قیمت غذا در گرجستان؛ از آب تا مک دونالد و انواع غذاها ۱۴۰۳

4.2
از 18 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قیمت غذا در گرجستان؛ از مک دونالد تا غذاهای متنوع
09 اردیبهشت 1403 08:00
2

دانستن قیمت غذا در گرجستان برای اغلب گردشگران و مسافران این کشور مهم است. هزینه غذا در گرجستان، بخش مهمی از هزینه‌های سفر را تشکیل می‌دهد. پس بهتر است قبل از شروع سفر، برآورد کلی از قیمت غذا و قیمت مواد غذایی در گرجستان داشته باشید. در این مطلب از لست‌سکند، قیمت غذا در گرجستان ۱۴۰۳ را بررسی می‌کنیم.

قیمت غذا در گرجستان

  • قیمت یک لیتر شیر: 5.5 لاری
  • قیمت یک کیلو پنیر محلی: 22.5 لاری
  • قیمت غذای گیاهی: بسته به نوع غذا، از 25 تا 70 لاری 
  • قیمت غذای خیابانی: بسته به نوع غذا و محل، از 2.5 تا 40 لاری
  • قیمت آب معدنی 1.5 لیتری: به‌طور میانگین 2 لاری
  • قیمت یک کیلو برنج: 5 لاری
  • قیمت میوه: بسته به نوع میوه 3 تا 5 لاری 
  • قیمت یک کیلو گوشت: 27 لاری
  • قیمت سیگار در گرجستان: بسته به مارک سیگار 8 لاری 

فهرست قیمت تورهای گرجستان

قیمت مک دونالد در گرجستان

مک دونالد همیشه طرف‌دار دارد و همه دوست دارند در سفرشان به خارج از کشور، از غذاهای این رستوران مشهور میل کنند. در این قسمت از مطلب هزینه غذا در گرجستان، شما را با قیمت مک دونالد در گرجستان آشنا می‌کنیم تا چنانچه می‌خواهید در کنار امتحان کردن طعم غذاهای محلی گرجستان، وعده‌ای هم از مک دونالد سفارش دهید، از محدوده قیمتش اطلاع داشته باشید.

  • قیمت مک دونالد در گرجستان: بسته به نوع غذا، به‌طور میانگین از 9 تا 22 لاری 
mcdonald
شعبه‌ای از مک دونالد در گرجستان

مقایسه قیمت غذا در باتومی و تفلیس

تنوع غذایی در گرجستان زیاد است و به‌نوعی می‌توانیم غذا خوردن را یکی از تفریحات گرجستان بدانیم. اگر به شهرهای مختلف گرجستان سفر کنید، خواهید دید که  قیمت غذا در گرجستان ۱۴۰۳ به نقطه‌ای که در آن قرار دارید، بستگی دارد؛ اما این تفاوت جزئی است؛ مثلاً پس از میانگین گرفتن قیمت غذا در تفلیس ۲۰۲۴ یا باتومی، متوجه می‌شوید که قیمت غذا در این دو شهر، تفاوت چندانی ندارند. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که به‌جز پایتخت، قیمت غذا در سایر شهرهای دیدنی گرجستان، کمی ارزان‌تر خواهد بود.

نکته مهم این است که انتخاب زمان سفر و همچنین نوع سفر کردن شما، می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه‌هایتان داشته باشد؛ مثلاً در اواسط تابستان که تفلیس، بازدیدکننده نسبتاً کمی دارد، سفر با تور باتومی به‌دلیل ساحلی بودنش رونق بیشتری می‌گیرد. همین موضوع می‌تواند اختلاف جزئی بین قیمت غذا در باتومی و تفلیس ایجاد کند. البته همان‌طور که اشاره کردیم این اختلاف قیمت به‌جز زمان سفر، به عوامل مختلف دیگری مثل نوع رستوران و غذا هم بستگی دارد.

باتومی بهتر است یا تفلیس؟

یک رستوران ساحلی در باتومی.jpg
یک رستوران ساحلی در باتومی

قیمت غذا در رستوران‌های گرجستان

بررسی قیمت غذاهای گرجستان در رستوران‌هایش به‌ویژه بهترین رستوران‌های تفلیس معمولاً اولین راه برای محاسبه هزینه‌هاست؛ اما همین ابتدا باید اشاره کنیم به‌جز رستوران، گزینه‌های ارزان‌تری هم دارید که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید. معمولاً رستوران‌های این کشور یکسره در روز باز هستند و اگر صبحانه سرو نکنند، از ساعت 11 صبح تا پاسی از شب خدمت‌رسانی می‌کنند. اگر می‌خواهید بیشتر با تفلیس آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به مطلب راهنمای سفر به تفلیس سری بزنید. قیمت غذا در انواع رستوران‌های گرجستان عبارت است از:

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان گرجستان: 45 لاری

  • قیمت غذا در رستوران‌های متوسط گرجستان: 60 لاری

  • قیمت غذا در رستوران‌های گران گرجستان: 130 لاری

قیمت صبحانه در گرجستان

بیشتر محلی‌های گرجستان، صبحانه را در خانه‌هایشان میل می‌کنند. درمجموع، صبحانه سنتی زیادی در گرجستان دیده نمی‌شود؛ برای مثال، نان‌ و تخم‌مرغ یکی از پرطرف‌دارترین صبحانه‌های قدیمی این کشور است. معمولاً اگر از آن دسته از مسافرانی باشید که به‌دنبال غذای ارزان در گرجستان هستند، اقلام صبحانه‌تان را از سوپرمارکت می‌خرید. قبل از اینکه به جدول زیر نگاهی بیندازید، باید بدانید که قیمت نان در گرجستان تا حد زیادی به وزن، نوع و محل فروش آن بستگی دارد؛ اما اگر بخواهید میانگینش را بدانید، به‌طور کلی می‌توان گفت در این کشور، بابت یک قرص نان 500 گرمی، حدود 2 لاری می‌پردازید.

اقلام صبحانه

میانگین قیمت

یک لیتر شیر

5.5 لاری

یک کیلو پنیر محلی

22.5 لاری

چای

3 لاری

کاپوچینو

8 لاری

قهوه

6 لاری

25.jpg
قیمت نان در گرجستان

قیمت غذای گیاهی در گرجستان

یکی از سنت‌های مهم کلیسای ارتدکس، پرهیز از غذاهایی است که با جانوران در ارتباط است؛ مثل غذاهای گوشتی و حتی مرغ و عسل، آن هم به مدت شش ماه در سال. این موضوع باعث شده است که غذاهای گیاهی در رژیم غذایی گرجستان جایگاهی ویژه داشته باشند. ازطرفی، تنوع غذای ملی و سنتی گرجستان موجب می‌شود افرادی که از رژیم غذای گیاهی پیروی می‌کنند، در تمام مدت اقامتشان در گرجستان از تنوع غذای گیاهی این کشور لذت ببرند. علاوه‌بر اینکه در منوی رستوران‌های گرجستان حداقل یکی دو قلم غذای گیاهی دیده می‌شود، در کافه‌های این کشور هم سفارش‌هایی می‌پذیرند که فرآورده‌های حیوانی ندارند. همه این‌ها، دست به دست هم داده‌اند تا گیاه‌خواران تجربه خوبی از غذا خوردن در گرجستان داشته باشند. قیمت حدودی برخی از معروف‌ترین غذاهای گیاهی گرجستان عبارت است از:

  • پخالی (Pkhali): حدود 32 لاری

  • نیگوزیانی بادیرجانی (Nigvziani badrijani): حدود 45 لاری

  • آجاپ‌ساندالی (Ajapsandali): حدود 30 تا 35 لاری

  • لوبیو (Lobio): حدود 32 لاری

  • سالاد گرجستانی: حدود 26 لاری

  • سیتانیتو (Seitanito): حدود 21 لاری
غذای گیاهی در تفلیس.jpg
غذای گیاهی در گرجستان

قیمت غذای خیابانی در گرجستان

برای امتحان کردن غذای سنتی گرجستان حتماً لازم نیست به رستوران‌های معروف شهر بروید. کافی است در برنامه پیاده‌روی‌هایتان زمانی را هم به خوردن غذای خیابانی اختصاص دهید. قیمت غذای خیابانی گرجستان نسبتاً به‌صرفه و این غذاها از نظر محتوا بسیار غنی هستند. اگر با تور تفلیس سفر می‌کنید، می‌توانید سری هم به خیابان روستالی بزنید. این خیابان، یکی از بهترین خیابان‌های گرجستان برای امتحان کردن غذای خیابانی است. به‌طور کلی، قیمت غذای خیابانی گرجستان عبارت است از:

  • خاچاپوری (Khachapuri): از 2.5 تا 5 لاری

  • کباب متسوادی (Mtsvadi): حدود 17 لاری

  • تامتاکی (Tamtaki): به‌طور میانگین 37 لاری

  • شاتی (Shoti): بین 20 تا 26 لاری

  • انواع شاورما: از 10 تا 22 لاری 

  • سیب‌زمینی مکزیکی: حدود 11 لاری

  • هات داگ: حدود 14 لاری
غذای خیابانی در تفلیس.jpg
غذای خیابانی در گرجستان

قیمت آب در گرجستان

اگر در روزهای گرم سال به این کشور می‌روید تا از جاهای دیدنی گرجستان بازدید کنید، احتمال اینکه به آب‌‎معدنی نیاز پیدا کنید، وجود دارد. خوشبختانه گرجستان به‌دلیل وسعت کم و توسعه زیرساخت‌ها، شبکه وسیعی از لوله‌کشی آب آشامیدنی را در اختیار شهروندانش قرار داده است. درمجموع، در گرجستان نیاز چندانی به خرید آب‌معدنی ندارید؛ به‌ویژه اگر به شهرهایی مثل تفلیس و باتومی سفر کنید. بااین‌حال اگر بخواهید از سوپرمارکت آب‌معدنی بخرید، باید توجه داشته باشید که قیمت هر بطری 1.5 لیتری این کالا به‌طور میانگین 2 لاری است.

راهنمای کامل سفر زمینی به گرجستان

4dc53bc9726e11f3ebf457e479d4ff9b.jpg
برجومی، برند آب‌معدنی گرجستان

قیمت میان‌وعده در گرجستان

برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای میان‌وعده به سراغ شیرینی‌های گرجستان بروند و برخی دیگر، میوه را ترجیح می‌دهند. کسانی که میوه را بهترین میان‌وعده می‌دانند، در هر نقطه‌ای از این کشور به خوراکی دل‌خواهشان دسترسی آسانی خواهند داشت؛ چراکه علاوه‌بر میوه‌فروشی‌ها، در برخی از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم میوه بسته‌بندی‌شده پیدا می‌شود. ازطرفی معمولاً در گرجستان، پیدا کردن هر میان‌وعده‌ای از بستنی گرفته تا انواع نوشیدنی گرم و سرد دشوار نیست و در هر خیابانی که باشید، حداقل به دو یا سه فروشگاه مواد غذایی یا تنقلات دسترسی خواهید داشت.

میوه و میان‌وعده

میانگین قیمت

بستنی

4.5 لاری

هات‌چاکلت

5 لاری

آب‌میوه

5 لاری

سیب‌زمینی سرخ‌کرده

10 لاری

هر کیلو موز

4.5 لاری

هر کیلو پرتقال

4.5 لاری

هر کیلو سیب

3.5 لاری

ddb5d69cd934f458f9e4eefbda33766f--georgian-a-fruit.jpg
قیمت میوه در گرجستان

قیمت مواد غذایی در گرجستان

بیشتر کسانی که سعی در کم کردن هزینه‌های سفرشان دارند، علاوه‌بر استفاده از تور اقساطی، ترجیح می‌دهند به‌جای صرف هزینه زیاد در رستوران‌ها، برای پختن غذا در آشپزخانه اقامتگاه یا هتلشان دست‌به‌کار شوند. عده‌ای هم به‌دلیل اینکه علاقه‌ای به امتحان کردن غذاهای جدید ندارند، غذای خودشان را آماده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر، اطلاعاتی از قیمت مواد غذایی در گرجستان داشته باشید. در این قسمت از مطلب، قیمت برخی از اصلی‌ترین مواد اولیه غذایی مانند قیمت گوشت در گرجستان را مشاهده می‌کنید.

اقلام غذایی

میانگین قیمت

هر کیلو برنج

5 لاری

هر کیلو گوجه‌فرنگی

4.5 لاری

هر کیلو پیاز

2 لاری

هر کیلو سیب‌زمینی

2 لاری

هر کیلو فیله مرغ

17 لاری

بسته 12 عددی تخم‌مرغ

6.5 لاری

هر کیلو گوشت قرمز

27 لاری

hypermarket in Georgia.jpg
هایپرمارکتی در گرجستان

قیمت فست‌فود در گرجستان

سریع آماده‌شدن فست‌فود و جهانی بودن این غذا، توجه بسیاری از گردشگرانی را که با تور خارجی سفر می‌کنند، جلب می‌کند. در خصوص قیمت غذا در گرجستان ۱۴۰۳ نمی‌توانیم مقیاس کلی از قیمت فست‌فود و غذای سنتی در این کشور ارائه دهیم؛ چراکه تا حد زیادی به نوع فست‌فود بستگی دارد و درمجموع، تنوع قیمت فست‌فود زیاد است. در ادامه، میانگین قیمت برخی از فست‌فودهای گرجستان را می‌بینید.

نوع فست‌فود

میانگین قیمت

همبرگر

10 لاری

چیزبرگر

8 لاری

دابل چیزبرگر

13 لاری

برگر گیاهی

7 لاری

پیتزا

40 لاری

fast food in tbilisi.jpg
فست‌فود، از غذاهای پرطرف‌دار

سفر به گرجستان با تور

با سفر به کشور گرجستان، شما به کشوری آسیایی و اروپایی رفته‌اید که از اغلب جنبه‌ها با ذائقه ما ایرانی‌ها هماهنگ است. درضمن گرجستان مقصدی با قیمت مناسب برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. اگر هزینه‌های سفر برای شما مهم است، خرید یک تور مناسب راه میان‌بُری برای کاهش هزینه‌های شماست. شما می‌توانید با مشاهده صفحه تور گرجستان در وبگاه لست‌سکند، تور متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید.

سخن آخر

در این مطلب، قیمت غذا در گرجستان را بررسی کردیم تا شما هنگام سفر به این مقصد، با ابهام کمتری مواجه شوید. همان‌طور که پیداست، تنوع قیمت غذا در گرجستان ۱۴۰۳ به‌گونه‌ای است که هر مسافری بتواند با توجه به بودجه سفرش، برای آن برنامه‌ریزی کند. اگر تاکنون به این کشور سفر کرده‌اید، قیمت غذا در گرجستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ برای مدیریت هزینه غذا در گرجستان، چه راهکارهایی پیشنهاد می‌دهید؟

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.