تفریحات قشم؛ معرفی کامل مراکز تفریحی قشم با آدرس و قیمت

4.1
از 32 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لیست تفریحات قشم؛ از مراکز تفریحی قشم تا فعالیت های پیشنهادی با قیمت
17 بهمن 1402 08:00
6

تفریحات قشم می‌تواند هر سلیقه‌ای را در بر بگیرد و اوقاتی خوش را برای گردشگران رقم بزند. در سفر به جنوب کشور، فقط بازدید از خلیج فارس و پیاده‌روی در ساحل، جذاب نیست. تفریحات قشم، یکی از متنوع‌ترین و در عین حال مهیج‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سفرتان تجربه کنید. اگر دوست دارید ماجراجویی و بازدید از طبیعت بکر را چاشنی سفرتان کنید، بهترین تفریحات قشم منتظر شما هستند. در این مطلب از لست‌سکند فهرستی از تفریحات قشم با قیمت آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا اگر می‌خواهید به قشم سفر کنید، برنامه‌ریزی مناسبی برای لذت بردن از تفریحات این جزیره داشته باشید.

بهترین تفریحات قشم کدام‌اند؟

پاراسل، شاتل‌، قایق‌سواری، کشتی‌سواری، غواصی، جت‌اسکی، بناناسواری، شنا، بازدید از جنگل حرا، پارک کروکودیل‌ها و... از بهترین تفریحات قشم هستند که در سفرتان به جنوب کشور می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در این مطلب، هریک از این تفریحات قشم با قیمت آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید شناخت بهتری از آن‌ها داشته باشید و برنامه بهتری برای سفرتان بچینید.

تفریحات آبی قشم

قشم یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که دوست دارند از تفریحات آبی لذت ببرند. این جزیره زیبا در که خلیج فارس قرار گرفته، سواحل شنی، آب‌های درخشان و طبیعت بکری دارد. شما می‌توانید در قشم از فعالیت‌های مختلفی مانند شنا، قایق‌سواری، غواصی و... لذت ببرید و خاطرات خوبی از تفریح در قشم داشته باشید. در ادامه، تفریحات آبی قشم را معرفی می‌کنیم و قیمت تفریحات قشم را نیز در اختیارتان می‌گذاریم.

پاراسل

پاراسل یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات قشم است که در این جزیره می‌توانید تجربه کنید. پاراسل به‌معنای پرواز با چتر روی آب است که با استفاده از باد و یک چتر مخصوص انجام می‌شود. شما می‌توانید با سرعت زیاد روی موج‌ها حرکت کنید و از احساس آزادی لذت ببرید. چترسواری به تجربه و مهارت خاصی نیاز ندارد و با کمی آموزش می‌توانید این تفریح را انجام دهید.

در قشم، چندین مرکز چترسواری وجود دارد که امکانات لازم را برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید به این مراکز مراجعه کنید و از راهنمایی مربیان حرفه‌ای بهره ببرید. قیمت چترسواری در قشم بستگی به فصل، ساعت و مدت‌زمان دارد؛ اما به‌طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار تومان برای ۳۰ دقیقه است. اگر دوست دارید در آسمان آبی قشم پرواز کنید و از مناظر زیبای جزیره لذت ببرید، پاراسل را از دست ندهید.

  • قیمت پاراسل در قشم: حدود ۵۰۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز پاراسل در قشم: از ساعت 10 صبح تا ۴ بعدازظهر
1.jpg
پاراسل، از تفریحات قشم

شاتل

یکی از بهترین تفریحات قشم که می‌تواند برای شما تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز باشد، شاتل‌سواری است. شاتل یک تشک آبی است که به یک قایق موتوری متصل شده و می‌تواند با سرعت زیاد روی آب حرکت کند. شما می‌توانید با استفاده از کمربند ایمنی و جلیقه نجات، روی شاتل بنشینید و از موج‌سواری لذت ببرید. شاتل‌سواری در قشم یک فعالیت پرخطر نیست؛ اما باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنید؛ برای مثال، باید حتماً از کمربند ایمنی و جلیقه نجات استفاده کنید، با دقت به دستورهای راهنما گوش دهید، به قایق‌های دیگر نزدیک نشوید و حواستان باشد موج دریا شما را از جایی که نشسته‌اید، به بیرون پرت نکند. اگر به‌دنبال یک تفریح متفاوت و پرطرف‌دار در قشم هستید، شاتل‌سواری را از دست ندهید.

  • قیمت شاتل در قشم: ۲۰۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز شاتل در قشم: از ساعت 10 صبح تا ۴ بعدازظهر
2.jpg
شاتل، از تفریحات قشم

غواصی

قشم، یکی از بهترین مقاصد برای غواصی در ایران است. این جزیره زیبا آب‌های شفاف، مرجان‌های رنگارنگ و ماهی‌های متنوعی دارد که لذت شنا کردن را برایتان دوچندان می‌کند. غواصی یکی از بهترین تفریحات آبی قشم برای کسی است که دوست دارد دنیای زیر آب را کشف کند و ببیند. شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات مناسب و مربیان مجرب، به عمق‌ دریا بروید و با چشم خود ببینید که چه چیزهای شگفت‌انگیزی در ته دریا هستند. از صدف‌های بزرگ و خرچنگ‌های عجیب تا لاک‌پشت‌های مهربان و دلفین‌های بازیگوش، همه و همه در قشم منتظر شما هستند.

غواصی در قشم نه‌تنها یک فعالیت سرگرم‌کننده است، بلکه فرصتی برای کشف چیزهای جدید است. شما می‌توانید درباره گونه‌های مختلف زیستی، اکوسیستم‌های حساس و تاریخچه فرهنگی قشم بیشتر بدانید و با طبیعت انس بگیرید. غواصی در قشم یک تجربه لذت‌بخش است که اگر از آن نمی‌ترسید، پیشنهاد می‌کنیم انجامش دهید.

  • قیمت غواصی در قشم: ۶۵۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز غواصی در قشم: از ساعت 10 صبح تا ۴ بعدازظهر
3.jpg
غواصی، هیجان‌انگیزترین تفریح در قشم

قایق‌سواری

یکی دیگر از بهترین تفریحات قشم، قایق‌سواری است. شما می‌توانید با انتخاب یکی از قایق‌های موجود در بندر یا سواحل، به دیدن مناظر زیبا و دیدنی این جزیره بروید. قایق‌سواری در قشم به شما این فرصت را می‌دهد که از نزدیک با طبیعت و حیات وحش این منطقه آشنا شوید. حتی می‌توانید با خرید تور جنوب به جزایر کوچک و بکر نزدیک قشم بروید و از دیدن صخره‌های عجیب‌غریب، مرجان‌های کف دریا، انواع ماهی‌ها و پرندگان خاص لذت ببرید.

  • قیمت قایق‌سواری در قشم: باتوجه به مکانی که در آن قایق‌سواری می‌کنید، متفاوت است.
  • ساعت فعالیت مراکز قایق‌سواری در قشم: از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر
depositphotos_250392956-stock-photo-tradition-lenj-fishing-boat-in-ezgif.com-webp-to-jpg-converter (1).jpg
قایق‌سواری، از بهترین تفریحات قشم

بناناسواری

بناناسواری یکی از تفریحات آبی قشم است که می‌توانید در این جزیره زیبا تجربه کنید. بنانا یک تشک بادی شبیه به موز است که به یک قایق موتوری وصل می‌شود و با سرعت زیاد در آب حرکت می‌کند. شما می‌توانید با دوستان و خانواده خود روی بنانا بنشینید و لذت ببرید؛ اما مراقب باشید. قایق موتوری ممکن است ناگهان تغییر جهت دهد و شما را به آب بیندازد!

این یک چالش برای تعادل و همچنین فرصتی برای خنده و سرگرمی است. بناناسواری در قشم در سواحل مختلف انجام می‌شود و هزینه آن بستگی به فصل و زمان دارد. معمولاً برای هر نفر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. بناناسواری در قشم یک فعالیت مناسب برای همه سنین است و فقط به جلیقه نجات و رعایت اصول امنیتی نیاز دارد. پس اگر به دنبال یک تجربه متفاوت و خاطره‌انگیز در قشم هستید، حتماً بناناسواری را امتحان کنید.

  • قیمت بناناسواری در قشم: ۲۵۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز بناناسواری در قشم: از ساعت 10 صبح تا ۴ بعدازظهر
banana ride.jpg
بناناسواری، مهیج‌ترین تفریح در قشم

جت‌اسکی

تابه‌اینجای مطلب، تقریباً متوجه شده‌اید که قشم، یک مقصد عالی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی است؛ زیرا شرایط مناسبی برای انجام دادن این فعالیت‌ها دارد. شما می‌توانید در قشم جت‌اسکی را نیز امتحان کنید و از سرعت و هیجان آن لذت ببرید. جت‌اسکی در قشم یک تفریح محبوب و پرطرف‌دار است که بسیاری از گردشگران و بومیان از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید یک جت‌اسکی را از سواحل قشم اجاره کنید و از گذراندن ساعاتی خوش روی آب لذت ببرید.

  • قیمت جت‌اسکی در قشم: ۶۵۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز جت‌اسکی در قشم: از ساعت 10 صبح تا ۴ بعدازظهر
jet ski.jpg
جت‌اسکی، از تفریحات قشم

کشتی‌ تفریحی

کشتی‌سواری یکی از تفریحاتی است که علاوه‌بر روز، از تفریحات قشم در شب نیز به شمار می‌آید. با انتخاب یک کشتی مناسب، از مناظر زیبای دریای خلیج فارس لذت ببرید و ماهی‌ها و موجودات دریایی را از نزدیک ببینید. کشتی‌سواری در قشم، فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ و سنت‌های مردمان محلی است که با کشتی‌رانی زندگی خود را می‌گذرانند. شما می‌توانید سوار شناور یا لنج شوید و از صدای آرامش‌بخش موج‌ها و باد لذت ببرید.

همچنین می‌توانید در کشتی‌های بزرگ‌تر و مجهز به امکانات رفاهی، از امکاناتی مانند سرو غذاهای دریایی و موسیقی زنده بهره‌مند شوید. در راهنمای سفر به قشم اطلاعات تکمیلی درباره دیدنی‌های این جزیره، گفته شده که با خواندن آن می‌توانید دید بازتری به قشم داشته باشید و با آگاهی بیشتر به دیدن جزایر نزدیک آن بروید. از دیگر تفریحاتی که می‌توانید با کشتی‌سواری در قشم تجربه کنید، شنا، صید ماهی، عکاسی و... است. کشتی‌سواری در قشم یک تجربه فراموش‌نشدنی برای هر فردی است که به‌دنبال هیجان در کنار آرامش است.

  • قیمت کشتی‌سواری در قشم: از ۲۷۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز کشتی‌سواری در قشم: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
2023-01-23-1-1.jpg
کشتی تفریحی، از بهترین تفریحات قشم

مراکز تفریحی قشم

مراکز تفریحی قشم مجموعه‌ای از مناطق دیدنی هستند که گشت‌وگذار در آن‌ها حکم تفریح و سرگرمی را دارد؛ به‌عنوان مثال ژئوپارک جهانی قشم که یک میراث تاریخی و فرهنگی است، امروزه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مناطق توریستی و مراکز تفریحی قشم به شمار می‌رود. در ادامه به معرفی مفصل مراکز و تفریحات قشم با قیمت آن‌ها می‌پردازیم.

ژئوپارک

ژئوپارک قشم یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین ژئوپارک‌های جهان است که در جنوب ایران واقع شده است. این ژئوپارک بیش از ۵۰ نقطه دیدنی و طبیعی دارد که هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: دره ستارگان، غار نمکدان، تنگه چاهکوه و دره تندیس‌ها. ژئوپارک قشم یکی از جاهای دیدنی قشم و یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی قشم به شمار می‌رود. این ژئوپارک در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان ژئوپارک ملی ایران اعلام شد و چند سال بعد به شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو پیوست. متأسفانه به‌دلیل اجرایی نکردن برخی معیارهای سازمان جهانی یونسکو، در سال ۲۰۱۸، ژئوپارک قشم از لیست یونسکو حذف شد.

ژئوپارک قشم نه‌تنها یک میراث طبیعی، بلکه یک میراث فرهنگی و تاریخی نیز محسوب می‌شود که نشان‌دهنده تمدن و روابط تجاری و سیاسی قشم با دیگر مناطق جهان است. اگر با تور جزیره هرمز به مناطق جنوبی کشورمان بروید، می‌توانید از بعضی قسمت‌های ژئوپارک قشم هم دیدن کنید؛ زیرا جزایر جنوبی ایران فاصله کمی از یکدیگر دارند و حیف است بدون دیدن این جاذبه‌های گردشگری، به خانه برگردید.

  • قیمت بلیط ژئوپارک قشم: برای بازدیدکنندگان ایرانی ۱۵ هزار تومان و بازدیدکنندگان خارجی ۱۰۰ هزار تومان
  • آدرس ژئوپارک قشم: غرب جزیره قشم

 

موقعیت دقیق ژئوپارک قشم

seven-wonders-of-qeshm.jpg
ژئوپارک، از مراکز تفریحی قشم

پارک کروکدیل‌ نوپک

پارک کروکودیل‌ نوپک در قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا ست و جزو جاهای تفریحی قشم به شمار می‌رود. در این پارک، می‌توانید انواع کروکودیل‌ها را از نزدیک ببینید و با آن‌ها عکس بگیرید. پارک کروکودیل‌ نوپک از سال 1390 فعالیت می‌کند و تابه‌حال بیش‌از ۵۰ هزار بازدیدکننده داشته است. پارک کروکودیل‌ نوپک استانداردهای بین‌المللی حفاظت از حیوانات را دارد و از کروکودیل‌ها در شرایط مناسب نگهداری می‌کند. پارک کروکودیل‌ نوپک یک تجربه متفاوت و هیجان‌انگیز در قشم را برای شما فراهم می‌کند.

  • قیمت بلیط پارک کروکودیل نوپک قشم: ۵۰ هزار تومان
  • ساعت کاری پارک کروکودیل نوپک قشم: همه‌روزه از ۳ بعدازظهر تا ۸ شب
  • آدرس پارک کروکودیل نوپک قشم: ۷ کیلومتری بزرگ‌راه قشم _ درگهان (بزرگ‌راه خلیج فارس)

موقعیت پارک کروکودیل نوپک

پارک کروکدیل.jpg
پارک کروکودیل، از مراکز تفریحی قشم

پارک زیتون

لازم است بدانید که قشم پارک آبی ندارد؛ اما پارک‌های تفریحی دیگری دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و اوقات‌فراغت را به‌خوبی سپری کنید. برخی از این پارک‌ها عبارت‌اند از: پارک دلفین‌ها، پارک زیتون و پارک ملی حرا. پارک زیتون یکی از مراکز تفریحی قشم است که در نزدیکی دریا قرار دارد و به‌نوعی یک پارک ساحلی است. این پارک محلی مناسب برای گردش، تفریح و آشنایی با فرهنگ و تاریخ مردم قشم است. در این پارک می‌توانید از موزه‌های محلی، بازارچه‌های صنایع‌دستی، رستوران‌های سنتی و کافه‌های کوچک دیدن کنید. همچنین می‌توانید از شنا، شنیدن موسیقی زنده، تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، غواصی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنار ساحل لذت ببرید. این پارک در زمستان و روزهای عید بسیار شلوغ می‌شود؛ اما با توجه به امکاناتی که دارد، گزینه‌ای بسیار مناسب برای تفریح خانوادگی است و جزو بهترین جاهای تفریحی قشم به شمار می‌رود.

قیمت تور نوروزی قشم

  • قیمت بلیط پارک زیتون قشم: رایگان
  • ساعت کاری پارک زیتون قشم: ۲۴ ساعته
  • آدرس پارک زیتون قشم: خیابان دریا، خیابان زیتون

موقعیت پارک زیتون

NGe2gM3ov76pI9O8xJUiUvZRtXJPZBvDwja9DdB9.jpg
پارک زیتون، از مراکز تفریحی قشم

فعالیت های پیشنهادی در قشم

به‌جز تفریحات آبی و گشت‌و‌گذار در پارک‌های قشم، موارد دیگری وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از سفرتان لذت بیشتری ببرید و لحظات فوق‌العاده‌ای را برای خودتان و همراهانتان خلق کنید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بخشی از تفریحات قشم با قیمت هستند. لازم است بدانید که تمامی قیمت‌های گفته‌‌شده مربوط به سال ۱۴۰۳ است.

پاراگلایدر

پاراگلایدر یکی از ورزش‌های هیجان‌انگیز و محبوب است که در جزیره قشم نیز می‌توانید انجام دهید. پاراگلایدر یک بالون بزرگ است که به کمک یک موتور و چتر، شما را به ارتفاعات بالا می‌برد و این فرصت را به شما می‌دهد که از مناظر زیبای جزیره قشم لذت ببرید. شما می‌توانید با سرعت زیاد در آسمان پرواز کنید، با باد بازی کنید، به ابرها نزدیک شوید و حس آزادی را تجربه کنید. پاراگلایدر یکی از بهترین تفریحات قشم برای کسانی است که دوست دارند به چالش‌های جدید بپردازند و از زمین بلند شوند. پاراگلایدر به آموزش خاصی نیاز ندارد و با رعایت اصول ایمنی، هرکسی می‌تواند از آن لذت ببرد. پاراگلایدر در قشم یک تجربه فراموش‌نشدنی است که برایتان خاطرات خوبی بر جای می‌گذارد.

  • قیمت پاراگلایدر در قشم: ۷۵۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز پاراگلایدر در قشم: از ساعت 10 صبح تا ۵ عصر
پاراگلایدر-جزیره-قشم.jpg
پاراگلایدر، از فعالیت های پیشنهادی در قشم

بازدید از جزیره ناز

یکی از بهترین تجربه‌هایی که می‌توانید در سفرتان به قشم داشته باشید، عکاسی و گشت‌وگذار در جزیره ناز است. این جزیره کوچک و زیبا در خلیج فارس واقع شده و طبیعت بکر و منحصربه‌فردی دارد. جزیره ناز از مراکز تفریحی قشم به شمار می‌آید و حدود ۵۳ کیلومتر تا مرکز قشم فاصله دارد. شما می‌توانید از سواحل شنی، درختان نارگیل، آبشارها و صخره‌های این جزیره عکس بگیرید و با معاشرت با مردم مهمان‌نواز و آشنایی با فرهنگشان، خاطراتی به‌یادماندنی بسازید. عکاسی در جزیره ناز یک لذت واقعی برای کسانی است که به هنر عکاسی علاقه دارند. شما می‌توانید با دوربینتان به جست‌وجوی دیدنی‌های این جزیره بروید و از زوایای مختلف، تصاویر زیبایی ثبت کنید. از دیگر تفریحات قشم که در جزیره ناز امکان‌پذیر است، شترسواری و بازدید از جزرومد فوق‌العاده خلیج فارس است.

  • قیمت بلیط جزیره ناز: رایگان
  • آدرس جزیره ناز: نزدیک سواحل شرقی جزیره قشم

موقعیت جزیره ناز

5.jpg
بازدید از جزیره ناز، یکی از فعالیت های پیشنهادی در قشم

سافاری

اگر به‌دنبال تفریح در قشم هستید و هیجانی متفاوت می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم سافاری در صحرای این جزیره را امتحان کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک تور سافاری، با خودروهای آفرود، موتور چهارچرخ یا شترسواری، به دیدن مناظر خیره‌کننده صحرا، کویر، تپه‌های شنی، دره‌ها، روستاها و آثار تاریخی بروید. در پیست سافاری قشم، شما فرصت دارید با مردم محلی این جزیره آشنا شوید و از غذاهای محلی و موسیقی سنتی آن‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید با حیوانات وحشی مانند روباه، گربه صحرایی و پرندگان مختلف آشنا شوید. باید بدانید که سافاری در این جزیره، یکی از تفریحات قشم در شب نیز محسوب می‌شود و فرصتی را برای تماشای ماه و ستاره‌ها در آسمان صحرا در اختیارتان می‌گذارد.

  • قیمت سافاری در قشم: ۱۵۰ هزار تومان
  • ساعت فعالیت مراکز سافاری در قشم: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
Qeshm-Safari-Track3.jpg
سافاری، از بهترین تفریحات قشم

جنگل حرا

قایق‌سواری در جنگل حرا یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از طبیعت زیبای جزیره قشم است. جنگل حرا یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مناطق جنوب ایران است که به‌عنوان یک منطقه حفاظت‌شده ثبت شده است. این جنگل به‌دلیل وجود درختان مانگرو که با ریشه‌های بلند خود روی آب شناورند، منحصربه‌فرد و دیدنی است. قایق‌سواری در میان این درختان، فرصتی عالی برای تماس نزدیک با طبیعت و مشاهده گونه‌های مختلف پرندگان، ماهی‌ها و خزندگان است. همچنین می‌توانید از روستاهای سنتی نزدیک به جنگل حرا دیدن کنید و با فرهنگ و آداب‌و‌رسوم مردم محلی آشنا شوید. قایق‌سواری و بازدید از جنگل حرا، تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای هر گردشگری است که به‌دنبال آرامش می‌گردد.

  • قیمت قایق‌سواری در جنگل حرا: ۱۵۰ هزار تومان
  • آدرس جنگل حرا در قشم: بین استان هرمزگان و جزیره قشم، تنگه خوران

موقعیت جنگل حرا

Mature_mangrove_tree_(Avicennia_marina)_at_edge_of_Lake_Be_Malae.jpg
جنگل حرا، از جاهای تفریحی قشم

خرید تور قشم از لست‌سکند

اگر دوست دارید به این جزیره بی‌نظیر و دیدنی سفر کنید و نمی‌دانید که با تور بروید یا به‌صورت شخصی، به شما پیشنهاد می‌کنیم این سفر را با خرید تور قشم از لست‌سکند شروع کنید. دلیل این پیشنهاد، وجود ده‌ها تور متفاوت قشم با هتل‌های گوناگون و تاریخ‌های متنوع است که دست شما را برای خرید باز می‌گذارد. همچنین دیگر نیازی نیست که برای سفرتان به‌دنبال یک آژانس معتبر بگردید؛ چون لست‌سکند از قبل فکر همه‌چیز را کرده است و بهترین و معتبرترین تورها را در اختیارتان می‌گذارد.

سخن آخر

تفریحات قشم متنوع‌اند. در این مطلب، بیش از ۱۰ تفریح در قشم را به شما معرفی کردیم و قیمت تفریحات قشم را در اختیارتان گذاشتیم. هدفمان از نوشتن این مطلب، آشنا کردن شما با جاهای تفریحی قشم و مراکز تفریحی این جزیره بود. اگر تجربه سفر به قشم را دارید یا قرار است که به‌زودی به قشم سفر کنید،‌ مشتاقیم که نظرتان را درباره بهترین تفریحات قشم بدانیم. فکر می‌کنید جاهای تفریحی قشم می‌تواند به‌خوبی نیازهای گردشگران را رفع کند؟ به‌نظر شما بهترین تفریح در قشم چیست؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.