جاهای دیدنی بانه؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

5
از 6 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی بانه + عکس و آدرس
30 مرداد 1403 08:00
0

جاهای دیدنی بانه آن‌گونه که بایدوشاید شناخته‌شده نیستند. بانه را معمولاً به خرید از بازارهایش می‌شناسند، اما خوب است بدانید که جاهای دیدنی بانه هیچ دست‌کمی از مراکز خریدش ندارند. ازاین‌رو، در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند قرار است دیدنی های بانه را به شما معرفی کنیم تا این شهر دیدنی را بهتر بشناسید.

جاهای دیدنی بانه که نباید از دست داد

  • کوه آربابا

  • دریاچه سد بانه

  • روستا و غار شوی

  • روستای سبدلو

  • روستای نژو

  • پارک کوهستانی پیرمراد

  • پارک کوهستانی دوکانان

  • مرکز خرید بهشت

مشاهده فهرست متنوع تورهای بانه

کوه آربابا

آربابا، نام کوهی است که در لیست جاهای دیدنی بانه قرار دارد. این کوه، ۲۲۲۰ متر ارتفاع دارد و در جنوب شهر بانه قرار گرفته است. از زیبایی و شکوه این کوه که بگذریم، آربابا در فرهنگ عامه، قصه‌ها، اشعار و روایت‌های مردم بانه هم حضور پررنگی دارد. زیارتگاه پیرمراد هم که یکی از دیدنی های بانه است، در دامنه کوه آربابا بانه قرار دارد.

  • آدرس کوه آربابا: جنوب بانه

  • بهترین فصل بازدید از کوه آربابا: بهار و تابستان

موقعیت دقیق کوه آربابا روی نقشه

آربابا.jpg
کوه آربابا، یکی از جاذبه های گردشگری بانه

دریاچه سد بانه

دریاچه سد بانه، یکی از جاذبه‌های این شهر برای مسافران تور ایران‌گردی است. این دریاچه در مسیر بانه به سقز قرار دارد و طبیعت اطراف آن، چه ازنظر مناظر طبیعی و چه ازنظر پوشش گیاهی و جانوری، بسیار دیدنی و منحصر‌به‌فرد است. ازجمله تفریحاتی که می‌توانید در کنار دریاچه سد بانه داشته باشید، عکاسی، پیاده‌روی، پیک‌نیک و قایق‌سواری است.

  • آدرس دریاچه سد بانه: ۱۰ کیلومتری شهر بانه به‌طرف سقز

  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سد بانه: بهار و تابستان

موقعیت دقیق دریاچه سد بانه روی نقشه

دریاچه سد بانه.jpg
عکس جاهای دیدنی بانه

روستا و غار شوی

روستای شوی، یکی از محبو‌ب‌ترین مکان های دیدنی بانه در بین مسافران تور طبیعت‌گردی است. این روستا روی دشتی حاصلخیز قرار دارد و یکی از پرآب‌ترین روستاهای کردستان محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی این روستا، باعث شده تا درختان انبوه، زمین‌های کشاورزی و میوه‌های لذیذ، بخشی از هویت روستای شوی بانه باشند. از طبیعت و باغ‌های زیبا و مناظر چشم‌نواز روستا که بگذریم، یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا، غار شوی بانه است. این غار در شرق روستا واقع شده و ۲۶۷ متر طول دارد و در انتهای آن دریاچه کوچکی هم وجود دارد که به لطف و زیبایی این غار اضافه کرده است.

  • آدرس روستای شوی: هفت کیلومتری شمال‌غرب بانه

  • بهترین فصل بازدید از روستای شوی: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستا و غار شوی روی نقشه

شوی.jpg
روستای شوی، یکی از جاهای گردشگری بانه

روستای نجنه

روستای نجنه که با اسم نجنه علیا هم شناخته می‌شود، یکی از جاهای گردشگری بانه است. این روستای کوچک با طبیعت مصفا و آب‌وهوای خوش و مطبوع، یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت تابستانی است. نجنه، روستایی حاصلخیز است و باغ‌ها و درختان انبوه آن شهرت زیادی دارند و اهالی کردستان، این روستای زیبا را به‌عنوان مکانی ییلاقی می‌شناسند.

  • آدرس روستای نجنه: ۳۸ کیلومتری جاده بانه به سردشت

  • بهترین فصل بازدید از روستای نجنه: بهار و تابستان

روستاهای تاریخی ایران را بشناسید

موقعیت دقیق روستای نجنه روی نقشه

روستای نجنه.jpg
روستاها، یکی از دیدنی های بانه

روستای سبدلو

روستاهای خرم و سبز، از جاذبه های گردشگری بانه برای مسافران تور استان کردستان هستند. روستای سبدلو که در شمال‌شرق بانه قرار گرفته، از هر سو با جنگل‌‌های‌ سبز احاطه شده است. این روستا از شمال و شمال‌شرق، به دره‌های سبز و جنگل کانی شیلان منتهی می‌شود و از غرب به بوته‌های بلوط. علاوه‌بر مناظر جنگل‌ و کوه، چشمه‌های خروشانی مثل بلوه کون و چه می خان هم زیبایی و سرسبزی روستای سبدلو را صدچندان می‌کنند.

  • آدرس روستای سبدلو: پنج کیلومتری شمال‌شرق بانه

  • بهترین فصل بازدید از روستای سبدلو: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای سبدلو روی نقشه

سبدلو.jpg
روستای سبدلو، یکی از مکان های دیدنی بانه

روستای نژو

روستای نژو در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بانه قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی کردستان است. این روستا در دامنه کوه قلا قرار گرفته و از‌طرفی مشرف به جنگل‌های بلوط است. رودخانه‌های خروشان و طبیعت بکر این جای دیدنی بانه، مسافران را جذب می‌کند. البته گفتنی است که این روستا تاریخی چندهزار ساله هم دارد. گواه این ادعا، وجود قلعه‌ای به اسم نژو در این روستاست که قدمت آن به پیش‌از اسلام برمی‌گردد و از جاهای تاریخی بانه محسوب می‌شود. اگر به روستای نژو سر می‌زنید، بازدید از درخت کهن‌سال آنجا را از دست ندهید.

  • آدرس روستای نژو: ۱۲ کیلومتری شمال‌غرب بانه

  • بهترین فصل بازدید از روستای نژو: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای نژو روی نقشه

روستای نژو.jpg
روستای نژو، یکی از جاهای تاریخی بانه

پارک کوهستانی پیرمراد

پارک کوهستانی پیرمراد، در دامنه کوه آربابا که پیش‌تر معرفی کردیم، قرار گرفته است. مناظر و چشم‌انداز زیبای این پارک باعث شده تا این جای دیدنی بانه در بین مسافران بسیار محبوب باشد. علاوه‌بر طبیعت و چشم‌انداز زیبای این پارک، در اینجا مقبره‌ای به اسم پیرمراد هم قرار دارد که برای اهالی بانه مقبره‌ای متبرک است و به زیارت آن می‌روند.

  • آدرس پارک کوهستانی پیرمراد: جاده دوکانان

  • ساعت بازدید از پارک کوهستانی پیرمراد: ۲۴ ساعته

هورامان کجاست؟

پیرمراد.jpg
چشم‌اندار پارک کوهستانی پیرمراد در شب

پارک کوهستانی دوکانان

پارک کوهستانی دوکانان در دامنه کوه آربابا قرار دارد و یکی از دیدنی های بانه است. این پارک، چشم‌انداز زیبایی را از شهر بانه پیش چشمان شما قرار می‌دهد و علاوه‌بر این، امکانات رفاهی خوبی برای چادر زدن و شب‌مانی دارد. از امکانات این پارک کوهستانی می‌توان به سکوهای مناسب برای چادر زدن، شهربازی و وسایل ورزشی اشاره کرد.

  • آدرس پارک کوهستانی دوکانان: خیابان دوکانان

  • ساعت بازدید از پارک کوهستانی دوکانان: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق پارک کوهستانی دوکانان روی نقشه

دوکانان.jpg
پارک کوهستانی دوکانان، یکی از جاهای دیدنی بانه

مرکز خرید پاسارگاد بانه

وقتی صحبت از جاهای دیدنی بانه در میان باشد، امکان ندارد که فکر خرید و مرکز خرید به ذهن افراد خطور نکند. مرکز خرید پاسارگاد، یکی از دیدنی های بانه برای مسافران است. این پاساژ لوکس در سه طبقه ساخته شده و به‌معنای حقیقی کلمه، می‌توان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در اینجا پیدا کرد. طبقه اول و دوم این پاساژ، مخصوص لوازم‌خانگی و طبقه سوم مخصوص پوشاک است.

  • آدرس مرکز خرید پاسارگاد بانه: بلوار سقز، پایین‌تر از بلوار توحید

  • ساعت کاری مرکز خرید پاسارگاد بانه: ۸ صبح تا ۱۰ شب

موقعیت دقیق مرکز خرید پاسارگاد روی نقشه

پاسارگاد.jpg
مراکز خرید، یکی از جاذبه های گردشگری بانه برای مسافران

مرکز خرید طنین

مرکز خرید طنین را با اسم بازارچه مرزی طنین هم می‌شناسند. اینجا یکی معروف‌ترین بازارهای بانه است که بهشتی مجسم برای عاشقان خرید محسوب می‌شود. از پوشاک و لباس تا لوازم‌آرایشی و بهداشتی و لوازم‌خانگی را می‌توانید به‌صورت یکجا در این مرکز خرید ببینید و بخرید. قیمت‌های این بازار هم در قیاس با کیفیت و برند اجناس، بسیار معقول و مناسب است.

  • آدرس مرکز خرید طنین: بلوار آزادی

  • ساعت کاری مرکز خرید طنین: ۹ صبح تا ۱۰ شب

موقعیت دقیق مرکز خرید طنین روی نقشه

طنینن.jpg
مراکز خرید متنوع، از مکان های دیدنی بانه

پاساژ بهشت بانه

پاساژ بهشت را می‌توان بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مرکز خرید بانه دانست. این پاساژ، ۱۴ طبقه دارد و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود. لوازم‌خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ابزارآلات صنعتی، لپ‌تاپ، دوربین، پوشاک، کفش و لوازم‌آرایشی و بهداشتی، بخشی از اجناسی هستند که در این پاساژ عرضه می‌شوند.

  • آدرس پاساژ بهشت بانه: بلوار شهرداری، نبش خیابان قادر‌خان‌زاده

  • ساعت کاری پاساژ بهشت بانه: ۸ صبح تا ۱۰ شب، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۸ صبح تا ۷ عصر

موقعیت دقیق پاساژ بهشت بانه روی نقشه

بهشت.jpg
مراکز خرید، از مهم‌ترین دیدنی های بانه

سفر با تور بانه

سفر به شهر دیدنی بانه می‌تواند از راه‌های گوناگونی انجام شود. اگر قصد دارید که با تور به بانه سفر کنید و به‌دنبال تور مناسب می‌گردید، کافی است در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند، عبارت تور بانه را جست‌وجو کنید تا فهرستی از تورها به این مقصد را ببینید، مقایسه و انتخاب کنید.

سخن آخر

جاهای دیدنی بانه تنوع زیادی دارند، ولی شاید از بین این جاذبه‌ها بیش از هرجای دیگری به مراکز خرید این شهر توجه شده است. در این مطلب سعی کردیم که فهرستی متنوع از بهترین مکان های دیدنی بانه را در اختیارتان بگذاریم. اگر به‌زودی عازم سفر به این شهر تماشایی هستید، خواندن راهنمای سفر به بانه می‌تواند راهگشای خوبی برای سفرتان باشد. اگر تاکنون به بانه سفر کرده‌اید، بازدید از کدام‌یک از جاهای دیدنی بانه را به مسافران این شهر پیشنهاد می‌کنید؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.