بهترین تفریحات باتومی؛ انواع تفریح رایگان، شبانه و هیجان انگیز

3.7
از 19 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
یک دل سیر لذت در درکناردریای سیاه
05 تیر 1402 08:00
5

تفریحات باتومی اولین چیزی است که وقتی از این شهر نامی به میان می‌آید به آن اشاره می‌شود. در مقصدهای گرجستان همیشه دو شهر مورد توجه مسافران بوده یکی تفلیس و دیگری باتومی اما شهرت شهر بیشتر به خاطر ساحلی بودن و تفریح در باتومی است. اگر شما قصد سفر به گرجستان را دارید و نمی‌دانید در باتومی چه تفریحاتی در انتظار شماست، این مطلب را از دست ندهید چرا که این بار به سراغ خوش‌گذرانی در همسایگی دریای سیاه رفته‌ایم.

مهم‌ترین تفریحات باتومی چیست؟ 

باتومی یک شهر ساحلی است. این شهر به برنامه‌های تفریحی هتل‌ها و کلوب‌های رنگارنگش مشهور است؛ اما بد نیست این نکته را هم بدانیم که باتومی به چند کلوب و هتل محدود نمی‌شود و تفریحات جالبی برای کشف‌کردن دارد. شاید حتی بد نباشد یک نگاه کلی به تفریحات این شهر بیندازیم. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین تفریحات باتومی تفریحات آبی، استفاده از کلوب‌ها و کافه‌ها همین‌طور گشت‌وگذار در شهر است. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند قصد داریم کمی از کلوب‌ها و هتل‌ها فاصله بگیریم و بیشتر به امکانات تفریحی شهر بپردازیم.

تفریحات ارزان و رایگان باتومی

هرقدر هم که سفر لذت‌بخش باشد یا حتی ساده برگزار شود بازهم ممکن است هزینه‌های زیادی روی دست شما بگذارد؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که همیشه تلاش کنید برنامه‌ای متنوع از طیف‌های گوناگون بچینید به طوری که در کنار تفریحات هیجان‌انگیزی؛ مانند رفتینگ یا رفتن به رستوران‌های گران و کلوب‌های چند ستاره فرصتی هم برای قدم‌زدن و خوش‌گذرانی‌های ارزان‌قیمت‌تر در شهر داشته باشید. اما این تفریحات ارزان چه هستند؟ در ادامه تعدادی از فعالیت‌های محبوب و کم هزینه شهر باتومی را برای شما بر می‌شماریم که می‌تواند حتی از بهترین تفریحات گرجستان هم محسوب شود.

سواحل باتومی 

بهترین جا برای آب‌تنی در باتومی، سواحل آن است. بیشتر مسافرانی که پا به این شهر می‌گذارند، از سواحل تمیز و زیبای آن به شما می‌گویند، در این ساحل‌ها می‌توانید امکانات متنوعی را پیدا کنید از تفریحات آبی گرفته تا تخت‌های مناسب برای آفتاب گرفتن البته باید در نظر داشته باشید که همه سواحل مشهور این منطقه در شهر قرار ندارد و در فاصله کمی از شهر می‌توانید این سواحل را هم ببینید. اگر قصد خرید تور گرجستان دارید و می‌خواهید سری به باتومی هم بزنید، بهتر است با دو ساحل مشهور آن آشنا شوید.

  • ساحل باتومی: مشهورترین ساحل شهر، ساحل باتومی است. این ساحل با 7 کیلومتر طول، یکی از بزرگ‌ترین سواحل منطقه شناخته می‌شود و از بهترین مزایایش این است که به دلیل قرار گرفتن در بافت شهری باتومی، شما به سادگی می‌توانید سری به آن بزنید. در این ساحل، علاوه بر امکانات رفاهی تعداد زیادی غذاخوری و کافه در حال خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان هستند. 
  • ساحل کواریاتی: این ساحل فاصله کمی از باتومی دارد (حدود 15 کیلومتر) یکی از بهترین مزیت‌های آن قرار گرفتن در نزدیکی قسمت‌های عمیق آب است و همین مسئله به شما امکان استفاده از فرصت غواصی و قایق‌سواری را بیشتر از همیشه می‌دهد. این ساحل از سمت دیگر به کوه‌های منطقه وصل می‌شود و به جز زیبایی دریا شما می‌توانید از هوای خوب منطقه هم لذت ببرید.

موقعیت دقیق ساحل باتومی

روپیه سریلانکا.jpg
ساحل از بهترین جاهای تفریحی باتومی

میدان اروپا باتومی

میدان اروپا یکی از مشهورترین محل‌های تجمع در باتومی است. دورتادور این میدان از بناها و عمارت‌های دیدنی پر شده است و حتی ممکن است شما را به یاد تور تفلیس بیندازد. کافه‌های میدان آب نمای کوچکی که در آن قرار دارد میدان اروپا را به جای خوبی برای وقت‌گذرانی شبانه تبدیل کرده است؛ بنابراین اگر هوس گشت‌وگذار در شهر به سرتان زد و دوست داشتید کمی از زمانتان را صرف تماشای هیاهوی مردم و گردشگران کنید، خوردن یک فنجان قهوه در کافه‌های میدان اروپا به شدت توصیه می‌شود.

موقعیت دقیق میدان اروپا

europe-square-the-majestic.jpg
میدان اروپا از جاهای تفریحی باتومی

بلوار باتومی

بلوار باتومی یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های این شهر برای گردشگران است، طول این بلوار به 7 کیلومتر می‌رسد و شما در آن نه فقط امکان قدم زدن، بلکه فرصت دوچرخه‌سواری و نشستن روی نیمکت‌ها، لذت بردن از نمای دریای سیاه را هم دارید. در واقع شما با قدم زدن در بلوار باتومی، می‌توانید مهم‌ترین جاذبه‌های این شهرها را ببینید: مجسمه علی و نینو، برج الفبا، فانوس دریایی باتومی، این‌ها تعدادی از جاذبه‌ها هستند که همگی در طول مسیر بلوار دیده می‌شوند.

 موقعیت دقیق بلوار باتومی 

fb4bb87d-33f0-4d3c-a895-64920b326c21-bulvardi.jpg
بلوار باتومی از جاهای تفریحی باتومی

پارک 6 می باتومی

نمی‌توان از تفریحات رایگان باتومی گفت و به پارک‌های آن سری نزد. پارک 6 می را می‌توان قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک باتومی دانست جایی به غیر از فضای سبز زیبا یک دریاچه، دلفیناریوم، باغ وحش و همین‌طور شهربازی را در خود جای داده است به همین دلیل می‌توان گفت پارک 6 می، جای خوبی برای هر سلیقه‌ای است و احتمالاً اگر به دنبال جاهای تفریحی باتومی باشید تعدادی از آن‌ها را به سادگی در پارک می‌توانید پیدا کنید.

موقعیت دقیق بلوار باتومی 

Batumi-31.jpg
پارک 6 می از مراکز تفریح در باتومی

تفریحات هیجان انگیز باتومی

تفریحات برای عده‌ای یعنی سوزاندن آدرنالین! تصور نکنید که در کشوری مانند گرجستان و شهری مثل باتومی خبری از هیجان نیست، اتفاقاً اگر به دنبال هیجان هستید در باتومی می‌توانید حسابی خوش بگذرانید. به جز تفریحاتی که در آب‌های دریا می‌توانید داشته باشید، گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. گزینه‌هایی که برای علاقه‌مندان به تفریحات پر از صدا و تحرک بسیار راضی‌کننده باشد.

رفتینگ در باتومی 

 وجود تورهای رفتینگ یک خبر خوب برای کسانی است که هیجان در طبیعت را دوست دارند. تجربه سواری روی قایق آن هم در رودخانه‌ای خروشان همیشه جذاب است و اگر شما به باتومی سفر کرده باشید، احتمالاً تبلیغات تورهای رفتینگ در بدو ورودتان به هتل‌ها خواهید دید. محل این تورها اغلب در رودخانه‌های اطراف شهر خواهد بود و حدود یک ساعت از وقت شما را خواهد گرفت.

  •  ساعت کار تورهای رفتینگ: از 8 صبح تا 7 بعدازظهر
  •  قیمت تورهای رفتینگ: از 50 لاری
rafting.jpg
رفتینگ در باتومی

غواصی باتومی

باتومی شهر جالبی است و فعالیت‌های متنوعی در آن می‌توانید انجام دهید و حتی بهتر است برای آشنایی بیشتر با آن، حداقل یک بار راهنمای سفر به باتومی را بخوانید. اما وقتی شما به شهری در مجاورت دریا سفر می‌کنید، طبعاً انتظار دارید زمان زیادی را صرف دریا کنید! یکی از بهترین تفریحات باتومی غواصی است. مرکز غواصی باتومی جای خوبی برای داشتن این تجربه است. البته باید در نظر داشته باشید برای غواصی در دریا، این مجموعه شرایطی را در نظر گرفته است، از جمله اینکه باید حداقل 15 سال داشته باشید، با شنا آشنا باشید و حداقل 4 ساعت زمان برای انجام این کار نیاز دارید.

  •  قیمت مرکز غواصی باتومی: از 70 لاری
  • ساعت کار مرکز غواصی باتومی: 9 صبح تا 6 بعد ازظهر

موقعیت دقیق یکی از مراکز غواصی باتومی

diving.jpg
غواصی یک تفریح در باتومی

تفریحات آبی دریای سیاه

تنها تفریحات باتومی که به دریا می‌رسد، شنا و ساحل نیست این روزها بازار تفریحات دریایی بسیار داغ است! اسکی روی آب، پاراسل، فلای بورد، پاراشوت و حتی جت اسکی جزو تفریحاتی است که در نزدیکی آب‌های دریا می‌توانید به سراغ آن بروید. بسیاری از این تفریحات در ساحل باتومی در دسترس شما قرار دارد و نیازی نیست از شهر خارج شوید؛ اما برخی دیگر در سواحلی که کمی از شهر فاصله دارند انجام می‌شود.

  • قیمت بازی های آبی در باتومی: بسته نوع تفریح از 10 لاری تا 80 لاری
  • ساعت کار بازی های آبی در باتومی : 10 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق ساحل کواریاتی که بسیاری از تفریحات آبی در آن انجام می‌شود

flyboard-fuerteventura.jpg
فلای بورد از تفریحات محبوب در باتومی

شهربازی باتومی

تقریباً معروف‌ترین نمادهای شهر باتومی در پارک معجزه قرار دارند؛ اما ما این پارک را نه به دلیل وجود این نمادها بلکه به‌واسطه شهربازی آن به شما معرفی می‌کنیم هرچند که این شهربازی چندان بزرگ و مشهور نیست؛ اما وسایل بازی خوبی دارد که مشهورترین آن‌ها چرخ و فلک پانورامایی است که امروز در اکثر عکس‌هایی که جاذبه‌های باتومی را معرفی می‌کنند حضور دارد.

  •  قیمت وسایل شهربازی پارک معجزه: از 5 لاری
  •  ساعت کار پارک معجره: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک معجزه

5d3195146a317.jpg
چرخ و فلک مشهور باتومی

تفریحات شبانه باتومی 

یکی از مهم‌ترین وجه‌های تمایز باتومی با تفلیس، امکان استفاده از انواع تفریحات شبانه باتومی است! این شهر را می‌توان مرکز خوشگذرانی گرجستان دانست، بسیاری از هتل‌ها با دعوت از خوانندگانی به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، تلاش می‌کنند رضایت مسافران خود را جلب کنند. از طرف دیگر، رستوران‌ها و کافه‌ها با برنامه‌های متنوع تا پاسی از شب فعالیت می‌کنند و به نوعی، آن‌ها هم جزو تفریحات شبانه باتومی به حساب می‌آیند؛ اما شاخص‌ترین تفریح شبانه باتومی، آن دسته از تفریحاتی است که در کلوب‌ها انجام می‌شود. اما باید این نکته را دانست که زمانی که شما به سراغ کلوب‌های شبانه باتومی می‌روید باید بیش‌ازپیش مراقب خودتان و دارایی‌هایتان باشید؛ چرا که به گفته بسیاری از مسافران با تجربه برخی از کلوب‌ها سابقه کلاهبرداری و شیادی از مسافران خارجی را دارند.

101_505654331.jpg
کافه‌ها و کلوب‌ها از تفریحات شبانه باتومی

تفریحات خانوادگی در باتومی

از انواع تفریحات باتومی برایتان گفتیم. اما باید این مسئله را در نظر داشت که زمانی قصد تفریح در یک مقصد را داریم یک عامل تعیین کننده هم‌سفران شما هستند اگر در طول سفرتان هم‌سفر کوچکی داشته باشید باید تفریحات مناسب سن او همین‌طور تفریحاتی که می‌توان در جمع‌های خانوادگی داشت را هم در نظر بگیرید به همین دلیل در ادامه تعدادی از این تفریحات را برای شما معرفی خواهیم کرد هر چند که برخی از آن‌ها در مجموعه‌های بزرگ‌تر مانند پارک 6 می می‌توانستند قرار بگیرند اما شاید معرفی آن‌ها به صورت فعالیتی جداگانه و خانوادگی برای شما کاربردی‌تر باشد.

  • آکواریوم: آکواریوم باتومی با بیش از 100 گونه مختلف آبزیان فضای مناسبی برای تفریح و یادگیری است و از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر فعالیت می‌کند.
  • قایق سواری و ماهی گیری نوری گل: دریاچه نوری گل در پارک 6 می یک فضای کاملاً خانوادگی و آرام است که ضمن دیدن زیبایی‌های دریاچه می‌توانید در آن قایق سواری کنید و حتی به ماهیگیری بپردازید.
  • تله‌کابین آرگو: تجربه تله‌کابین سواری هم همیشه از آن دست تجربیاتی است بچه‌ها را سر ذوق می‌آورد تله‌کابین آرگو از 11 صبح تا 12 شب فعال است و نمای قشنگی از شهر را زیر پای شما می‌گذارد.
  • دلفیناریوم: دلفیناریوم باتومی هم از جاهای تفریحی باتومی است که در پارک 6 می می‌توانید از آن بازدید کنید. این مجموعه دو استخر یکی برای شیرهای دریایی و دیگری برای دلفین‌ها دارد و از 10 صبح تا 9 شب به اجرای برنامه می‌پردازند.
3.jpg
تله کابین آرگو از بهترین تفریحات باتومی

سخن آخر 

 در سفر به باتومی، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده برای لذت بردن یا نبردن از سفر، انتخاب یک تور مناسب برای انجام این سفر است. بسیاری از مسافران پیش از سفر به باتومی حتی برای انتخاب میان دو مقصد باتومی یا تفلیس دچار شک و تردید هستند؛ اما یک آژانس معتبر و یک تور خوب می‌تواند همه خواسته‌های شما را از سفر پاسخ دهد. پیشنهاد ما به شما این است که برای پیدا کردن بهترین تور به سراغ صفحه تور باتومی لست‌سکند بروید و از میان برنامه‌های مختلف آژانس‌های معتبر، بهترین را انتخاب کنید.

باتومی بهتر است یا تفلیس؟

در این مطلب تلاش کردیم تا جای ممکن بهترین تفریحات باتومی را به شما معرفی کنیم از پارک‌ها و مراکز تفریحی کنار دریا گرفته تا کلوب‌ها و کافه‌های میدان اروپا. حالا نوبت شماست تا تجربه شخصی‌تان از سفر به باتومی را برایمان بگویید بهترین خوشگذرانی در این شهر ساحلی کدام است؟

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.