جاهای دیدنی نیاسر؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

4.6
از 8 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
لیست بهترین جاهای دیدنی نیاسر به انتخاب مردم
26 خرداد 1403 08:00
0

جاهای دیدنی نیاسر، باشکوه و دل‌نشین‌اند. نیاسر، با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش، یکی از شهرهای دیدنی کشورمان است. این شهر که در استان اصفهان و در نزدیکی کاشان قرار دارد، به باغ‌های سرسبز و آبشار زیبایش معروف است. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند دیدنی های نیاسر را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام سفر به این شهر، از مکان های دیدنی نیاسر بازدید کنید.

جاهای دیدنی نیاسر که نباید از دست داد

  • سرچشمه نیاسر
  • آبشار نیاسر
  • آسیاب آبی
  • غار رئیس
  • گرمابه صفوی
  • رصدخانه دانشگاه کاشان
  • آتشکده نیاسر

مشاهده انواع تورهای نیاسر

1384613_5542079--آبشار-نیاسر.jpg
عکس جاهای دیدنی نیاسر

چشمه اسکندریه

سرچشمه نیاسر که به چشمه اسکندریه هم معروف است، یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر نیاسر در استان اصفهان است. این چشمه در ارتفاع ۱۶۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد و آب آن بسیار زلال و خنک است. آب این چشمه از میان شکاف سنگ‌ها می‌جوشد و به آبشار نیاسر منتهی می‌شود. این چشمه یکی از زیباترین آبشارهای ایران به شمار می‌رود.

  • ساعت بازدید از سرچشمه نیاسر: طول روز
  • آدرس سرچشمه نیاسر: میدان میراث فرهنگی، خیابان امام‌خمینی

بلندترین آبشار ایران کجاست؟

موقعیت دقیق چشمه اسکندریه

2537218_910-e1591073780322.jpg
چشمه اسکندریه، از جاهای دیدنی نیاسر

آبشار نیاسر

آبشار نیاسر، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شهر نیاسر است. این آبشار با ارتفاع ۲۵ متر، منظره‌ای خیره‌کننده از آبی که از میان سنگ‌های آهکی و رسوبی سرازیر می‌شود، ارائه می‌دهد. اطراف آبشار هم با وجود جاذبه‌هایی چون غار رئیس و چهارطاقی نیاسر، مکانی زیبا برای تفریح و گشت‌وگذار است. این جای دیدنی، بدون اغراق یکی از زیباترین جاهای دیدنی نیاسر در بهار محسوب می‌شود. برای بازدید از این آبشار می‌توانید با تور داخلی همراه شوید و یک طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

  • ساعت بازدید از آبشار نیاسر: طول روز
  • آدرس آبشار نیاسر: خیابان آبشار

موقعیت دقیق آبشار نیاسر

20230322_125503.jpg
آبشار نیاسر، از جاذبه های گردشگری نیاسر

آسیاب آبی نیاسر

آسیاب آبی نیاسر یکی از آثار تاریخی شهر نیاسر در استان اصفهان است و قدمتش به دوران صفویه برمی‌گردد. این آسیاب با استفاده از آبی که از آبشار نیاسر به پایین می‌ریزد، به کار می‌افتد و گندم و جو را آسیاب می‌کند. معماری آسیاب شباهت زیادی به حمام صفوی دارد. خوب است بدانید آسیاب آبی نیاسر، تنها آسیاب فعال در شهر است. این آسیاب نه‌تنها برای کاربرد تاریخی‌اش، بلکه به‌عنوان یک جاذبه دیدنی نیاسر شناخته می‌شود. اگر با تور اصفهان سفر می‌کنید، سعی کنید بازدید از جاهای دیدنی نیاسر را هم در برنامه سفرتان قرار دهید.

  • ساعت بازدید از آسیاب آبی نیاسر: طول روز
  • آدرس آسیاب آبی نیاسر: محله سرکمر

موقعیت حدودی آسیاب آبی نیاسر

751806_2582450--آسیاب-آبی-نیاسر.jpg
آسیاب آبی نیاسر

غار رئیس

غار رئیس، که به غار نیاسر کاشان نیز معروف است، یکی از غارهای ایران و از جاهای تاریخی نیاسر به شمار می‌رود. این غار دست‌ساز که یادگار دوره اشکانیان است، با معماری پیچیده و طراحی هوشمندانه‌ای که دارد، همواره هوای تازه را در خود جریان می‌دهد. با وجود راهروهای باریک و تنگ، غار رئیس نیاسر ۴۵ حلقه چاه و ۲۰ اتاق دارد و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین غارهای کشورمان، قدمتش به دوره اشکانیان و پیروان آیین میترائیسم برمی‌گردد. این غار، یکی از بهترین جاهای دیدنی نیاسر در تابستان به شمار می‌رود.

  • ساعت بازدید از غار رئیس: 24 ساعته
  • آدرس غار رئیس: محله تالار

موقعیت دقیق غار رئیس

File_20164222473 (1).jpg
عکس غار رئیس (سوراخ رئیس)

گرمابه صفوی

حمام صفوی نیاسر، یکی از جاهای گردشگری نیاسر است که قدمتش به دوران صفویه برمی‌گردد. این حمام با معماری سنتی ایرانی، شامل فضاهای مختلفی مانند سربینه (رختکن) و گرمخانه (محل شست‌وشو) می‌شود. آب لازم برای حمام، از آبشار نیاسر تأمین و به وسیله آبراه‌های گلی به داخل حمام هدایت می‌شده است. از حمام صفوی نیاسر، علاوه‌بر مکانی برای حمام کردن، بخشی از فرهنگ و تاریخ غنی ایران را منعکس می‌کرد.

  • ساعت بازدید از حمام صفوی نیاسر: طول روز
  • آدرس حمام صفوی نیاسر: محله سرکمر

موقعیت دقیق گرمابه صفوی نیاسر

5681886_877.jpg
گرمابه صفوی، از مکان های دیدنی نیاسر، عکس از باشگاه خبرنگاران

رصدخانه دانشگاه کاشان

رصدخانه دانشگاه کاشان، یک مرکز علمی است که در شهر نیاسر و در ارتفاعات کوهستانی اطراف آن قرار دارد. در این مکان، مطالعه و تحقیق در زمینه‌های نجوم و فیزیک صورت می‌گیرد و تجهیزات مدرن نجوم در آنجا وجود دارد. رصدخانه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش، مکانی مناسب برای رصد آسمان و پدیده‌های نجومی مانند ستارگان، سیاره‌ها و کهکشان‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور کاشان سفر می‌کنید، به نیاسر بروید و از رصدخانه دانشگاه کاشان بازدید کنید.

  • ساعت بازدید از رصدخانه دانشگاه کاشان: در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور از ساعت 7 شب تا 8.5 شب؛ در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد از ساعت 8 شب تا 9.5 شب؛ در پاییز و زمستان از ساعت 6 عصر تا 7.5 شب
  • قیمت بلیط رصدخانه دانشگاه کاشان: 50 هزار تومان
  • آدرس رصدخانه دانشگاه کاشان: کیلومتر ۶ بلوار قطب راوندی

موقعیت دقیق رصدخانه دانشگاه کاشان

20bcdf74-771a-4a84-b3ee-f87a40b3f090-ezgif.com-webp-to-jpg-converter.jpg
رصدخانه دانشگاه کاشان، از دیدنی های نیاسر

آتشکده نیاسر

آتشکده نیاسر که با نام چهارطاقی نیاسر هم شناخته می‌شود، یکی از دیدنی های نیاسر در نزدیکی کاشان است. پژوهشگران بر این باورند که ساختار این بنا به‌گونه‌ای است که طلوع و غروب خورشید در آغاز و میانه هریک از فصل‌های سال از یکی از روزنه‌های آن دیده می‌شود. اگر با تور کویر به این قسمت از ایران سفر می‌‌کنید، خوب است از این آتشکده هم بازدید کنید؛ زیرا این بنای دیدنی از دوران اشکانی یا اوایل دوران ساسانی باقی مانده و در گذشته به‌عنوان یک آتشکده و همچنین یک تقویم آفتابی استفاده می‌شده است. 

  • ساعت بازدید از آتشکده نیاسر: ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط آتشکده نیاسر: 5 هزار تومان
  • آدرس آتشکده نیاسر: جاده نیاسر به نطنز

بزرگ‌ترین کویر ایران کجاست؟

موقعیت آتشکده نیاسر

20240324_120743.jpg
چهارطاقی، یک جای دیدنی نیاسر

خرید تور نیاسر از لست‌سکند

اگر پس از آشنایی با جاهای گردشگری نیاسر، مشتاق سفر به این شهر دیدنی شده‌اید، یکی از گزینه‌های پیش روی شما، خرید تور نیاسر از وبگاه لست‌سکند است. شما می‌توانید با استفاده از انواع‌واقسام فیلترها، توری متناسب با شرایطتان را انتخاب کنید و سفری خاطره‌انگیز به شهر تماشایی نیاسر داشته باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از سرویس مشاوره تلفنی لست‌سکند، متناسب با بودجه و علایقتان، بهتر برای این سفر تصمیم بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب، بهترین جاهای دیدنی نیاسر را به شما معرفی کردیم؛ جاهایی که از نظر مردم، بهترین جاذبه های گردشگری نیاسر بودند و بازدید از آن‌ها، حال‌وهوای خوبی را برایتان به یادگار می‌گذارد. تماشای مکان های دیدنی نیاسر، در کنار بازدید از جاهای دیدنی کاشان سفرتان را به‌یادماندنی‌تر و پربارتر می‌کند. اگر تابه‌حال به این شهر سفر کرده‌اید، کدام‌یک از جاذبه های گردشگری نیاسر را بیشتر دوست داشتید؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.