ عکس از آرشیو لست سکند، نادر مزرعه شادی
پارک جنگلی طالقانی
پارک جنگلی طالقانی در پاییز؛ عکس از آرشیو لست سکند، غزاله آشتیانی
پارک جنگلی طالقانی تهران
پارک جنگلی طالقانی در پاییز؛ عکس از آرشیو لست سکند، غزاله آشتیانی

پارک ملی سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار در شرق پایتخت، یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز است که با توجه به فضای وسیع و درختان فراوانش، پاییز رنگارنگی را به تصویر می‌کشد. این پارک از شکارگاه‌های قدیمی تهران بوده که در حال حاضر برای محافظت از آن، به پارک ملی تبدیل شده است. وسعت این پارک و پستی‌ها و بلندی‌هایش این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید پاییز تهران را در سرخه حصار به‌خوبی لمس و مشاهده کنید.

موقعیت دقیق پارک جنگلی سرخه‌حصار روی نقشه

پارک سرخه حصار
پارک ملی سرخه حصار، عکس از حوا احمدی

پارک جمشیدیه

 کمتر کسی در تهران هست که عاشق پارک جمشیدیه نشده باشد. آنچه باعث محبوبیت این پارک جنگلی می‌شود، درختان برافراشته و کهن‌سالش هستند که به رنگ هر فصلی درمی‌آیند، مخصوصاً پاییز با رنگ‌های متنوعش. اگر نم باران هم بزند، دیگر قاب خاطره به یادماندنی‌اش یک‌راست می‌رود گوشه ذهنمان. البته اگر اهل کوهنوردی باشید، حتماً می‌دانید این زیبایی تا مسیر کوهنوردی کلکچال هم ادامه دارد.

اگر مسیرهای پارک جمشیدیه را تا بالای صخره‌های آن پیش بروید، می‌توانید مکان های دیدنی تهران در پاییز را در ابعادی وسیع‌تر مشاهده کنید و بخشی از شهر را زیر پای خود ببینید. با گشت‌وگذار در این پارک و کوچه‌پس‌کوچه‌های اطرافش، تهران گردی در پاییز خود را کامل‌تر می‌کنید.

موقعیت دقیق پارک جمشیدیه روی نقشه

پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه در پاییز؛ عکس از آرشیو لست سکند، احسان تریپز
پارک جمشیدیه تهران
پارک جمشیدیه در پاییز، عکس از خبرگزاری ایلنا
پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه از جاهای دیدنی تهران در پاییز، خبرگزاری ایلنا

باغ ایرانی

 باغ ایرانی در ده‌ونک قرار گرفته و همه فصل‌هایش زیباست. این باغ که سعی شده بر اساس الگوی باغ های ایرانی ساخته شود، درختان و گلکاری‌های زیبایی دارد که در کنار جوی‌ها و حوض‌های ایرانی‌اش، مناظر زیبایی ایجاد می‌کنند. البته آنچه مناظر پاییزی باغ ایرانی را از سایر پارک‌های تهران متمایز می‌کند، کوشک و عمارت‌های داخل آن هم هست که با فضای پاییزی پارک، زیباتر می‌شوند.

موقعیت دقیق باغ ایرانی تهران روی نقشه

باغ ایرانی پاییز
باغ ایرانی در پاییز
باغ ایرانی ده ونک
باغ ایرانی ده ونک در پاییز

پارک شهر

پارک شهر از پارک های قدیمی تهران در خیابان خیام و فیاض بخش تهران است. وسعت و قدمت فضای سبز این پارک باعث شده حتی پرندگان متنوعی هم داشته باشد. بنابراین، منظره پاییزی این پارک بسیار دیدنی است و مسیرهای متنوعی برای پیاده‌روی دارد و از بهترین جاهای پاییزی تهران به شمار می‌رود. بخش‌های مختلف این پارک هم مناظر متفاوتی را برای شما به نمایش درآورده‌اند که پیاده‌روی را جذاب‌تر می‌کند.

اگر سحرخیز باشید، صبح‌های جمعه این پارک، شلوغی‌های وسط روز را ندارد و سکوتش همراه با حضور درختان بلندقامت و رنگارنگ با آواز پرندگان ترکیب می‌شود و خاطره‌ای به‌یادماندنی در ذهنتان به جا می‌گذارد. حتی می‌توانید به غرفه پرنده‌نگری مستقر در پارک مراجعه کنید و در این طبیعت پاییزی، پرنده‌نگری کنید.

موقعیت دقیق پارک شهر روی نقشه

جاذبه های پاییزی تهران
پارک شهر در پاییز؛ عکس از آرشیو لست سکند، احسان تریپز
پاییز
پارک شهر از جاهای دیدنی تهران در پاییز، عکس از Alismaam

پارک ملت

پارک ملت به‌دلیل طراحی متنوع و چشم‌نوازی که در فضای سبزش دارد، پاییز که می‌آید زیبایی‌هایش چند برابر می‌شود. به هر سو که نگاه می‌کنید، منظره تازه‌ای به چشمتان می‌خورد. از لذت‌های پاییزی پارک ملت این است که در مسیرهایش از میان درختان رنگارنگ پیاده‌روی کنید. به این پیاده‌روی، صدای خش‌خش برگ‌های رنگارنگی را اضافه کنید که روی زمین، زیر پای شما افتاده‌اند و تهران گردی در پاییز را کامل‌تر می‌کنند.

موقعیت دقیق پارک ملت تهران روی نقشه

جاهای دیدنی تهران در پاییز
پارک ملت از جاهای دیدنی تهران در پاییز
پارک ملت پاییز
طبیعت پاییزی پارک ملت تهران، عکس از آرشیو لست سکند، احسان تریپز
پاییز
پارک ملت در پاییز، عکس از Alismaam

پارک لاله

پارک لاله گرچه در مرکز تهران قرار گرفته، وسعت و تنوع گیاهی‌اش در کنار درختان قدیمی که دارد، سبب شده تا طبیعتی چشم‌نواز به رخ بکشد و پاییز تهران را جور دیگری از مرکز این شهر نشان دهد. ضمن اینکه مسیر پیاده‌روی پارک لاله، از دورتادور پارک و از میان درختان بلند و متعدد می‌گذرد. بنابراین این پارک هم یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است که نباید بازدیدش را از دست بدهید.

موقعیت دقیق پارک لاله روی نقشه

پارک لاله
پارک لاله تهران در پاییز؛ عکس از آرشیو لست سکند، Yanaar

پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی پاییزی در تهران

از جاذبه‌ها و پارک‌ها که بگذریم، اگر اهل پیاده‌روی‌های شهری، دوچرخه‌سواری یا کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی باشید، پاییز در کنار زیبایی‌هایش، هوای دل‌پذیری دارد و ساعت‌ها شما را در مسیر این فعالیت‌ها نگه می‌دارد. البته پارک‌هایی هم که پیش‌تر معرفی کردیم، گاهی امکان پیاده‌روی و گاهی دوچرخه‌سواری هم دارند.

در این قسمت می‌خواهیم از بعضی مسیرهایی بگوییم که برای فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا کوه‌نوردی در پاییز توصیه می‌شوند و مسیرهای ویژه‌ای دارند. بدون شک مسیرها به همین موارد محدود نمی‌شوند، اما می‌توانیم بگوییم این‌ها جزو محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران در پاییز هستند. در نهایت بهتر است با در نظر گرفتن این مکان های دیدنی تهران در پاییز، برنامه‌ریزی بهتری را انجام دهید.

بلوار کشاورز

 چند سالی است که پیاده راه بلوار کشاورز در مرکز شهر به یک مسیر رسمی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تبدیل شده است. مسیر دوچرخه و پیاده‌روی بلوار با رنگ‌آمیزی زمین، کاملاً از هم تفکیک شده‌اند و اهل هر کدام که باشید می‌توانید به‌راحتی به مسیرتان ادامه دهید. گرچه بلوار کشاورز مرکز شهر است، تمام مسیر بلوار را درختان و جوی آب در برگرفته‌اند و حس حضور در میان طبیعت را می‌دهند. ضمن اینکه صندلی‌های متعددی که در تمام مسیر قرار گرفته، به شما این امکان را می‌دهد که هر جا خسته شدید، استراحت کنید.

مسیر پیاده‌راه بلوار خیلی طولانی نیست و تمام راه حدود یک‌ونیم کیلومتر است، ولی مسیر دوچرخه که با رنگ سبز مشخص شده، پس از میدان ولیعصر تا خیابان کریمخان هم ادامه دارد. مغازه‌های اطراف بلوار، بسیار متنوع هستند و می‌توانید هرچه را که بخواهید در آن‌ها پیدا کنید. پس همه چیز برای یک پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری پاییزی فراهم است!

موقعیت دقیق بلوار کشاورز روی نقشه

بلوار کشاورز
طبیعت پاییزی بلوار کشاورز، عکس از Alismaam

پل طبیعت

پل طبیعت که دو پارک آب‌وآتش و طالقانی را به هم پیوند می‌دهد، مناسب آن‌هایی است که می‌خواهند یک دل سیر پیاده‌روی در مکان های دیدنی تهران در پاییز انجام دهند. علاوه بر کل مسیر پل طبیعت، می‌توانید هر اندازه که بخواهید در پارک طالقانی یا پارک آب‌و‌آتش یا حتی به سمت باغ کتاب، پیاده‌روی پاییزی‌تان را ادامه دهید.

تمام این مسیرها پر است از درختان رنگارنگ پاییزی و هوای معتدل و خنک آن. در مسیر پل هم کافی است زیر پایتان را نگاهی بیندازید و از تنوع رنگ درختانی لذت ببرید که بزرگراه و ماشین‌های پرسرعتش را احاطه کرده‌اند. از آنجایی که پیاده‌روی روی پل طبیعت طرفداران خودش را دارد، کافه و رستوران هم درون پل وجود دارد.

موقعیت دقیق پل طبیعت روی نقشه

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران در پاییز، عکس از آرشیو لست سکند، میثم
پل طبیعت تهران در پاییز
منظره پل طبیعت تهران در پاییز، عکس از آرشیو لست سکند، Reza

خیابان ولیعصر

اهالی پیاده‌روی، حال‌وهوای پاییزی خیابان ولیعصر را به‌خوبی می‌شناسند و پاییز که از راه می‌رسد، اولین جایی که به ذهنشان می‌آید، خیابان ولیعصر است. زیرا خیابان ولیعصر به خیابان مشجر تهران معروف است و پر است از درختان بلند و قدیمی. ولیعصر به‌عنوان بلندترین خیابان خاورمیانه از میدان راه‌آهن شروع می‌شود، اما همه طول آن را برای پیاده‌روی توصیه نمی‌کنیم، چون بسیار شلوغ و حتی بعضی قسمت‌هایش آلوده است.

اگر می‌خواهید از آنجایی که بیشترین درختان را دارد پیاده‌روی‌تان را شروع کنید، دو مسیر را پیشنهاد می‌کنیم. توجه داشته باشید که هر دو مسیر، کمی شیب رو به بالا دارند و ممکن است برای همه راحت نباشد. خیابان ولیعصر یکی از جاهای دیدنی تهران در شب پاییز هم به حساب می‌آید و یکی از تفریحات شبانه تهران، قدم زدن در همین خیابان است.

  • مسیر طولانی: ابتدای مطهری تا میدان تجریش، حدود 9.5 کیلومتر که نزدیک به دو ساعت و نیم طول می‌کشد.

  • مسیر کوتاه: از پارک‌وی تا میدان تجریش، حدود دو کیلومتر که نزدیک به نیم ساعت طول می‌کشد.

 البته این دو مسیر صرفا پیشنهاد هستند و این خیابان با درختان کهن‌سال و نهر آبش آنقدر مسیر پاییزی دل‌پذیری دارد که با توجه به توان و دلخواهتان می‌توانید هر قسمتش را برای پیاده‌روی انتخاب کنید. حتی می‌توانید مسیرتان را در پارک‌هایی که سر راهتان است ادامه دهید؛ مثل پارک ساعی، ملت یا حتی باغ فردوس.

موقعیت دقیق بخشی از خیابان ولیعصر در نزدیکی پارک ساعی

خیابان ولیعصر
خیابان ولیعصر تهران در پاییز
خیابان ولیعصر در پاییز
منظره خیابان ولیعصر در پاییز تهران

پارک چیتگر

پارک چیتگر در غرب تهران از محوطه‌های جنگلی قدیمی است و شاید بتوان گفت نزدیک‌ترین جنگل به تهران محسوب می‌شود. این پارک جنگلی سراسرش درخت است و در پاییز از نخستین جاهایی است که نوید آمدن این فصل را می‌دهد. مسیر دوچرخه پارک چیتگر هم به‌تبع بسیار خوش‌منظره می‌شود و اگر به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستید، بهترین دوچرخه‌سواری پاییزی که می‌توانید تجربه کنید، بدون شک همین مسیر است.

موقعیت دقیق پارک جنگلی چیتگر روی نقشه

پارک چیتگر
پارک چیتگر تهران در پاییز
پارک چیتگر
مسیر دوچرخه سواری پارک چیتگر تهران

کوه‌های شمال تهران

حالا اگر بخواهید کمی از فضای شهری فاصله بگیرید و فعالیت سنگین‌تری انجام دهید، از میان مسیرهای کوهنوردی، می‌توانید یک کدام را انتخاب کنید و از مسیرهای پاییزی بی‌نظیرش لذت ببرید. هر کدام از این مسیرها، طبیعت مخصوص به خودش را دارد، اما با توجه به اینکه کمی از آلودگی‌های شهر فاصله دارد، انگار رنگ‌های پاییزی‌اش شفاف‌ترند و بیشتر به چشم می‌آیند و هرچه بالاتر می‌روید، این رنگارنگی و زیبایی چند برابر می‌شوند و قابی زیبا از جاهای پاییزی تهران پیش رویتان قرار می‌گیرد.

بهترین مسیرهای کوهنوردی در تهران

منظره پاییزی دربند
منظره پاییزی دربند تهران، عکس از نرگس کاظمی فرد
دربند تهران
درختان پاییزی در مسیر کوه های تهران

سردر باغ ملی

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در پاییز، باغ ملی است. باغ ملی با موقعیت جغرافیایی خود، در نزدیکی چند موزه قرار دارد که همین موضوع بر اهمیت آن می‌افزاید. جدای از موقعیت قرارگیری باغ ملی، درختان تنومند و کهن‌سال این باغ در کنار ساختمان‌های زیبای این محوطه قاب‌های کم‌نظیری از پاییز تهران را نمایش می‌دهند. خیابان سی تیر هم در نزدیکی باغ ملی قرار دارد و برای یک شکم‌گردی حسابی، پیشنهاد می‌کنیم که به آنجا هم سری بزنید. این جاذبه‌ها را حتی با مترو هم می‌توانید ببینید.

جاهای دیدنی تهران با مترو

موقعیت دقیق باغ ملی روی نقشه

Lastsecond.ir-tehran-sights-in-autumn-Sara-Mehr-1.jpg
نمای باغ ملی از بهترین جاهای پاییزی در تهران

کلام آخر

بدون شک جاهای دیدنی تهران در پاییز به همین موارد محدود نمی‌شوند و این لیست تا صدها مورد ممکن است ادامه پیدا کند، اما در این لیست پیشنهادی سعی کردیم مکان‌هایی را انتخاب کنیم که در لیست زیباترین جاهای تهران در پاییز قرار می‌گیرند و از دید بسیاری از مردم، محبوب هستند.

خیلی‌ها معتقدند تهران آلوده است و برای دیدن پاییز باید حتماً سفر کرد، اما در حال حاضر که با وجود کرونا، سفر کردن به سادگی گذشته نیست، می‌توانیم از جاهای دیدنی تهران در پاییز بازدید کنیم، شاید به دلمان نشست و چهره زیبای تهران را از پس آلودگی‌هایش دیدیم. اگر شما بخواهید چند پیشنهاد به این لیست اضافه کنید، به‌نظرتان کدام نقطه از تهران می‌تواند منظره پاییزی زیباتری داشته باشد؟ اگر از دوستداران طبیعت پاییزی هستید احتمالا از دیدن بی‌نظیرترین عکس های پاییزی لذت می‌برید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.