قیمت غذا در مالزی 2024؛ از آب و مواد خوراکی تا مک دونالد

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هزینه غذا و مواد خوراکی در مالزی چقدر است؟
01 دی 1402 08:00
0

دانستن قیمت غذا در مالزی برای گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، مسئله مهمی محسوب می‌شود. مالزی کشور بزرگی است و فرهنگ غذایی متنوعی دارد. برای شناخت بیشتر فرهنگ غذایی این کشور، می‌توانید هنگام سفر، از خوراکی‌های محلی‌ و غذاهای معروفشان بچشید و با آن‌ها هم‌سفره شوید. به همین دلیل، بهتر است که از هزینه غذا در مالزی آگاه باشید.

با توجه به تنوع غذایی در این کشور، باید انتظار تنوع قیمتی هم داشته باشید. از فست‌فودها گرفته تا غذاهای خیابانی و سنتی، همگی قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین دلیل، ما در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند به‌سراغ قیمت غذا در مالزی 2024 رفته‌ایم که شامل قیمت مک دونالد در مالزی و سایر فست‌فودهای مطرح نیز می‌شود.

قیمت غذا در مالزی چقدر است؟

قیمت غذا در مالزی از حدود 1.5 رینگیت شروع می‌شود و تا بیشتر از 1000 رینگیت هم ادامه دارد. این بازه قیمتی، شامل غذاخوری‌های خیابانی، فست‌فودها و رستوران‌های لوکس می‌شود و به همین دلیل است که طیف وسیعی از قیمت‌ها را دربر می‌گیرد. البته اگر تصمیم بگیرید که خودتان هنگام مسافرت غذا درست کنید، هزینه‌های شما تغییر می‌کند.

اگر غذایی که درست می‌کنید، از مواد اولیه گران تهیه شده باشد، هزینه‌های شما ممکن است از مقدار متوسط یک رستوران میان‌رده بیشتر شود و اگر از مواد اولیه ارزان استفاده کنید، قیمت نهایی کمتر برای شما تمام می‌شود. در ادامه با معرفی غذاها و انواع مواد غذایی خام، متوجه می‌شویم که قیمت غذا در مالزی 2024 چگونه خواهد بود و درست‌کردن یک وعده غذا در خانه برای شما چقدر هزینه خواهد داشت.

malaysian-food.jpg
انواع غذا در مالزی

قیمت غذا در رستوران‌های مالزی

اگر در سفر باشید، احتمالاً حس‌وحال این را ندارید که خودتان غذا درست کنید و بیشتر تمایل دارید وقتتان را صرف گشت‌وگذار در جاهای دیدنی مالزی کنید؛ به همین دلیل رستوران‌های زیادی را امتحان خواهید کرد. غذاخوردن در رستوران، لذت دیگری دارد؛ به‌ویژه رستوران‌های کشوری مثل مالزی که تنوع غذایی بسیاری دارند و انتخاب از میان آن‌ها سخت به نظر می‌رسد. این تنوع غذایی، منجر به تنوع قیمتی شده و انتخاب را دوچندان سخت کرده است. البته نیازی به نگرانی نیست. ما در این قسمت از مطلب قیمت غذا در مالزی، به سه نوع رستوران ارزان‌قیمت، میان‌رده و لوکس پرداخته‌ایم تا کار شما برای انتخاب غذا و تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌هایش راحت شود.

این سه دسته رستوران ازنظر نوع مواد غذایی، محل قرارگیری‌شان در شهر، سطح رستوران، طراحی و دکوراسیون با یکدیگر متفاوت‌اند و همه این عوامل روی هزینه غذا در مالزی تأثیر می‌گذارد.

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت: حدود 12 رینگیت (تقریباً بین 7 تا 25 رینگیت)
  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده: حدود 40 رینگیت (تقریباً بین 30 تا 50 رینگیت)
  • قیمت غذا در رستوران‌های لوکس: حدود 580 رینگیت (تقریباً بین 180 تا 1000 رینگیت)
malaysian-resturants.jpg
نمایی از یک رستوران در مالزی

قیمت غذاهای خیابانی در مالزی

غذاهای خیابانی همیشه جزو خوراکی‌های خوش‌مزه‌ای محسوب می‌شوند که قیمت کمی دارند. این غذاها عموماً در کنار خیابان‌ها، پیاده‌روها، روی چرخ‌دستی، در ماشین‌های سیار و غرفه‌های کوچک غذافروشی عرضه می‌شوند. شاید خیلی‌ها غذاهای خیابانی را یک میان‌وعده کوچک بدانند، اما در کشورهایی مثل مالزی، حجم این غذاها به‌اندازه‌ای است که یک فرد بالغ را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه دارد.

معمولاً غذاهای خیابانی مالزی، جزو غذاهای ملی غیررسمی این کشور نیز محسوب می‌شوند؛ بنابراین اگر قصد دارید با هزینه کم، یک وعده غذای کامل و خوش‌مزه نوش جان کنید، پیشنهاد ما غذاهای خیابانی مالزی است. می‌توانید در کنار گشت‌وگذار در این کشور و قدم‌زدن در خیابان‌ها، غذاهای خیابانی مالزی را هم امتحان کنید.

راهنمای کامل سفر به مالزی

malaysian-street food.jpg
غذاخوری‌های خیابانی در مالزی

ناسی لماک

ناسی لماک یک وعده غذایی کامل است که جزو غذاهای ملی این کشور هم محسوب می‌شود. ناسی لماک از برنج پخته‌شده در شیر نارگیل تهیه می‌شود. برنج را با مخلفات و دورچینی مثل لوبیا، تخم‌مرغ آب‌پز، گوشت و انواع مغز آجیل سرو می‌کنند. قیمت این غذا در خیابان‌های مالزی بین 10 تا 20 رینگیت است.

NasiLemak.jpg
ناسی لماک، از غذاهای خیابانی مالزی

مورتاباک

مورتاباک ترکیبی از پنکیک و املت است که در کشورهای مختلفی پخته می‌شود. هر کشور، با توجه به سبک و سلیقه مردمانش، دستور خاصی برای تهیه مورتاباک دارد و ترکیباتش در کشورهای مختلف کمی متفاوت خواهد بود. مورتاباک از غذاهای خیابانی مالزی محسوب می‌شود که چیزی حدود 10 الی 20 رینگیت قیمت دارد. با انتخاب این مدل از خوراکی‌ها، هزینه غذا در مالزی برای شما پایین می‌آید.

murtabak.jpg
مورتاباک، از غذاهای خیابانی محبوب مالزی

ساتای

ساتای، گوشت کبابی سیخ‌شده‌ای است که همراه با سس بادام‌زمینی سرو می‌شود. این گوشت سیخ‌شده می‌تواند مرغ، گوسفند، گاو، ماهی و بره باشد که در سس خاصی مزه‌دار شده و سپس روی منقلی زغالی، کباب می‌کنند. ساتای از غذاهای خیابانی مالزی محسوب می‌شود که هر سیخ آن بین 1.5 تا 4 رینگیت قیمت دارد. قیمت این غذا بستگی به نوع گوشتی دارد که در آن به‌کاررفته است.

satay.jpg
چند سیخ ساتای در کنار سس مخصوص

روتی کانای

برای پایین آوردن هزینه غذا در مالزی، می‌توانید از روتی کانای استفاده کنید. روتی کانای نام نوعی نان است که با سس مخصوصی سرو می‌شود. این نان را اغلب در وعده صبحانه مصرف می‌کنند. در مواد اولیه این نان معمولاً از موز، شیر غلیظ یا تخم‌مرغ استفاده می‌شود. درضمن می‌توان گفت روتی کانای مشابه نان لواش در ایران است. این نان در مالزی بین 2 تا 7 رینگیت قیمت دارد.

Roti-Canai.jpg
روتی کانای، نانی شبیه نان لواش

قیمت فست فود در مالزی

فست‌فود همه‌جای دنیا طرف‌دار دارد و هر مسافری حداقل برای یک بار هم که شده، از این نوع غذا در سفرش میل می‌کند. در مالزی هم علاوه‌بر رستوران‌های فست‌فود محلی، فست‌فودهای زنجیره‌ای مطرحی مثل مک‌دونالد، کی‌اف‌سی، پیتزا هات و برگر کینگ وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سری بزنید و از این رستوران‌های مشهور، غذا سفارش دهید.

معمولاً قیمت مک دونالد در مالزی و قیمت سایر فست‌فودهای مشهوری مثل کی‌اف‌سی، در همه جای شهر یکسان است؛ مگر اینکه از فست‌فودهای محلی و غیر آشنا غذا سفارش دهید که نسبت به محل قرارگیری‌شان در شهر ممکن است قیمت بالا یا پایین‌تری داشته باشند. به همین دلیل هم در این قسمت از مطلب، قیمت مک دونالد در مالزی را در کنار سایر برندهای مطرح برای شما ذکر کرده‌ایم تا از قیمت غذا در مالزی 2024 بیشتر آگاه شوید.

  • قیمت مک دونالد در مالزی: شروع قیمت از 12 رینگیت
  • قیمت برگر در برگر کینگ مالزی: شروع قیمت از 8 رینگیت
  • قیمت مرغ‌سوخاری در کی‌اف‌سی مالزی: شروع قیمت از 15 رینگیت
  • قیمت پیتزا در پیتزا هات مالزی: شروع قیمت از 13 رینگیت
mcdonald in malaysia.jpg
از شعب مک‌دونالد در مالزی

قیمت مواد غذایی در مالزی

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های مسافرت، خرید مواد غذایی و پختن غذا هنگام سفر است. شاید این کار کمی سخت به نظر برسد، اما این مورد هم قطعاً لذت خاص خودش را دارد. برای پخت‌وپز در سفر، نیازمند یک سری مواد اولیه هستید که باید قیمت آن‌ها را از قبل بدانید تا هنگام بودجه‌بندی برای سفر، هزینه آن‌ها را هم مد نظر قرار دهید؛ بنابراین در این قسمت از مطلب قیمت غذا در مالزی 2024 به‌سراغ معرفی قیمت مواد اولیه رفته‌ایم. موارد نام‌برده شده در جدول زیر، جزو مواد اصلی و پایه برای درست‌کردن هر غذایی محسوب می‌شوند.

مواد غذایی حدود قیمت
هر کیلو گوشت قرمز 36 رینگیت
هر کیلو فیله مرغ 18 رینگیت
یک کیلو پنیر محلی 56 رینگیت
شانه تخم‌مرغ 12 عددی 7 رینگیت
هر کیلو برنج 5 رینگیت
rice in malaysia.jpg
برنج، از مواد اولیه محبوب در مالزی

قیمت نوشیدنی در مالزی

نوشیدنی جزو جدایی‌ناپذیر هر سفر محسوب می‌شود. عده‌ای باید همراهشان آب داشته باشند. برخی دیگر حتماً باید در وعده‌های صبحانه یا عصرانه شیر مصرف کنند و بعضی‌ها نیز هنگام صرف غذا، عادت به نوشیدن نوشابه دارند؛ بنابراین بهتر است قیمت نوشیدنی در مالزی را بدانید تا قبل از سفر، آشنایی نسبی با طیف قیمتی نوشیدنی‌های این کشور داشته باشید.

نوشیدنی‌ها حدود قیمت
آب یک‌و‌نیم لیتری 2 رینگیت
آب 330 سیسی 1.5 رینگیت
شیر یک لیتری 7 رینگیت
نوشابه 330 سی‌سی (کوکا یا پپسی) 3 رینگیت
drink in malaysia.jpg
یخچال نوشیدنی‌ها در یکی از فروشگاه‌های مالزی

قیمت میوه و صیفی‌جات در مالزی

میوه و صیفی‌جات را می‌توان نوعی مواد اولیه برای پخت غذا در نظر گرفت و علاوه‌بر آن، می‌توان به‌عنوان یک میان‌وعده جداگانه هم به‌حسابشان آورد. به همین علت، میوه و صیفی‌جات اهمیت بالایی دارند و بعضی‌ها حتماً باید در طول روز، یک وعده میوه را مصرف کنند. برای غذا پختن در سفر هم از صیفی‌جاتی مانند گوجه، پیاز و سیب‌زمینی استفاده می‌شود و تقریباً اغلب غذاها به این سه مورد نیاز دارند. در این مطلب، به بررسی قیمت میوه و صیفی‌جات در مالزی پرداخته‌ایم تا با حدود قیمتی این اقلام آشنا شوید و هزینه غذا در مالزی با جزئیات بیشتری برایتان مشخص شود.

مواد خوراکی حدود قیمت
یک قرص نان 500 گرمی 4 رینگیت
هر کیلو سیب‌زمینی 3.65 رینگیت
هر کیلو پیاز 4.5 رینگیت
هر کیلو گوجه 5.5 رینگیت
هر کیلو سیب 10.5 رینگیت
هر کیلو موز 5.5 رینگیت
هر کیلو پرتقال 11.77 رینگیت
هر بوته کاهو 4.17 رینگیت
fruit in malaysia.jpg
میوه‌های غریب و آشنای کشور مالزی

قیمت قهوه در مالزی

برای رفع خستگی هنگام سفر، نوشیدن یک فنجان قهوه معجزه می‌کند. بعضی از مردم هم هستند که در طول روز باید یک فنجان قهوه میل کنند و به‌نوعی سبک زندگیشان این‌چنین است. قهوه را در مالزی می‌توانید در کافی‌شاپ‌ها، هتل‌‌های مالزی و همچنین رستوران‌ها میل کنید. البته خوردن قهوه در کافی‌شاپ، می‌تواند شما را با جامعه، مردم و فرهنگ مالزی آشنا کند که ازاین‌جهت بسیار مفید است. به همین علت هم قیمت قهوه و نوشیدنی‌های بر پایه قهوه را در مالزی، طبق قیمت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس نوشته‌ایم تا اگر در این کشور هوس قهوه کردید، از حدود قیمت‌های این نوشیدنی محبوب آگاه باشید.

انواع قهوه حدود قیمت
آمریکانو 12.20 رینگیت
لته 15.90 رینگیت
کارامل ماکیاتو 18 رینگیت
موکا 17.50 رینگیت
starbucks in malaysia.jpg
یکی از شعب استارباکس در مالزی

سفر به مالزی با تور

مالزی کشور زیبایی است که هر گردشگری تمایل دارد هر چند سال یک بار از آن بازدید کند؛ بنابراین اگر دوست دارید به این کشور سرسبز و پیشرفته سفر کنید، می‌توانید با استفاده از تور مالزی وبگاه لست‌سکند این کار را انجام دهید. در لست‌سکند انواع تورهای مختلف این کشور وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. این تورها با تنوع در قیمت، ساعات و روزهای پرواز، هتل‌های متنوع و پرداخت در مدل‌های اقساطی، گزینه‌های زیادی را برای انتخاب پیش روی شما قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده سفر کنید. و نهایت لذت را ببرید.

malaysia tourism.jpg
سفر به مالزی با تور

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم، قیمت غذا در مالزی بستگی به محل قرارگیری غذاخوری، مواد اولیه و سطح کلاس رستوران دارد. شما با خوردن غذاهای این کشور، می‌توانید با فرهنگ و ذائقه غذایی مردم مالزی هم آشنا شوید و از سفرتان بیش از پیش لذت ببرید. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم تا هزینه غذاهای مالزی را برای شما جمع‌آوری کنیم تا اگر به این کشور سفر کردید، آشنایی نسبی با سطح قیمت مواد خوراکی در مالزی داشته باشید. شما هم اگر تجربه و نظری در زمینه هزینه غذا در مالزی دارید، ممنون می‌شویم که با ما و کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.