قیمت غذا در تایلند به بات و تومان؛ از آب تا انواع غذا و خوراکی

4.4
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قیمت انواع مواد غذایی و خوراکی در تایلند به تومان
25 دی 1401 08:00
2

قیمت غذا در تایلند، از سوال‌های همیشگی مسافران این مقصد است. تایلند با طبیعت بکر و منظره‌های زیبایی که دارد، مقصد شمار زیادی از گردشگران و مخصوصاً طبیعت‌گردان است. علاوه بر طبیعت، فرهنگ غذایی تایلند هم بسیار مورد توجه است؛ به همین خاطر، قیمت غذا در تایلند از موضوعاتی است که باید پیش از سفر همراه تور تایلند به آن توجه کنید. هرچه باشد، غذا بخش مهمی از هر سفر را تشکیل می‌دهد و در کشورهایی که فرهنگ غذایی خاص خود را دارند، بیشتر هم جلوه می‌کند.

در این مطلب از بلاگ لست‌سکند، قیمت غذا در تایلند و همچنین قیمت نوشیدنی و مواد خوراکی مختلف را در این کشور بررسی می‌کنیم. تخمین تومانی هر محدوده قیمتی را هم محاسبه کرده‌ایم و آورده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید از جزئیات مطلع شوید.

قیمت غذا در تایلند.jpg

قیمت غذا در تایلند

همان‌طور که می‌دانید، قیمت غذا، نرخ مصوبی ندارد و در هر جایی با جای دیگر متفاوت است. در ابتدا، برای اینکه محدوده قیمت غذا در تایلند دستتان بیاید، باید بگوییم که قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت تایلند بین 40 تا 150 بات (50 تا 188 هزار تومان)، قیمت غذا در رستوران‌های متوسط تایلند بین 250 تا 800 بات (313 تا 1 میلیون تومان) و قیمت غذا در رستوران‌های گران‌قیمت تایلند از 1000 بات تا 3500 بات (1 میلیون و 250 هزار تا 4 میلیون و 375 هزار تومان) یا بیشتر هم هست. توجه کنید که هر بات تایلند، در دی 1401 تقریباً برابر با 1 هزار و 250 تومان محاسبه شده است.

در ادامه، قیمت غذا در تایلند را با جزئیات بیشتری در بخش‌های مختلف از جمله قیمت نوشیدنی در تایلند، قیمت مواد خوراکی در تایلند، قیمت میوه و...، بررسی کرده‌ایم و هر کدام را به بات و تومان آورده‌ایم تا تخمین قیمت برای شما بسیار آسان‌تر باشد.

پیش از هر چیز، همان‌طور که می‌دانید، قیمت غذا در تایلند هم مانند سایر کشورها، کاملاً به این بستگی دارد که شما در چه محله‌ای و در چه رستورانی غذا میل می‌کنید. با در نظر گرفتن همین امر، می‌توانید هزینه‌های خورد‌وخوراک خود را درست تقسیم‌بندی و در بهترین حالتش خرج کنید. قیمت‌های زیر، حد معمول و میانگین قیمت‌ها هستند و ممکن است متغیر باشند.

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان تایلند: حدود 72.50 بات تایلند؛ تقریباً 91 هزار تومان
  • قیمت غذا در رستوران‌های اقتصادی تایلند: حدود 400 بات تایلند (برای یک وعده کامل، شامل پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر)، تقریباً 500 هزار تومان
  • قیمت غذا در رستوران‌های گران‌قیمت تایلند: حدود 3000 بات تایلند؛ تقریباً 3 میلیون و 750 هزار تومان

نمی‌توانیم بگوییم که در هر رستوران، قطعاً با همین قیمت‌ها مواجه می‌شوید. ممکن است در یک رستوران قیمت‌های کمتری پیدا کنید و در رستورانی دیگر هم با قیمت‌های بیشتری مواجه شوید؛ بنابراین، قیمت غذا در رستوران های تایلند، حدود این قیمت‌ها را دارند. مثلا ممکن است با تور بانکوک سفر کنید و قیمت غذا در پایتخت، کمی گرانتر باشد.

Lastsecond.ir-thailand-food-prices.jpg
مجموعه‌ای از غذاهای تایلندی

قیمت فست فود و غذاهای خیابانی در تایلند

بسیاری از گردشگران هستند که دوست دارند برای آشنایی بیشتر با فرهنگ غذایی و سنت‌های بومی هر منطقه، غذاهای محلی آنجا را امتحان کنند. اکثر غرفه‌هایی که در کنار خیابان‌ها به فروش غذاهای خیابانی مشغول هستند، از بهترین نمونه‌ها برای ارائه غذاهای بومی محسوب می‌شوند. با خرید غذاهای خیابانی تایلند، می‌توانید تا حدودی با فرهنگ غذایی هر منطقه آشنا شوید و علاوه بر آن، هزینه کمتری را نسبت به خوردن غذا در رستوران متحمل می‌شوید. اگر با تور پاتایا سفر کنید، احتمالا غذاهای خیابانی متنوعی در بازار شبانه تپرازیت، از تفریحات پاتایا، ببینید.

لیست قیمت تورهای پاتایا

در تایلند، رستوران‌های زنجیره‌ای و بین‌المللی معروفی هم وجود دارند که با سفارش از آن‌ها می‌توانید از بهداشت و کیفیت غذایی که میل می‌کنید، بیشتر مطمئن شوید. رستوران‌های زنجیره‌ای مختلفی مثل مک دونالد، کی‌اف‌سی و...، در تایلند وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها غذای خود را تهیه کنید. مک‌میل یکی از معروف‌ترین غذاهای رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد است که متوسط قیمت آن را در ادامه آورده‌ایم.

  • قیمت مک دونالد در تایلند: حدود 200 بات برای هر مک‌میل؛ تقریباً 250 هزار تومان
Lastsecond.ir-thailand-food-prices-street-food.jpg
نمونه برخی از غذاهای خیابانی

قیمت نوشیدنی در تایلند

نوشیدنی‌ها را می‌توانیم به دو دسته گرم و سرد تقسیم کنیم. خیلی‌ها در سفر خود با تور پوکت، حتماٌ به کافه می‌روند تا نوشیدنی یا یک وعده غذایی میل کنند. تفاوت در قیمت نوشیدنی‌های کافه‌ها بسیار است. نوع مواد اولیه مصرفی در کافه‌ها، محل قرارگیری آن‌ها، دکور، تزئینات نوشیدنی‌ها و...، همگی در قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند.

قیمت نوشیدنی گرم در تایلند

در این بخش سعی کرده‌ایم با آوردن قیمت نوشیدنی‌های گرم استارباکس در تایلند، قیمت واضح‌تری را برای شما پیدا کنیم. توجه کنید که برخی قیمت‌ها در استارباکس نسبت به سایر کافی‌شاپ‌ها و حتی شعب خود استارباکس، گران‌تر و برخی نوشیدنی‌ها ارزان‌تر هستند (با توجه به محل شعبه و کافه، سایز فنجان و لیوان، قیمت فرق می‌کند.)

  • قیمت چای در استارباکس تایلند: شروع از حدود 95 بات؛ تقریباً 119 هزار تومان
  • قیمت قهوه اسپرسو در استارباکس تایلند: شروع از حدود 95 بات؛ تقریباً 119 هزار تومان
  • قیمت شکلات داغ در استارباکس تایلند: شروع از 115 بات؛ تقریباً 144 هزار تومان
  • قیمت شیر در استارباکس تایلند: شروع از 105 بات؛ تقریباٌ 132 هزار تومان
  • قیمت کاپوچینو در استارباکس تایلند: شروع از 110 بات؛ تقریباٌ 138 هزار تومان

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، می‌توانید قیمت‌ها را در بازه‌های مختلف و گسترده‌تری پیدا کنید. برای مثال می‌توانید قیمت کاپوچینو را تقریباً از 36 تا 125 بات (45000 تا 157000 تومان) پیدا کنید و این بستگی به عوامل مختلفی دارد.

Lastsecond.ir-thailand-food-prices-hot-drinks.jpg
نوشیدنی‌های داغ و محبوب در تایلند

قیمت نوشیدنی سرد در تایلند

نوشیدنی‌های سرد، بازه‌های وسیع‌تری را دربرمی‌گیرند و تنوع بیشتری دارند. در این بخش، ابتدا نوشیدنی‌های محبوب‌تر را آورده‌ایم و سپس از نوشیدنی‌هایی می‌گوییم که بیشتر در کافه‌ها می‌توانید آن‌ها را بیابید. البته ممکن است در مناطق مختلف، بین 20 تا 30 بات اختلاف قیمت ببینید.

  • قیمت آب در تایلند (بطری 1.5 لیتری): تقریباً 16.13 بات؛ تقریباً 20 هزار تومان
  • قیمت نوشابه در تایلند (بطری 0.33 لیتری): تقریباً 21.18 بات؛ تقریباً 26 هزار تومان
  • قیمت شیر در تایلند (بطری یک لیتری): تقریباً 56.27 بات؛ تقریباً 70هزار تومان

قیمت سایر نوشیدنی‌های سرد را باتوجه به شعب استارباکس آورده‌ایم. توجه کنید که ممکن است قیمت نوشیدنی‌ها در شعب مختلف استارباکس، متفاوت باشد و قیمت با توجه به سایز لیوان یا فنجان هم متغیر است.

  • قیمت چای سرد در استارباکس تایلند: شروع از حدود 95 بات؛ تقریباً 119 هزار تومان
  • قیمت قهوه اسپرسو سرد در استارباکس تایلند: شروع از حدود 140 بات؛ تقریباً 175 هزار تومان
  • قیمت شکلات سرد در استارباکس تایلند: شروع از حدود 135 بات؛ تقریباً 169 هزار تومان
  • قیمت شیر سرد در استارباکس تایلند: شروع از حدود 105 بات؛ تقریباً 131 هزار تومان
  • قیمت کاپوچینو سرد در استارباکس تایلند: شروع از حدود 125 بات؛ تقریباً 156 هزار تومان
Lastsecond.ir-thailand-food-prices-iced-drinks.jpg
برخی از نوشیدنی‌های سرد و پرطرفدار در تایلند

قیمت گوشت و مواد پروتئینی در تایلند

برخی، حتماً باید وعده‌های غذایی خود را در رستوران صرف کنند، اما عده‌ای دیگر هستند که با تهیه مواد اولیه خوراکی، خودشان این کار را انجام می‌دهند. در این میان، حتی برخی بنا به دلایل مختلف مثل حساسیت، ملزم به انجام این کار هستند. در هر حال، بهتر است از قیمت مواد خوراکی در تایلند باخبر شوید. فراموش نکنید که می‌توانید وعده‌های خود را از غذاهای خیابانی تهیه کنید و کمی در مخارجتان صرفه‌جویی کنید.

  • قیمت گوشت گاو (یک کیلوگرم): حدود 372.07 بات؛ تقریباً 465 هزار تومان
  • قیمت گوشت مرغ (یک کیلوگرم): حدود 82.24 بات؛ تقریباً 103 هزار تومان
  • قیمت تخم مرغ (12 عدد): حدود 59.42 بات؛ تقریباٌ 74 هزار تومان
  • قیمت پنیر محلی (یک کیلوگرم): حدود 548.41 بات؛ 686 هزار تومان
Lastsecond.ir-thailand-food-prices-meat.jpg
گوشت قرمز، از مواد اولیه برای پخت بسیاری از غذاها

قیمت میوه در تایلند همراه با قیمت سیب‌زمینی و پیاز

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید بدون خوردن میوه، روزتان را شب کنید، این بخش مناسب شماست. همراه بردن میوه و جای‌گذاری آن در کوله و چمدان سفر، جز اینکه فضای زیادی را اشغال کند، ممکن است دردسر خراب یا له شدن هم داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل، از شهر مقصد میوه تهیه کنید. سیب‌زمینی و پیاز هم برای کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند چند وعده‌ای را خودشان غذا درست کنند.

  • قیمت موز (یک کیلوگرم): حدود 41 بات؛ تقریباٌ 51 هزار تومان
  • قیمت سیب (یک کیلوگرم): حدود 89.91 بات؛ تقریباٌ 112 هزار تومان
  • قیمت پرتقال (یک کیلوگرم): حدود 62.91 بات؛ تقریباً 79 هزار تومان
  • قیمت سیب‌زمینی (یک کیلوگرم): حدود 45.69 بات؛ تقریباً 57 هزار تومان
  • قیمت پیاز (یک کیلوگرم): حدود 46.43 بات؛ تقریباً 58 هزار تومان
Lastsecond.ir-thailand-food-prices-fruits.jpg
تنوع بسیار بالای میوه‌ها در تایلند

قیمت غلات در تایلند

احتمالاً کمتر به قیمت غلات در تایلند نیاز پیدا می‌کنید، مگر اینکه بخواهید به این کشور مهاجرت کنید یا مدت زمان بیشتری را در آنجا بمانید. در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم که از قیمت‌های حدودی برنج و نان در این کشور مطلع شوید. کمتر کسی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کند، اما حتی اگر برای بازدید از جاهای دیدنی تایلند، به این کشور سفر می‌کنید، ممکن است دلتان بخواهد یک وعده غذایی را یا نان یا برنج بخورید.

  • قیمت یک قرص نان (500 گرمی): حدود 46.33 بات؛ تقریباً 58 هزار تومان
  • قیمت برنج (یک کیلوگرم): حدود 41.13 بات؛ تقریباً 51 هزار تومان
Lastsecond.ir-thailand-food-prices-rice.jpg
برنج تایلندی از معروف‌ترین برنج‌ها

سخن آخر

آگاهی از قیمت غذا در تایلند کمک می‌کند بودجه سفرتان را بهتر تقسیم‌بندی کنید و با توجه به آن برنامه‌ریزی کنید. اگر هم تمایل دارید که خودتان غذا درست کنید، مواد اولیه در اختیار شماست و با توجه به قیمت مواد خوراکی در تایلند می‌توانید غذای دلخواهتان را بپزید. اطلاع از قیمت غذا در تایلند به شما کمک می‌کند به اطلاعات سفر شما اضافه شود و مثل راهنمای سفر به بانکوک دیدتان نسبت به سفر پیش رو، روشن‌تر شود.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!